AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Føler at protesen er løs, og presses inn mot det andre brystet. Tok 400g u muskel for 3 uker siden, og fikk beskjed om å presse de inn mot hverandre etter en uke. Problemet er at det føles ut som protesen har løstnet i det ene brystet. Det er hovent på innsiden, og jeg kjenner en hardhet. Når jeg presser brystene mot hverandre, oppstår det en "bul" litt under, og inn mot midten av brystkassen. Vet ikke om det er væske, men det føles ut som om jeg kan bevege noe der inne. Dette brystet er også litt hardt under, der jeg ser hovenhet. Noen som har opplevd noe lignende? Anonymous poster hash: 5820f...c5f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Er de runde proteser? Snakk med kirurgen. Du skal vel ha en "follow up" uansett? Det virker som om implantatet bare har snudd litt på seg, men det er også mulig at "hardheten" er kroppen som bygger opp vev rundt som en motreaksjon. Anonymous poster hash: 23e96...7bc
Maria.91 Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 Hardhet = Kapsel? I såfall er det ikke noe hastverk, men det må fikses ved kirurgi :/ Håper jeg ikke gir deg helt panikk nå, men jeg ville ringt kirurgen og bedt om han kunne se på det tidlig neste uke..
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Runde proteser ja. Men kapsling? Kjenner man det etter tre uker? Trodde silikonpupper gjerne var harde i lang tid etter operasjonen jeg? Anonymous poster hash: 5820f...c5f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Rart du har fått beskjed om å presse dem mot hverandre. Spesielt så tidlig etter inngrepet.Protestene skal gro fast i vevet dersom du har den ru typen som brukes mest i Norge. Noen opplever at de aldri "festes", da kan protesen snu seg og føles bevegelig. Hør med klinikken som opererte deg 😊Anonymous poster hash: 9b225...48b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Ja, jeg skulle presse og bruke makt:( Det har jeg gjort, men den ene er helt fin. Ellers er de begge vonde om natten. Har spesielt vondt når jeg våkner og har ligget flatt. Er dette vanlig? Er det uvanlig med smerter etter tre uker?Anonymous poster hash: 5820f...c5f
Gjest Kvinneline Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 Jeg hadde vondt lenge etter operasjonen. Kjente nok ubehag og følelser av at protesene var løse opptil 8-10 uker etter. Store smerter var det ikke, men nettene var mye verre ja. Måtte ligge med puter under rygg og nakke i 5-6 uker. Jeg presset også brystene sammen en del, og jeg tror hellee det er væske du kjenner. Protesene tåler veldig mye under muskelen. Hør med klinikken uansett
Gjest Kvinneline Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 Jeg hadde vondt lenge etter operasjonen. Kjente nok ubehag og følelser av at protesene var løse opptil 8-10 uker etter. Store smerter var det ikke, men nettene var mye verre ja. Måtte ligge med puter under rygg og nakke i 5-6 uker. Jeg presset også brystene sammen en del, og jeg tror heller det er væske du kjenner. Protesene tåler veldig mye under muskelen. Hør med klinikken uansett
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Runde proteser ja. Men kapsling? Kjenner man det etter tre uker? Trodde silikonpupper gjerne var harde i lang tid etter operasjonen jeg? Anonymous poster hash: 5820f...c5f Kapsling skjer rundt brystet. Det er vanlig at brystet er "stramt" og selve protesene er harde men kapsling betyr jo at hardhet rundt implantatet. Men du skal vel uansett treffe kirurgen noen uker etter operasjon? Bare ring ham. Anonymous poster hash: 23e96...7bc
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #10 Skrevet 30. juni 2014 Kapsling skjer rundt brystet. Det er vanlig at brystet er "stramt" og selve protesene er harde men kapsling betyr jo at hardhet rundt implantatet. Men du skal vel uansett treffe kirurgen noen uker etter operasjon? Bare ring ham. Anonymous poster hash: 23e96...7bc Det var protesen jeg kjente ja. Litt løs, men han trodde det ville fikse seg. Har vell ikke kommet ut fra muskelen, men er presset litt inn og mest sannsynlig berører nerver. Måtte uansett avvente å se noen uker til. Han mente at mye kunne skje fra uke tre til uke 8.. TsAnonymous poster hash: 5820f...c5f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå