AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Er det flere som sliter med det? Jeg får jevnlig den angsten og jeg kjenner når den kommer før panikken bryter ut. Det kan være så lite som at magen min romler, plutselig føler jeg meg svimmel fordi jeg er redd og så bryter panikken ut, jeg føler på hele meg at jeg skal dø. Noen som vet hvordan man skal klare å roe seg ned før det hele er i gang? Noen som har fått kontroll over det og har noen tips? Anonymous poster hash: fd48f...684
Hjerteblomst Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Hei, jeg hadde dette da jeg var yngre. Har du kontakt med psykolog/ lege om dette? Spør om de kan hjelpe deg med puste- og tenketeknikker. Også om det er en dyptliggende grunn til denne angsten så er det lurt å snakke om det med noen, og også skrive ned så man kan ha litt oversikt over følelsene sine. Når får du disse anfallene, er det noe spesielt som trigger eller kommer de innimellom uavhengig av hva du gjør? Jeg fikk ofte når jeg ikke gjorde noe spesielt, særlig om kvelden når jeg skulle sove, men også bare plutselig.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 Uff, jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Hos meg startet anfallene for ca. 12 år siden, jeg får fortsatt anfall, men de er heldigvis ikke like intense og opptrer svært sjeldent. Ved anfallene har jeg som oftest hyperventilert, og blitt bedt om å sitte med hodet mellom beina og puste rolig - inn med nesen og ut med munnen. Pleier å hjelpe! For meg har det også hjulpet med nærkontakt fra andre. Enten i form av en klem eller bare sitte å holde hånden til en du føler deg trygg på. Mitt beste tips er å begynne å trene. Jeg meldte meg på et treningssenter, og siden har anfallene opptrådt sjeldnere og sjeldnere. Uansett hva du velger å gjøre, jeg håper du finner din måte å "overvinne" panikkangsten på. Jeg unner ingen denne tilstanden! Anonymous poster hash: caacd...bfa 1
Mrs Smith Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Du kan kontrollere angstanfall med å puste. Bare konsentrere seg om å puste og ingenting annet. Du blåser ut all luft, absolutt all luft ut av lungene, så lar du luften sakte suges inn i lungene av seg selv. Dette gjør du ett par ganger til du merker den verste følelsen avtar. Så fortsetter du å konsentrere deg om pusten, at den skal gå dypt og rolig hver gang. Gjerne lukke øynene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå