AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Jeg jobber innen IT/Finans, og skulle programmere inn en nedtrekkliste hvor man skal velge nasjonalitet. Oppdaget så at det både stod "Congo" og "Congo, The Democratic Republic of the". Mente at dette måtte være en feil, og sa fra til ledelsen, som sa denne listen var standard, så da måtte man klage til leverandøren. Men sjekket ligg nå, og ser at det faktisk ser ut til at det ER to land som heter Kongo! Er det virkelig sant? Hvorfor ikke tre? Hvorfor ikke HUNDRE land med Kongo, da liksom? Kongo! Kongo! Alle vil hete Kongo! Er det ikke litt "barnslig", liksom? Kalle et land for noe som et annet land allerede heter? I tillegg er det drøssevis av land som heter Guinea eller noe med Guinea i seg? WTF, lizzm? Er vel noe som kjennertegne Afrika med mange "nye" land, og man finner på tåpelige navn i frigjøringsrus, tror dere ikke? Anonymous poster hash: 80b3b...abb
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Har potten slått inn for fullt? Anonymous poster hash: b8116...f84 7
Gjest Uhumskheter Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 Føler det samme om folk som har likt navn som meg. Se til helsike å skaff deg et annet navn så vi ikke heter det samme. Har vi samme navn så kommer ikke folk til å vite hvem som er hvem av oss!
Gjest Corto Maltese Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Ikke akkurat en nyhet at det finnes et land som heter Republikken Kongo og et land som heter Den demokratiske republikken Kongo. Jeg trodde faktisk at dette var almenkunnskap Forresten har du merket at det finnes to land som har Korea........Nord Korea og Sør Korea Det samme med Sudan..........Sudan og Sør Sudan....... 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 Trodde dette var noe som ble lært på barneskolen og repetert hele veien ut vgs? Anonymous poster hash: 0f4bf...2da 2
Gjest Corto Maltese Skrevet 28. juni 2014 #6 Skrevet 28. juni 2014 Føler det samme om folk som har likt navn som meg. Se til helsike å skaff deg et annet navn så vi ikke heter det samme. Har vi samme navn så kommer ikke folk til å vite hvem som er hvem av oss! Siden det mest sansynligvis er mennesker som er eldre en deg som har det navnet du har. Så er det jo du som må byttenavn.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #7 Skrevet 28. juni 2014 Ikke akkurat en nyhet at det finnes et land som heter Republikken Kongo og et land som heter Den demokratiske republikken Kongo. Jeg trodde faktisk at dette var almenkunnskap Forresten har du merket at det finnes to land som har Korea........Nord Korea og Sør Korea Det samme med Sudan..........Sudan og Sør Sudan....... Nord og sør og sånn er jo noe annet. Her er det sånn at begge land tenker på seg selv som Kongo. Anonymous poster hash: ebc49...52f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #8 Skrevet 28. juni 2014 Trodde dette var noe som ble lært på barneskolen og repetert hele veien ut vgs? Anonymous poster hash: 0f4bf...2da Det var noen av oss som gikk på barneskolen lenge før 1997, hvor Zaire skiftet navn til Kongo. Anonymous poster hash: ebc49...52f 7
Sapientia Skrevet 28. juni 2014 #9 Skrevet 28. juni 2014 (endret) Begge Kongo landene heter jo det fordi de ligger langs elven Kongo. Aldri reagert på at det er to Kongo, to Korea, flere land som heter noe med Guinea, at det finnes Samoa og Vest Samoa osv. Det fantes også engang øst-Pakistat (nå Bangladesh). Og enda tidligere var alt India. Burma bytter mellom å hete Burma og Myanmar avhengig av den politiske ledelsen osv osv red: og jeg slutta på barneskolen lenge før 97. Jeg lærte at et land i Europa het Jugoslavia og at det fants Øst og vest Tyskland, eller Tyskland og DDR som det ofte ble kalt. Er gammel nok til at jeg husker Berlinmurens fall (fordi om jeg ikke var så veldig gammel når dette skjedde) Endret 28. juni 2014 av AUG---UAG 1
Gjest Pheel Skrevet 28. juni 2014 #10 Skrevet 28. juni 2014 Trodde dette var noe som ble lært på barneskolen og repetert hele veien ut vgs? Anonymous poster hash: 0f4bf...2da Det var noen av oss som gikk på barneskolen lenge før 1997, hvor Zaire skiftet navn til Kongo. Anonymous poster hash: ebc49...52f Aldri blitt nevnt da jeg gikk på VGS (eller tidligere) for ikke så veldig mange år siden heller. 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #11 Skrevet 28. juni 2014 Trodde dette var noe som ble lært på barneskolen og repetert hele veien ut vgs? Anonymous poster hash: 0f4bf...2da På hvilke skoler er det de maser om detaljer fra land i sentral-Afrika helt fra barneskolen og gjennom videregående? Anonymous poster hash: ebc49...52f 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #12 Skrevet 28. juni 2014 Begge Kongo landene heter jo det fordi de ligger langs elven Kongo. The Congo gets its name from the ancient Kingdom of Kongo which inhabited the lands at the mouth of the river. Anonymous poster hash: ebc49...52f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #13 Skrevet 28. juni 2014 Aldri reagert på at det er to Kongo, to Korea, flere land som heter noe med Guinea, at det finnes Samoa og Vest Samoa osv. Det fantes også engang øst-Pakistat (nå Bangladesh). Og enda tidligere var alt India. Burma bytter mellom å hete Burma og Myanmar avhengig av den politiske ledelsen osv osv Denne situasjonen er jo annerledes, da navnene er Republikken Kongo og Den Demokratiske Republikken Kongo, både offisielt og på folkemunne. Ikke noe øst-vest, eller nord-sør. Har lite med de andre eksemplene dine å gjøre. Anonymous poster hash: ebc49...52f 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #14 Skrevet 28. juni 2014 Jeg lærte at et land i Europa het Jugoslavia og at det fants Øst og vest Tyskland, eller Tyskland og DDR som det ofte ble kalt. Er gammel nok til at jeg husker Berlinmurens fall (fordi om jeg ikke var så veldig gammel når dette skjedde) Vel, interessant, men hva har dette med Kongo(ene) å gjøre? Anonymous poster hash: ebc49...52f
Apis Skrevet 29. juni 2014 #15 Skrevet 29. juni 2014 Det var noen av oss som gikk på barneskolen lenge før 1997, hvor Zaire skiftet navn til Kongo. Anonymous poster hash: ebc49...52f Så er det vi som er så gamle at det vi lærte om Afrika var at der levde vesle Hoa, Hotten Tottene og det meget sjeldne Pølsedyret 2
Corvo Skrevet 29. juni 2014 #16 Skrevet 29. juni 2014 Russland og Hviterussland.... ohmegerd! Where is my tinfoil hat?!!!!
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. juni 2014 #17 Skrevet 29. juni 2014 Så er det vi som er så gamle at det vi lærte om Afrika var at der levde vesle Hoa, Hotten Tottene og det meget sjeldne Pølsedyret Jeg leste "Pølsetryne", begynte å lure. 1
Kjetil E Skrevet 29. juni 2014 #18 Skrevet 29. juni 2014 Ikke akkurat en nyhet at det finnes et land som heter Republikken Kongo og et land som heter Den demokratiske republikken Kongo. Jeg trodde faktisk at dette var almenkunnskap Forresten har du merket at det finnes to land som har Korea........Nord Korea og Sør Korea Det samme med Sudan..........Sudan og Sør Sudan....... Tidligere hadde du jo og DDR og BRD og du hadde Nord og Sør Vietnam.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #19 Skrevet 29. juni 2014 Tidligere hadde du jo og DDR og BRD og du hadde Nord og Sør Vietnam. Vel, og så har du Kongo og Kongo, som blir noe annet. Det er ikke snakk om et eksisterende land som er delt i to hvor begge del-landene gjør krav på det opphavelige navnet. Anonymous poster hash: ebc49...52f
Kjetil E Skrevet 29. juni 2014 #20 Skrevet 29. juni 2014 Vel, og så har du Kongo og Kongo, som blir noe annet. Det er ikke snakk om et eksisterende land som er delt i to hvor begge del-landene gjør krav på det opphavelige navnet. Anonymous poster hash: ebc49...52f Forsåvidt men uansett poenget er at de er ikke eneste hvor to land deler samme navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå