Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en uting å kommentere andre sine grammatiske feil. En vet ikke grunnen til at vedkommende har dårlig grammatikk, kanskje h*n ikke er født i Norge, har dysleksi eller annen skrive/lese forstyrrelse. Det er en hersketeknikk rett og slett, og det har ingenting på et diskusjonsforum å gjøre annet enn i språk underforumet.

Enig i dette! Altså, misforstå meg riktig, jeg synes alle bør etterstrebe å skrive riktig, men poenget er jo at man vet ikke hva som er grunnen til at vedkommende skriver feil. Som du sier, noen har dysleksi, andre sliter med grammatikk og så er det vi som ikke har norsk som morsmål. Jeg er ikke norsk og skriver sikkert litt rart til tider, men jeg legger ikke alltid merke til det før jeg har postet svaret. Og hvis jeg skriver med nick er det ikke aktuelt å "oute" meg selv som utlending - litt paranoid for gjenkjennelse! ;-p

Anonymous poster hash: 700e5...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hvis noen er litt uheldig. Med å sette for mye, bokstav eller om at bokstaven er ikke plassert riktig, da kommer kommentarene fort negative.

Skrevet

Det er riktig, at man legger merke til før det er postet.

Enig i dette! Altså, misforstå meg riktig, jeg synes alle bør etterstrebe å skrive riktig, men poenget er jo at man vet ikke hva som er grunnen til at vedkommende skriver feil. Som du sier, noen har dysleksi, andre sliter med grammatikk og så er det vi som ikke har norsk som morsmål. Jeg er ikke norsk og skriver sikkert litt rart til tider, men jeg legger ikke alltid merke til det før jeg har postet svaret. Og hvis jeg skriver med nick er det ikke aktuelt å "oute" meg selv som utlending - litt paranoid for gjenkjennelse! ;-p

AnonymBruker
Skrevet

Det er riktig, at man legger merke til før det er postet.

?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Anonymous poster hash: 3fcb9...1b9

Gjest lurven
Skrevet

jeg synes folk burde skrive på bokmål eller nynorsk, bare teit å skrive på dialekt

AnonymBruker
Skrevet

Hva med riksmål? Var vel en relativt kjent bruker her inne som

slettet seg i protest etter det ble et tema.

Anonymous poster hash: 2998a...5af
AnonymBruker
Skrevet

Hva med riksmål? Var vel en relativt kjent bruker her inne som

slettet seg i protest etter det ble et tema.

Anonymous poster hash: 2998a...5af

Han slettet seg ikke, han ble utestengt etter å ha nektet å endre skriftspråk.

Alt som et resultat av en annen brutal mannlig brukers korstog mot en motdebattant som han var lei av å tape mot i diskusjoner. Noen får det som de vil her.

Anonymous poster hash: 6cfc6...3d4

AnonymBruker
Skrevet

Han ble verken slettet eller utestengt, han ble truet med utestengelse men valgte selv å bli inaktiv.

Anonymous poster hash: a9f98...499
  • Liker 1
Skrevet

Jeg som kommer fra det sentrale østland, synes mange av dialektene i skriftlig form kan være utrolig tungvint å lese. Synes at man kan prøve å gjøre innleggene sine så forståelige som mulig, ellers må vel litt av poenget med å diskutere være borte?

Men synes også retskrivningsmafiaen her inne kan være litt vel aktive til tider. Når det blir en tydelig avsporing å kommentere skrivefeil, kan man enten bare la det være, eller eventuelt å ta det på pm med brukeren. Jeg er klar over at jeg har en del feil selv, hovedsaklig slurvefeil. Om noen har en voldsom trang til å ta folk på skrivefeil må dere gjerne gjøre det på meg, men ta det på pm så ikke tråder spores av! ;) Grammatikken min er ikke den beste, så om folk må rette på meg er det helt greit, jeg ser på det som noe jeg kan lære av. :)

• Liker 1
Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Jeg skriver ofte feil eller dialekt. Men driter i om jeg får sånne kommentarer fra andre. Det er bare et forum, ikke en skole hvor vi får karakterer for skrivemåten vår. Jeg skriver akkurat sånn jeg vil ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...