AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 hvordan kan jeg få bedre selvtillit og bli mindre usikker på kroppen min ? jeg har slitet med dette siden barneskolen, og ble verre da jeg har blitt utsatt for mobbing mesteparten av livet mitt. jeg er overvektig, prøver og gå ned i vekt, men virker ikke som om jeg skal klare det. jeg har slitet veldig med selvskading, og føler at alle ser på meg og ler osv. jeg klarer ikke gå i de klærne jeg liker, for da føler jeg meg bare mer utsatt, så det går veldig mye i større klær. jeg hater og være sånn og føle meg sånn, jeg har jo et bra liv. har en samboer som er glad i meg og syns jeg er perfekt akk som jeg er, og har ei datter på 3 år. har også slitet veldig med at magen min på en måte har hengt litt siden jeg fikk dattera mi, da jeg måtte ta akutt keisersnitt. og etter det så har magen min vært helt ille, ikke har jeg følelser der heller. det har begynt og komme så mange spørsmål fra jentungen også om hva jeg har på armene mine, siden jeg har så mye arr. Anonymous poster hash: 2f391...3e5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Skaff deg hjelp. ja har fått mye hjelp, og har mye god støtte rundt meg. og jeg holder ikke på med så mye selvskading som før, men sliter like mye med selvtilliten. hvis ikke mer. Anonymous poster hash: 2f391...3e5
Gjest Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Bli enig med din samboer om å legge om kostholdet til et sunnere kosthold. Bli enige om at brus og snacks kun hører lørdagen til og i begrenset mengde. Begynn å trene regelmessig. Jeg vet veldig godt det er vanskelig å gå ned i vekt, men når man er to om det, blir det lettere. Jeg valgte vektoperasjon for min overvekt, men det er en avgjørelse hver og en må ta for seg selv.Jeg har også skjemmende arr på armer og bein. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal skamme meg. Det er et tegn på at jeg har mestret motgang. Ja, ikkke på en konstruktiv måte, men jeg har kommet igjennom det. Bra du skader deg mindre nå! Jeg kan anbefale et positivt forum hvor selvskading er tema: http://forum.selvskading.net. Der har jeg hentet mye støtte og oppmuntring.Hva du skal si til datteren din er alltid vanskelig å svare på. Kanskje si at "mamma har vært syk, men er frisk nå"? Nei, det må du finne ut av selv. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Mange forskjellige ting å ta tak i her; Ang. vekt: Som Erica sier, få samboeren din involvert. Det hjelper deg egentlig ikke at han repeterer at du er "fin som du er" - du vet du er overvektig, ute av form og du liker ikke kroppen din. Hvis han skal hjelpe deg, er han med på å legge om kostholdet. Dersom du faktisk har startet å slanke deg tidligere men mislykkes, er det en god ide å skaffe seg en matvekt og registrere seg hos fitnesspal for å logge maten. Noen klarer å bare kutte usunne ting og gå ned i vekt, men de aller fleste vet ikke hvor mange kalorier de faktisk får i seg. De feilberegner og selv om de anstrenger seg går de ikke ned i vekt og blir i neste runde demotivert. Hvis du får en korrekt rutine med litt trening samt riktig kaloriinntak, vil du gå ned i vekt. Arr og selvskading; Dersom du fortsatt sliter med dette må du fortsette i terapi. Dersom du har lagt det bak deg men kun sliter med det overfor datteren din, finn en måte å kommunisere det på. Det finnes masse selvhjelpslitteratur for selvskadere, og sikkert noen som omhandler hvordan man forklarer det til barn. Anonymous poster hash: b8dde...219
Gjest Runforit Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Går du til psykolog? Det kan hjelpe på selvtillitsbiten. I tillegg er jeg enig med de som sier at du involverer samboer i en livsstilsendring med fokus på mer hverdagsaktivitet og bedre koshold.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå