Gå til innhold

Søkt sykepleierutdanning til høsten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har søkt sykepleierutdanning i oslo nå til høsten, men er usikker på hvilken rekkefølge. Jeg har søkt Hioa (alle tre stedene), Diakonova, Lovisenberg og diakonhjemmet.

Det er selvfølgelig forskjellige snitt så det har jo mye å si.

Jeg bare lurer på om noen har gått/går noen av disse stedene, og kan fortelle litt om de forskjellige? Hvordan er klassene og forelesningene? Er det obligatorisk hver dag? Og må man ha praksisen i Oslo området?

Jeg må nemlig pendle 1,5 time og er ikke kjent i oslo:P Er skolene så nære at jeg kan gå fra togstasjonen?

Jeg vil gjerne vite litt på forhånd så jeg vet hva jeg går til, hvis jeg i det hele tatt kommer inn da:P Takker for alle innspill



Anonymous poster hash: 632f1...a67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går buss og trikk hyppig i Oslo. :) Det er lurest å ta dette for å komme deg frem på de forskjellige institusjonene.



Anonymous poster hash: 4c53d...4d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre siste skolene du nevner, fokuserer mye på demens, eldre, sykehjem, verdier og etikk. På bekostning av å lære om naturvitenskapelige emner (sykdomslære, anatomi, fysiologi, farmakologi osv). Jeg gikk på Lovisenberg. Men tror de to andre krstne skolene er enda mer ekstreme. Samtidig er HiO kjent for å være dårlig på sykepleieutdanningen på andre måter, så det er sikkert ikke et lett valg.

Anonymous poster hash: af0bd...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og praksisen var spredt for alle vinder, en del i Oslo, en del utenfor. Det er studiedag (fridag) en gang i uka i praksisperioden. Ellers var det 2-4 timer med forelesninger utenom praksisperiodene.

Anonymous poster hash: af0bd...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gå fra noen togstasjon, du må ta buss eller trikk.

Anonymous poster hash: af0bd...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai takk for svarene :) Da vet jeg litt hva jeg går til :) TS



Anonymous poster hash: 632f1...a67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke anbefalt HiOA... Men nå er fagplanen og hele opplegget endret, så vet ikke hvordan det er der nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...