AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Jeg gikk til fastlegen min og fortalte om problemene mine med konsentrasjon osv, og at jeg lurer på om jeg har ADHD. Jeg fikk henvisning til DPS, og har time der om to måneder. Men jeg vet ikke helt hva som skal skje der. Utreder de for ADHD der, eller blir man henvist videre derfra til en nevropsykolog? Er det noen som har fått time til DPS og blitt utredet for ADHD der? kan du fortelle om hvordan det foregikk? Anonymous poster hash: 6421e...8fb
KaDust Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 (endret) Jeg ble sendt til nevropsykolog først, og så til DPS for videre utredning. Godt mulig de gjør det i litt forskjellige rekkefølger andre steder. Hos nevropsykologen fikk jeg to skjemaer å fylle ut og mange praktiske oppgaver som jeg måtte utføre, pluss noen hjernetrim oppgaver. Til slutt var det en oppsummering med nevropsykologen. Hos DPS var det haug med spørsmålsskjemaer som måtte besvares, noen ved at jeg skrev selv og andre ved at psykologen spurte meg og vi snakket rundt spørsmålene. Endret 29. juni 2014 av KaDust
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 har ikke blitt utreda spesifikt for ADHD, men er vist i grenseland eller noe for at jeg har det. men jeg ble utredet nevropsykologisk for å finne ut om det var noe nevrologisk galt med meg. Da fikk jeg komme tilen nevropsykolog på DPSet jeg går på til fast. og det trur jeg er veldig normalt. der fortalte jeg litt om min bakgrunn, fikk noen oppgaver jeg skulle utføre. også noe hjernetrim og spørsmål. også kom jeg tilbake til en oppsumeringssamtale. finnes ikke skummelt. jeg syntes det nesten heller var interesant og spennende. jeg glemte meg litt, og ble mindre nervøs, fordi jeg gjorde ting. så var en grei ting syntes jeg, som sliter veldig med timer på DPS ellers. Anonymous poster hash: a43ed...fdb
Cambria Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Jeg ble utredet på bup for mange år siden (14 år). Som de andre skriver fikk mine foreldre (var såååå sint fordi jeg ikke fikk) og lærere skjemaer de skulle fylle ut om meg. Jeg fikk ikke pga alder. Jeg hadde to timer for selve utredningen. På den første var det masse oppgaver som skulle gjøres. Praktisk og muntlig. Også prata vi en del. Siste timen satt jeg ved en pc og trykka på space hver gang det kom en 'x' på skjermen. Lengste 20minutta i mitt liv tror jeg. Etter ca to uker fikk jeg svaret fra testene.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Jeg gikk til nevropsykolog på DPS for utredning. Anonymous poster hash: 25de8...8cd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 Takk for svarene! Jeg ble sendt til nevropsykolog først, og så til DPS for videre utredning. Godt mulig de gjør det i litt forskjellige rekkefølger andre steder. Hos nevropsykologen fikk jeg to skjemaer å fylle ut og mange praktiske oppgaver som jeg måtte utføre, pluss noen hjernetrim oppgaver. Til slutt var det en oppsummering med nevropsykologen. Hos DPS var det haug med spørsmålsskjemaer som måtte besvares, noen ved at jeg skrev selv og andre ved at psykologen spurte meg og vi snakket rundt spørsmålene. Hvor lang tid tok det for deg å få diagnosen? DPS har gjerne nervropsykologer Aha I brevet jeg fikk står det at jeg skal til en lege, stusset litt på det. Men kanskje jeg skal til nevropsykolog etter det da. Håper i alle fall det. Hvor lang tid kan jeg regne med det tar å få en eventuell diagnose? Skulle gjerne hatt diagnosen innen to måneder etter jeg skal til DPS først, men det er kanskje ikke så sannsynlig. Anonymous poster hash: 6421e...8fb
KaDust Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 Tja, jeg fikk den vel 2-3 måneder etter jeg var hos nevropsykolog. Det gikk ganske kjapt med meg, vet mange utredes lenger.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Tja, jeg fikk den vel 2-3 måneder etter jeg var hos nevropsykolog. Det gikk ganske kjapt med meg, vet mange utredes lenger. Ok Får krysse fingrene for at det går kjapt med meg også, kanskje før jul i hvertfall, hadde vært fint. Anonymous poster hash: 6421e...8fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå