Gå til innhold

Gå 10. om igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å gå 10. klasse om igjen? Har hatt personlige problemer det siste året som har ødelagt snittet mitt helt.

Kommer ikke inn på den skolen jeg vil. Ikke noen av de. Og de få andre jeg kunne kanskje gådd på har jeg ikke på ønskelista mi.



Anonymous poster hash: 3d77b...02b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har lovfestet rett på videregående opplæring. Hvilken linje er det du ønsker å gå på da, som du ikke kommer inn på? Kommer du rett fra ungdomsskolen nå?



Anonymous poster hash: 6f1cd...cd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å faktisk svare på spørsmålet ditt; jeg fant dette: http://barneombudet.no/sporsmalsarkiv/10-klasse-om-igjen/

Men jeg tror det blir ganske vanskelig å få gå 10. på nytt basert på forbedring av karakterer, så lenge du faktisk fikk karakter i alle fag.



Anonymous poster hash: 6f1cd...cd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har lovfestet rett på videregående opplæring. Hvilken linje er det du ønsker å gå på da, som du ikke kommer inn på? Kommer du rett fra ungdomsskolen nå?

Anonymous poster hash: 6f1cd...cd2

Ja, alle har rett på videregående opplæring, men du kan ikke velge linje fritt. TS ønsker å komme inn på noe hun ikke klarer pga. karakterene sine.

Hør med skolen om å ta året oppigjen. Dattera til ei venninne av meg gikk 10. klasse to ganger. Syntes huske at hun kunne velge å ta noe som privatist, men at hun valgte å følge en klasse for det var enklest.

Anonymous poster hash: 636e9...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle har rett på videregående opplæring, men du kan ikke velge linje fritt. TS ønsker å komme inn på noe hun ikke klarer pga. karakterene sine.

Hør med skolen om å ta året oppigjen. Dattera til ei venninne av meg gikk 10. klasse to ganger. Syntes huske at hun kunne velge å ta noe som privatist, men at hun valgte å følge en klasse for det var enklest.

Anonymous poster hash: 636e9...66d

Hvor lenge vil det evt. ta å opp fag som privatist? :) Takk for tips!

Anonymous poster hash: 3d77b...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke gå det du kom inn på det første året på VGS da? For å så bytte når du skal starte i VG2?



Anonymous poster hash: 83030...10a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke gå det du kom inn på det første året på VGS da? For å så bytte når du skal starte i VG2?

Anonymous poster hash: 83030...10a

Jo forsåvidt, men er redd for at det skal bli vanskelig å komme inn i miljøet da :/ om du skjønner

Anonymous poster hash: 3d77b...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Vet ikke hvordan det er nå eller der du bor, men kjenner folk som har kommet inn på VGS-skoler uten å ha hatt godt nok snitt, men ved å prate med rektoren på skolen. Det har vært på studieforberedende og en tegnelinje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge vil det evt. ta å opp fag som privatist? :) Takk for tips! Anonymous poster hash: 3d77b...02b

Du kan selv velge hvor lang tid du trenger, men eksamen kan nok bare taes til jul eller sommer. (Men hør med skolen, jeg er ikke sikker på om jeg forsto venninna mi rett.

Anonymous poster hash: 636e9...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde snakket med rådgiver for lenge siden, og blitt søkt inn på særskilt grunnlag.



Anonymous poster hash: 22ed9...c3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...