Pusle Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Hei! Hvordan er det å reise til Italia i juli? Da tenker jeg mest på klimaet - er det rett og slett for varmt? Tenker da på Pisa/ Roma/ Firenze og lignende steder.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Var i Roma og Venezia i juli for et par år siden, og etter min mening var Roma uutholdelig rett og slett.. Koste meg ikke i det hele tatt og måtte ha med vifte overalt! Venezia derimot hadde en veldig behagelig temperatur! Anonymous poster hash: 9d511...719
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Svaret på spørsmål ditt er jo veldig subjektivt. Jeg elsker Firenze i juli, men jeg vet at for mange nordmenn blir det for varmt. Anonymous poster hash: 4661e...dfa
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Da vi var i Roma i juli for et par år siden var det dødsvarmt, over 30 grader. En av dagene var det nesten 40 grader ute, da fristet det lite å gå å se på turistattraksjonene... Anonymous poster hash: cdefe...974
Safiye Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Har vært i Roma to ganger, begge gangene rundt slutten av Juli/begynnelsen av August. Sist sommer var temperaturen ofte rundt 35+ grader. Jeg tåler en god del varme, men det ble veldig mye etterhvert med alle turistene der. Problemet med Roma er alle turistene, byen er nydelig, men det er så ufattelig mange turister der om sommeren. Prøv å planlegg dagene nøye slik at du unngår å bruke krefter på unødvendig kø etc. Mange kommer tidlig om dagen til vatikanmuseet, noe som resulterer i massevis av kø. Første gang jeg var der endte jeg opp med å stå i kø i 3 timer. Køen dabber av etterhvert, og man kommer nesten rett inn ved 1 tiden. Enkelte står også i en lang kø for å komme inn til Colosseum, men køen inn til Forum er mye kortere, dessuten kjøper du også billetter for å komme inn til Colosseum samtidig med billettene til Forum. De ligger rett ved siden av hverandre, så det er enkelt å først starte i Forum, for deretter å besøke Colosseum. Siden du allerede da har billett, trenger du bare å gå rett inn, istedenfor å stå i kø til skrankene i Colosseum. Trasking rundt i byen anbefales på det sterkeste, du får oppleve litt av byen på den måten. Jeg brukte ruten Pazza del poplo -> Spansketrappene -> Vittorio Emmanuele (hvite bygningen) -> Forum -> Colusseum -> tilbake til Vittorio Emmanuele -> Castel SantAngelo -> Vatikanstaten. 1
Gjest Whitestripes Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Jeg var i Italia i juli for 3 år siden, og synes det var perfekt temperatur. Lå rundt 35 grader, så det var godt å ta seg et bad inni mellom. Å traske i storbyer i slik varme, er ikke så behagelig, den asfaltvarmen kan slå en helt i bakken. Bedre å dra ut til kysten eller på små utflukter i Toscana - ahhhh, lengter tilbake!
gustav Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Hei! Hvordan er det å reise til Italia i juli? Da tenker jeg mest på klimaet - er det rett og slett for varmt? Tenker da på Pisa/ Roma/ Firenze og lignende steder. Hei! Italia i juli ER veldig varmt, det er derfor det er så fint at de har så mye kyst.. Har vært i Roma i juli, september og oktober, de sistnevnte gangene var definitivt mest behagelig. Men: Roma i juli er bedre enn ikke å dra til Roma i juli for å si det sånn. Ta sightseeingen så tidlig som mulig, sitt på piazzaer under parasoll med hvitvin og vann i de varmeste timene på dagen så får du en fin tur Drar selv snart nedover med bil i 3 uker og skal helt nederst under foten, gleeder meg! 1
Samulita Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Hei! Italia i juli ER veldig varmt, det er derfor det er så fint at de har så mye kyst.. Har vært i Roma i juli, september og oktober, de sistnevnte gangene var definitivt mest behagelig. Men: Roma i juli er bedre enn ikke å dra til Roma i juli for å si det sånn. Ta sightseeingen så tidlig som mulig, sitt på piazzaer under parasoll med hvitvin og vann i de varmeste timene på dagen så får du en fin tur Drar selv snart nedover med bil i 3 uker og skal helt nederst under foten, gleeder meg! Dette er veldig sant! Roma er alltid en god ide. Men det er lurt å ha god tid der når man reiser midt på sommeren. Litt pga alle turistene, men mest for å ha muligheten til å bare sette seg ned med en gelato eller noen glass vin når varmen blir for intens. Vi har vært der i april og juli, og skal tilbake i desember/januar. Fineste byen på denne jord! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå