Gå til innhold

Redd og engstelig og nervøs hele tiden


alonelia

Anbefalte innlegg

Er det flere her med en sånn angst som at man er redd og engstelig og nervøs hele tiden? Jeg har det sånn og leter etter andre mennesker som også sliter sånn i livet. Hvordan takler dere hverdagen med intens redel? Jeg er aldri trygg og er alltid på vakt uansett hvor jeg er og det er veldig slitsomt og vondt å ha det sånn men jeg klarer ikke å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det sånn jeg også. Sliter litt med sosial angst. Når jeg går blant folkemengder, begynner hjertet å banke intenst og tårene presses fram.. sykt ekkelt. Har det sånn hver gang. Jeg er også veldig nervøs på jobb, siden da er jeg i kontakt med mennesker hele tiden. Klarer aldri slappe av helt, siden jeg alltid er engstelig, og får derfor veldig vondt i skuldre og rygg siden jeg spenner meg hele tiden. Får ikke senket skuldrene før jeg er hjemme i senga mi.

Er nok mange som har det sånn du har det. Du er ikke alene :) Tror man bare må trene på det man syns er skummelt, og det vil bli bedre. Sier det til meg selv jeg også, men ser ikke helt at det funker. Tenker bare at det er sånn jeg er, og er ikke så mye jeg får gjort noe med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan få hjelp av psykolog og av medikamenter. Man skal ikke være nødt til å ha det slik her og nå-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått i terapi i årevis og brukt medisiner i årevis uten at det har funka på meg så jeg er bare nødt til å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Cipralex (antidepressiva, bruker det pga angst), og det hjelper i perioder. Jeg har det for øvrig på samme måte som deg relativt ofte, men det går litt opp og ned. Det som hjelper for meg er å ha noe å gjøre; være sosial, jobbe el.l. :)



Anonymous poster hash: 5f908...dda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du har gått i terapi og fått medisiner, men har du virkelig jobbet med deg selv? Mannen min sleit med akkurat det samme i over ti år, men gikk til slutt til psykolog, og ble så og si helt bra etter ca 2 år! Men det var beinhard jobbing fra hans side, med å snu tankene, meditere når tankene kom, osv.

Anonymous poster hash: 8f7dd...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det flere her med en sånn angst som at man er redd og engstelig og nervøs hele tiden? Jeg har det sånn og leter etter andre mennesker som også sliter sånn i livet. Hvordan takler dere hverdagen med intens redel? Jeg er aldri trygg og er alltid på vakt uansett hvor jeg er og det er veldig slitsomt og vondt å ha det sånn men jeg klarer ikke å gjøre noe med det.

Jeg kan føle meg veldig nervøs hele tiden jeg også, og tenker på alt mulig. Jeg har litt sosial angst, selv om jeg virker utadvendt ut. Men har lært meg å leve med det. Tiltider føler jeg meg bedre og tiltider værre.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her med en sånn angst som at man er redd og engstelig og nervøs hele tiden? Jeg har det sånn og leter etter andre mennesker som også sliter sånn i livet. Hvordan takler dere hverdagen med intens redel? Jeg er aldri trygg og er alltid på vakt uansett hvor jeg er og det er veldig slitsomt og vondt å ha det sånn men jeg klarer ikke å gjøre noe med det.

Jeg har hatt det sånn siden jeg var 5 år gammel så jeg vet ikke hvordan det er å IKKE takle det, har også forsøkt psykologer uten hell. Så jeg har ikke noen gode råd, sosial angsten min utvikla seg til sosialangst som utviklet seg til panikkangst som utvikla seg til generalisert angst som jeg nå lever med. Du burde Google på engelsk, så finner du MYE mer enn på norsk, opprett noen kontoer på forumer for angst så finner du likesinnede :)

Anonymous poster hash: 7b956...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du kan prøve forresten, er å snakke til angsten din. Prøve å trøste deg når du hører den engstelige "stemmen" med at ting skal gå bra, og at angst ikke er farlig. Husk også at det IKKE er din feil at du er sånn, det er ikke noe galt med deg og du er ikke et svakt eller mindreverdig menneske.

Anonymous poster hash: 7b956...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...