Gå til innhold

barcelona - dyrt eller "billig"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har veldig lyst til å bestille en reise til barcelona ut på sensommeren, og lurer litt på det generelle prisnivået der. tenker mest på transport, mat og drikke. foretrekker å spise god mat fremfor noe halvveis.



Anonymous poster hash: 18150...50a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overnatting er litt dyrt sammenlignet med gjennomsnittet av byer jeg liker å dra til. God mat til en rimelig penge er lettere. Restauranter fra Micheling-guiden (ikke nødvendigvis med stjerne) holder et relativt lavt prisnivå.



Anonymous poster hash: e4c77...c31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat og drikke er rimeligere enn i Norge. Det er også overnatting og shopping. MEN... det er dyrere i Barcelona enn mange andre steder i Europa. Man kan fint bo rimelig og sentralt om man ikke krever for mye luksus. Stjernene på hotellene betyr sjelden at rommene er bedre, men heller hvilke andre tilbud hotellet har. F.eks stjerne for restaurant, roomservice, bar etc.

Bor man sentralt i Barcelona er hotellene gjerne små og i eldre bygg. Man kan like gjerne gå ut og spise som å bo på et hotell med en fancy restaurant. Og i Spania er de stolte over maten sin, så det er sjelden man får dårlig mat, selv om den er rimelig. Bare styr unna de støreste turistfellene.



Anonymous poster hash: e9519...2b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i fjor Sommer, men det var jo sommersalg da og jeg fikk noen skikkelig bra saker på salg. Uansett byen er verdt et besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt OK. Brukte rundt 15k på en tur som varte i 5 dager, uten noen form for shopping. Vi bodde litt lengre unna byen, så mye av pengene ble brukt på taxi. I tillegg syntes jeg hotell var litt dyrere enn andre storbyer i Europa. Mat er litt billigere enn Norge, men bedre mat er omtrent i samme prisnivå som her.

Prøv å unngå store turistfeller, La Rambla er ikke så imponerende som enkelte skal ha det til å være. Og du trenger ikke å gå inn i La Sagrada Familia. Kirken er mye mer imponerende fra utsiden, og jeg syntes selv det bare er dumt å betale for å kunne besøke en kirke. Betalte rundt 15 euro for å komme inn, men jeg gikk ut igjen etter bare 10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...