Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor rett ved et bydelshus og der er det noen som har en privat fest, og du kan høre musikk og folk som snakker langt vekke, skal det ikke være stille etter 23?, burde jeg varsle politiet? Sliter med og sove på grunn av bråket

Anonymous poster hash: eba14...f02

Videoannonse
Annonse
Gjest miss_sara
Skrevet

Jeg bor rett ved et bydelshus og der er det noen som har en privat fest, og du kan høre musikk og folk som snakker langt vekke, skal det ikke være stille etter 23?, burde jeg varsle politiet? Sliter med og sove på grunn av bråket

Jeg hadde ignorert det, synes det skal litt til før man ringer politiet.

• Liker 5
Skrevet

Seriøst TS????

Jeg hadde ignorert det, synes det skal litt til før man ringer politiet.

Er helt enig med miss_sara! Reglene sier sikkert at det skal være stille kl.23, men de sosiale antennene dine (hvis du har noen) tilsier at du skal la det gå.

Jeg lurer egentlig på om TS er 89 år gammel eller bare en sur gammel megge.

• Liker 1
Gjest miss_sara
Skrevet

Seriøst TS????

Er helt enig med miss_sara! Reglene sier sikkert at det skal være stille kl.23, men de sosiale antennene dine (hvis du har noen) tilsier at du skal la det gå.

Jeg lurer egentlig på om TS er 89 år gammel eller bare en sur gammel megge.

Ja, altså jeg har opplevd mange ganger at det har vært både høy musikk og høy snakking, men slik er jeg jo selv på fest også. Må gå an å la andre ha det litt gøy og ikke bry seg om alt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal tidlig opp og bråket gjør at jeg ikke får sove

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet du. Men de kommer mest sannsynlig ikke, det har dessverre ikke tid til å prioritere sånt. Har du noen ørepropper eller mulighet til å legge deg et annet sted i leiligheten/huset slik at du ikke hører bråket?

Anonymous poster hash: 997aa...4fa
AnonymBruker
Skrevet

Bråket høres overalt og i de nærmeste nabolagene, men tror festen begynner og gi seg hører mindre bråk, tror at de har døren oppe og da hører du musikken og når døren er igjen hører du nesten ikke noe

Skrevet

Jeg hadde ikke ringt politiet for det. Jeg bor selv i boligblokk og her er det fest fra tid til annen. Da kan festen foregå utover natten, men det kunne aldri falt meg inn å ringt politiet pga litt bråk fra en fest. I vårt nabolag skal det være rolig og stille etter kl 23, men en fest i ny og ne er ikke og burde ikke være et problem. Du kan eventuelt banke på døren deres og spørre om de kan dempe seg bittelitt i og med at du skal tidlig opp i morgen, men noe annet enn det kan du vel egentlig ikke gjøre.

Skrevet

Jeg skal tidlig opp og bråket gjør at jeg ikke får sove

Jasså du er prinsessen på erten, som forventer seg at samfunnet skal lystre dine minste befalinger? Så kjekt!

AnonymBruker
Skrevet

Har selv ringt politiet grunnet festbråk. De kommer de. Dersom en fest er til sjenanse er man i sin fulle rett til å reagere.

Anonymous poster hash: 5b2ac...e58
  • Liker 11
Gjest Funky Punk
Skrevet

Hadde ikke ringt politiet så tidlig en fredagskveld.

Om de hadde fortsatt med meget høyt volum og klokken nærmet seg 1-2 så hadde jeg nok ringt.

Mandag til torsdag så hadde jeg nok ringt ikke veldig lenge etter kl 23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jasså du er prinsessen på erten, som forventer seg at samfunnet skal lystre dine minste befalinger? Så kjekt!

For det første så er jeg mann og det er en regel om at det skal være stille etter 23, men har forståelse for bråk i helgene men mener at det etter 1 tiden burde festen avsluttes eller flyttes til byen, og det er mange naboer og mange småbarn familier som de som har festen burde ta hensyn til

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For to timer siden måtte jeg motstå en veldig sterk trang til å sette høytalerene ut på verandaen, og spille "alarmsekvensen" fra "How I met Your mother" på loop, med full styrke.

Jeg forstår ikke trangen enkelte mennesker har til å måtte hyle, rope, teste bilalarm, og ha allsang av full hals, med musikken på full styrke, kl 4 på natta, når de VET at naboene sover!

Anonymous poster hash: 8e46a...ac7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ringe politi er det rette

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller ringe de som faktisk bor der, de fleste blir vel letta over å få en telefon fra naboen istedet for politiet på døra.

Forøvrig burde du virkelig lese deg opp litt på orddeling, du bommer så og si på alle sammensatte ord.

Anonymous poster hash: 64ae1...c2f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem burde lese seg opp på sammensatte ord?, ts?

Skrevet

Dust.

Det er ikke lov å bråke etter kl 23.

Ring politiet du, TS, det har jeg gjort selv flere ganger.

Folk må lære seg å ha respekt for andre.

• Liker 3
Skrevet

Dust.

Det er ikke lov å bråke etter kl 23.

Ring politiet du, TS, det har jeg gjort selv flere ganger.

Folk må lære seg å ha respekt for andre.

Vet ikke hvem som er dust:) Jeg som har sosiale antenner, eller TS (du) som ringer politiet for den minste ting.

AnonymBruker
Skrevet

Det er du som er dusten, du sier jeg ringer politi for små ting men da er det merkelig at jeg aldri noen gang har ringt politiet, gjorde det ikke denne gangen men hvis det er nabobråk en annen gang og klokken har passert 1 ringer jeg, du har sosiale antenner men det virker som om du ikker viser hensyn til andre, og hvis noen har behov for å feste etter kl 1 kan de jo dra til byen og ikke forstyrre hele nabolaget som det bor mange småbarn familier i

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlige folk (i mangel på bedre ord) må være stille 23, men et bydelshus har fort andre tillatelser som gjør at man fort har lov til å ha støy til 1-2. Spesielt om de har sjenkebevilling.

Anonymous poster hash: 28782...f1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...