AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Samboer og meg har en diskusjon på gang. Saken er at jeg har holdt meg snusfri i 4 måneder. Og når jeg ikke snuser får jeg en enorm appetitt og lyst på søtsaker hele dagen.. Jeg klarer ikke å stå imot denne matlysten og søtsuget, så det har resultert i noen ekstra kilo. Jeg savner snusen veldig og har så lyst å begynne igjen -og når jeg snuser er det min eneste "last" for jeg spiser kjempesunt da og drikker aldri brus eller spiser godter. Samboer mener jeg heller får prøve å kutte ned på alt godteriet og maten.. Hva mener du er best, sunt kosthold og snus (snuste gjennomsnittelig 5-10 stk om dagen maks) eller å være snusfri med et litt verre kosthold? Anonymous poster hash: 97875...fb9
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Denne vil jeg følge med på. Har det akkurat på samme måte som deg! :-) Anonymous poster hash: 757c2...ecf
Maximillian Cohen Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Hvorfor velge hva som er best og verst, når du kan få i pose og sekk? Slutt med snus og spis sunt; mange har gjort det før deg! 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 Fortsett uten snus og spis sunt. Verre er det ikke. Unn deg noe godt på lørdager. Det er faktisk ikke så vanskelig som folk skal ha det til når du kommer over den verste humpa med søthunger. Ta deg sammen Anonymous poster hash: a45c3...a13 2
EDM Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Søtsuget kan ersattes med sunnere alternativ. Prøv vann med dråper av sitron neste gang! Evt. start å trene om du ikke gjør det fra før av. Det skal jeg love demper suget på sikt. 1
Corvo Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Samboer og meg har en diskusjon på gang. Saken er at jeg har holdt meg snusfri i 4 måneder. Og når jeg ikke snuser får jeg en enorm appetitt og lyst på søtsaker hele dagen.. Jeg klarer ikke å stå imot denne matlysten og søtsuget, så det har resultert i noen ekstra kilo. Jeg savner snusen veldig og har så lyst å begynne igjen -og når jeg snuser er det min eneste "last" for jeg spiser kjempesunt da og drikker aldri brus eller spiser godter. Samboer mener jeg heller får prøve å kutte ned på alt godteriet og maten.. Hva mener du er best, sunt kosthold og snus (snuste gjennomsnittelig 5-10 stk om dagen maks) eller å være snusfri med et litt verre kosthold? Anonymous poster hash: 97875...fb9 Hvis du ikke snuser mer en 5-10 om dagen ville jeg nok godt for snusen, men det spørs litt på om du klarer å holde vekta og formen selv om du spiser snop. Hvis du gjør det er det vel faktisk bedre å spise snop enn å snuse.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 Søtsuget kan ersattes med sunnere alternativ. Prøv vann med dråper av sitron neste gang! Evt. start å trene om du ikke gjør det fra før av. Det skal jeg love demper suget på sikt. Du er en tynn jævel ikke sant? Vann med sitron er bæsj. rett og slett. Det er forsåvidt godt, men ikke når du har søtsug. Og trening hjelper ikke for alle, så der brøt du løftet ditt Anonymous poster hash: 0d256...084 1
Maximillian Cohen Skrevet 27. juni 2014 #9 Skrevet 27. juni 2014 Jeg brukte kaffe da jeg sluttet med snus. Koffein er sikkert ikke det sunneste i verden, men bedre enn både sukker og nikotin er det nok.
EDM Skrevet 27. juni 2014 #10 Skrevet 27. juni 2014 Du er en tynn jævel ikke sant? Vann med sitron er bæsj. rett og slett. Det er forsåvidt godt, men ikke når du har søtsug. Og trening hjelper ikke for alle, så der brøt du løftet ditt Anonymous poster hash: 0d256...084 Trening hjelper om du er dedikert nok Kjenner mange som mislikte trening i starten. Nå klarer de seg ikke en dag uten. Anbefaler å sjekke ut norwegian aestetichs forum på facebook om du evt. ønsker å starte en livsstilsendring innen trening. En gruppe for absolutt alle hvor du kan hente såå mye motivasjon. Gruppen har til dags dato snart 15000 medlemmer i alle aldre og størrelser. Verdt å sjekke ut! Btw. vann med sitron var kun et forslag Personlig foretrekker jeg god mat som erstattning for søtsuget, så jeg har grove pizzasnurrer i fryseren som jeg varmer opp.
Purple Diamond Skrevet 27. juni 2014 #11 Skrevet 27. juni 2014 (endret) Som det blir sagt over her; trening hjelper! Før hatet jeg å trene, trente omtrent aldri. Nå har jeg blitt skikkelig hekta, og søtsuget er virkelig mye mindre enn før! Det hender at jeg noen dager har skikkelig sug og spiser masse sjokolade, men så kan det gå lenge til neste gang. Holder meg til litt brus og snop i helgene, og ellers frukt og bær. Det hjelper også med måltider som holder meg mett lenge, som kylling, laks, grønnsaker osv. 😄 Endret 27. juni 2014 av Purple Diamond
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå