Gå til innhold

det brune rundt nippelen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei

er det normalt at det brune (husker ikke hva det heter ) rundt nippelen er veldig mye større enn den andre ?

min har blitt veldig mye større nå i det siste, men innimellom så krymper det litt igjen.

er dette normalt, har ikke mye lyst til å gå til legen med da, jeg er veldig usikker på kroppen min, og har veldig lav selvtillit.

jeg har jo kjæreste og vi har et barn sammen, men grunnet at jeg er litt overvektig så har jeg slitet veldig mye med mobbing osv igjennom skole. så er nok det som har gjort at jeg har så lite selvtilit. jeg holder nå på med å gå ned i vekt d jeg håper det hjelper på selvtilliten og usikkerheten min :)

men nå ble det veldig mye annet enn spørsmålet her, er det normalt at den er en del større og krymper litt innimellom. ?

Anonymous poster hash: b6bae...9f8

Anonymous poster hash: f5ea3...395
Videoannonse
Annonse
Gjest Riskjeks
Skrevet

Det heter ikke nippel, men brystvorte. Det brune området rundt heter areola. Og ja, det er normalt at størrelsen på både areola og brystvorte endrer seg i løpet av livet, spesielt i forbindelse med graviditet og amming. Når det ser ut som om areola krymper, er det vel fordi man fryser. Da blir brystvorten stiv, og areola blir mindre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ok, men den er dobbel så stor som den andre.

og jeg har ikke ammet, da min datter ikke ville ha melken. og det er dessuten 3 år siden hu kom.

men areolaen blir ikke mindre når jeg fryser, det virker nesten som om den har sånne perioder som den er stor, og andre perioder som den er litt mindre. men den er mest stor.

har lest at det kan være et tegn på brystkreft. men vet ikke jeg, siden jeg også er litt overvektig. håper ikke jeg har det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener at areolaen på det ene brystet er større enn på det andre så er det helt normalt ja. Ingen er symmetriske og noen er mer asymmetriske enn andre.

Jeg har størrelseforskjell på brystene og på det største brystet er areola betydelig større enn på det andre.

Anonymous poster hash: edfdb...4b1

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvis den hele tiden endrer størrelse, og du har googlet frem at det kan være tegn på brystkreft, gå til legen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ja så klart vet jeg at de ikke er symetriske, men den ene er nesten dobbel så stor.

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg vise deg brystene mine for at du skal tro meg eller?

Hvis du mener det kan være tegn på brystkreft så snakk med legen, ikke sitt her på kg og sløs bort tid.

Jeg sa bare at det er normalt, jeg har størrelseforskjell på areola og ingen mistanke om kreft.

AnonymBruker
Skrevet

Pakning?

Anonymous poster hash: 5784c...d0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pakning?

pakning ?

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg vise deg brystene mine for at du skal tro meg eller?

Hvis du mener det kan være tegn på brystkreft så snakk med legen, ikke sitt her på kg og sløs bort tid.

Jeg sa bare at det er normalt, jeg har størrelseforskjell på areola og ingen mistanke om kreft.

nei du trenger ikke det, bare hørtes ut som om du skreiv på en måte som om jeg ikke visste at den ene er større. for vet jo det. er bare det at den er så veldig mye større og forandrer form hele tiden. kanskje det er normalt, kanskje ikke.

var derfor jeg la det ut her, for og høre om det var normalt eller unormalt.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Pakning?

:fnise:

Skrevet

Hva mener du med endrer størrelse? Sånn i at det trekker seg sammen/knopper seg? Måtte studere mine egne her nå for å se om jeg skjønte hva du mente..

AnonymBruker
Skrevet

pakning ?

http://snl.no/nippel

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter ikke "nippe", det heter "brystvorte", uansett om du liker det eller ikke. Begrepet "nippel" får deg til å fremstå som en paradise-deltaker.

Anonymous poster hash: 96081...d77
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter ikke nippel, men brystvorte. Det brune området rundt heter areola. Og ja, det er normalt at størrelsen på både areola og brystvorte endrer seg i løpet av livet, spesielt i forbindelse med graviditet og amming. Når det ser ut som om areola krymper, er det vel fordi man fryser. Da blir brystvorten stiv, og areola blir mindre.

TAKK.

Anonymous poster hash: 96081...d77

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med endrer størrelse? Sånn i at det trekker seg sammen/knopper seg? Måtte studere mine egne her nå for å se om jeg skjønte hva du mente..

Er så vanskelig og forklare, men areolaen blir mindre også blir den veldig stor igjen. Høres kanskje litt dumt ut men det får bare være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...