Gå til innhold

Omprioritering av studieønsker - Hjelp


esmer

Anbefalte innlegg

Hei! :) Sitter i en litt rar situasjon nå.

Jeg er førstegangssøkende til høyere utdanning. Jeg har lyst til å studere juss, og utrolig lyst til å studere i Bergen.

Dette har jeg satt opp som førstevalg. MEN jeg har ikke godt nok snitt til å velge og vrake. Jeg har 49.8 konkurransepoeng, og sjansen for at jeg kommer inn er liten.. Tromsø står oppført som andrevalget.

Snittet mitt er lavt, selv til Tromsø. Av den grunn lurer jeg på om det er smartere å sette opp Tromsø på førstevalg fremfor Bergen? Er jo større sannsynlighet for at jeg kommer inn i Tromsø, selv om Bergen er drømmen..

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naria

Dersom du ikke kommer inn i Bergen, vil du vurderes på lik linje som alle andre til Tromsø. Slik sett har det ingenting å si hva du har på første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om du ikke kommer inn på førstevalget, da kommer du inn på andre så lenge du har nok poeng.



Anonymous poster hash: 8f21d...993
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke kommer inn i Bergen, vil du vurderes på lik linje som alle andre til Tromsø. Slik sett har det ingenting å si hva du har på første.

Spiller ingen rolle om du ikke kommer inn på førstevalget, da kommer du inn på andre så lenge du har nok poeng.

Anonymous poster hash: 8f21d...993

Tusen takk begge to. Men det er en ting jeg ikke har forstått enda:

Tromsø har jo begrensede plasser som alle andre studiesteder. Hva om jeg ikke får tilbud fordi klassene er fulle (fordi de prioriterer de som har satt opp tromsø på første) ? Hehe, blir litt paranoid her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Det funker ikke sånn. Du vil ikke ha lavere prioritet enn de som har Tromsø på første. Dette går utelukkende på poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...