snute Skrevet 14. desember 2020 #201 Skrevet 14. desember 2020 Jeg likte å lese bloggen hennes før, syns hun var flink til å sette ord på ting. Men nå som hun kun er på insta syns jeg hun har blitt likere alle andre og det er utrolig mye reklame/annonser og lite annet. 6
Maskopi Skrevet 15. desember 2020 #202 Skrevet 15. desember 2020 Gaea skrev (15 timer siden): Jo da, skjønner at man kan le av å ønske noe så "teit" som likes og kommentarer. Men det er ikke rart å savne sosial kontakt og tilbakemeldinger som de fleste andre får via jobb... Synes det er unødvendig å latterliggjøre. Om man savner det kan man jo bare begynne i en "vanlig" jobb igjen? 6
Stargaze Skrevet 15. desember 2020 #203 Skrevet 15. desember 2020 Maskopi skrev (28 minutter siden): Om man savner det kan man jo bare begynne i en "vanlig" jobb igjen? Det er i grunnen lite «likes» i en vanlig jobb også. Tror de færreste får skryt for daglige ting de gjør på jobb. Man jobber på, leverer og vet med seg selv at man har gjortven hod jobb. Det blir veldig spesielt å bli snurt fordi andre ikke «viser» likes. Hvis det går utover psyken å ikke få likes, bli snurt og true med å logge av.. get a grip og finn noe annet å gjøre. 16
Gjest Gaea Skrevet 15. desember 2020 #204 Skrevet 15. desember 2020 Maskopi skrev (50 minutter siden): Om man savner det kan man jo bare begynne i en "vanlig" jobb igjen? Jo da. Jeg vet ikke så mye om henne og hva annet hun eventuelt kunne gjort, men hun synes sikkert at noen deler av jobben (innholdet, arbeidsmengden, fleksibiliteten eller hva enn) gjør at det er verdt det. Men man kan vel ikke si at man aldri kan klage litt over selvvalgte situasjoner? Jeg kjenner mange som liker jobben sin, og selvsagt har valgt den selv, men i blant klager over kollegaer, sjefen, stress, arbeidstider, etc. Eller i dette tilfellet, kontakt/tilbakemeldinger. Det må da være lov - selv om det selvsagt kan bli for mye om man klager mye over tid (og har alternativer).
LinnKatrine Skrevet 30. desember 2020 #205 Skrevet 30. desember 2020 Da har hun sluttet å følge alle på Instagram. Hvordan hun kan forsvare jobben sin som influencer på Instagram, når hun selv ikke har psyke til å følge sine nærmeste venner og familie engang- det skjønner jeg ikke. Det er en ærlig sak å bli så påvirket av å følge andres liv at man må leve uten sosiale medier. Men at man uten skrupler livnærer seg på at andre følger sitt eget liv, er jo et stort paradoks og en kynisme som overgår mye annet. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: det er alt for mye penger i bransjen. Det gjør at influensere som ikke tåler det, eller er så lei at de spyr av sin egen eksponering, «må» fortsette. Hadde det ikke vært for pengene hadde nok Anja levd et anonymt familieliv for mange år siden. 11
lysestake Skrevet 31. desember 2020 #206 Skrevet 31. desember 2020 (endret) LinnKatrine skrev (På 14.12.2020 den 2.06): Synes oppriktig synd på disse influncerne som Anja, som egentlig hater SOMe, men som tjener for godt til å klare å slutte. Enig. Har hun en jobb å gå til da? Hva er hun utdannet som? Arbeidserfaring? Skjønner ikke hvordan de kan slå seg til ro med Instagram som eneste arbeidsplass, og la årene fly forbi mens de slenger et reklameinnlegg og et sminkeløst bilde i ny og ne for å fremstå som "ekte"... Hva skjer den dagen de blir møkklei av å eksponere seg selv, eller når det ikke lenger er noe marked for influencere? Og hvor attraktivt er det å ha blogg som eneste arbeidsplass på CV'n? Kommer de til å takle en vanlig arbeidsdag, egentlig? En hverdag der man blir utfordret på mange måter.. Den eneste utfordringer de møter er "slemme kommentarer" og den takler de alle fleste veldig dårlig. Endret 31. desember 2020 av lysestake 11
klatremusa Skrevet 1. januar 2021 #207 Skrevet 1. januar 2021 Justlooking skrev (På 14.12.2020 den 3.06): Hun legger vel ut noe reklame på insta bare nå? Hun fikk så mye dødtid med to barn og some at hun begynte å ta vakter i butikk mens hun blogget. Hvordan vet du at hun har begynt å jobbe i butikk? 1
Justlooking Skrevet 2. januar 2021 #208 Skrevet 2. januar 2021 klatremusa skrev (6 timer siden): Hvordan vet du at hun har begynt å jobbe i butikk? Fordi hun skrev om dette gjentatte ganger på bloggen sin 😊 1
Stavangebrud2012 Skrevet 2. januar 2021 #209 Skrevet 2. januar 2021 LinnKatrine skrev (På 30.12.2020 den 23.21): Da har hun sluttet å følge alle på Instagram. Hvordan hun kan forsvare jobben sin som influencer på Instagram, når hun selv ikke har psyke til å følge sine nærmeste venner og familie engang- det skjønner jeg ikke. Det er en ærlig sak å bli så påvirket av å følge andres liv at man må leve uten sosiale medier. Men at man uten skrupler livnærer seg på at andre følger sitt eget liv, er jo et stort paradoks og en kynisme som overgår mye annet. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: det er alt for mye penger i bransjen. Det gjør at influensere som ikke tåler det, eller er så lei at de spyr av sin egen eksponering, «må» fortsette. Hadde det ikke vært for pengene hadde nok Anja levd et anonymt familieliv for mange år siden. Jeg er enig med deg. Hun har alltid virket usikker på seg selv og lettpåvirkelige synes jeg. Og imaget med at hun er så laidback til alt i livet, inkludert en chill mor, tror jeg også er et spill for galleriet som bunner i usikkerhet. Å vise sårbarhet hadde vært så mye mer interessant enn å bare spille tøff hele tiden. 13
Stargaze Skrevet 28. april 2021 #210 Skrevet 28. april 2021 Hva i all verdene r det med de "reelsene" hun deler på Instagram. Der hun danser panisk. Og hvorfor så viktig at folk deler dem. At hun fremsnakker noen, men ikke får noe tilbake? Skjønner ikke helt greia her. 8
Stargaze Skrevet 10. juni 2021 #211 Skrevet 10. juni 2021 Spørsmålsrunde på IG. Hva synes dere om meg? Så dele masse skryt på IG story. Massivt behov for anerkjennelse hos mange av disse influencerne. Er jo bare kleint å lese.. 11
Mariángel Skrevet 11. juni 2021 #212 Skrevet 11. juni 2021 Stargaze skrev (På 28.4.2021 den 16.01): Hva i all verdene r det med de "reelsene" hun deler på Instagram. Der hun danser panisk. Og hvorfor så viktig at folk deler dem. At hun fremsnakker noen, men ikke får noe tilbake? Skjønner ikke helt greia her. Er så putekleint. Blir som en needy 16 åring på Tik Tok. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå