Gå til innhold

Hvor mye komplekser?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så mye komplekser for kroppen min. Og begynner å lure på om jeg skal ta tak i det, finne ut om det bare er hjernen som tuller med meg, eller om alle jenter har så mange komplekser, eller om jeg bør gjøre noen grep med kroppen (trening).

I ansiktet har jeg komplekser for for liten hake/kjeve, litt store porer/små arr/ små pigmenteringer, en skjev tann, slappe øyelokk. Skulle gjerne hatt mer markerte trekk, større lepper, renere hud, lenger øyenvipper, kraftigere øyenbryn, men lar ikke dette plage meg så mye.

På kroppen har jeg komplekser for:

Smale skuldre

En pupp som er større enn den andre, samt trekant-fasong på begge

Fett rundt magen/sideflesk. Fett på hele området fra under puppene til knærne, egentlig

Slapp rumpe

Veldig små knær

Kalvbeint

Dårlig holdning

Jeg lar det ikke påvirke livet mitt i så veldig stor grad, men det ligger å lurer i underbevisstheten hele tiden. Spesielt når det gjelder påkledning og shopping.

Hører av andre at jeg har fin kropp innimellom, og får ofte høre at jeg er pen. Men tenker at alle får høre sånt. Og at de kanskje tror at jeg har fin/grei kropp når de ikke ser så nøye på den som jeg gjør.

Hva er dommen fra dere? Tenker alle jenter sånn, eller overdriver jeg nå?

Anonymous poster hash: 3cacb...49a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tren for helsens skyld, rett deg opp, smink deg litt, og ta til deg alle komplimentene! Det du ikke kan gjøre noe med (skuldre, osv) blåser du i. Lær deg å like deg selv!

Gjest Inggolf
Skrevet

Vil tro at de fleste har komplekser, noen mer alvorlige (evt "alvorlige")og betydelige enn andre.

98% av de tingene du nevner synes ikke jeg er noe å bry seg om eller noe mindre attraktivt, men det er vel ofte sånn at man ikke får andres forståelse for ens komplekser. Selv har jeg ihvertfall 2 store, betydelige komplekser som hindrer meg i hverdagen og det er kjempeslitsomt. Jeg hater det så mye at jeg er for flau til å nevne hva det er til andre fordi jeg bare håper at ingen andre legger merke til det :klaske: (+noen mindre betydelige komplekser)

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Det hadde vært utrolig deilig å slutte å tenke på disse tingene. Og jeg er ikke på langt nær så kritisk når jeg ser på andre (med mindre de har samme "feil" som jeg hater ved meg selv, da tenker jeg mer på det)

For å komme med en god start kan jeg si at jeg har fin hudfarge, lite kroppsshår, slanke, fine armer og legger, pene hender og føtter. Hvite, fine tenner, sjarmerende smil. Passe høyde og vekt. Og jeg har aldri hatt problemer med å få menn.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg er også for flau til å nevne mine verste komplekser (haka hovedsakelig) for jeg er så redd for at folk skal legge merke til det!

Skrevet

Jeg tror at hvis du jobber med kroppen din og trener for helsas skyld, vil du føle deg mye bedre og tenke mindre på kompleksene dine.

Ellers er det helt vanlig å ha komplekser i større og mindre grad.

Skrevet

Jeg har komplekser for hvordan jeg ser ut generelt, veldig dårlig selvbilde, men ikke så mye konkrete ting egentlig, skulle bare gjerne vært "penere". Har hatt anoreksi før og alltid problemer med utseendet mitt. Ser normal ut, men føler ikke at det er nok og blir veldig påvirket av reklamer, modeller osv.

Men jeg jobber med det mentalt. Også tar jeg vare på kroppen min, sminker meg litt, trener, og sånt.

For meg er det jo viktigere å være et bra menneske enn å være pen, men den regelen gjelder liksom ikke meg! Teit, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...