Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ubeskyttet sex for 8 dager siden, nøyaktig samme dag iphonen appen min sier jeg er mest fruktbar.

I går og i dag har jeg vært skikkelig kvalm og må kaste opp så snart jeg spiser noe. Skjønner ikke helt hvorfor, om jeg skulle være gravid så er det da vel litt vel tidlig å få symptomer som kvalme ? Eller er det mulig ?

Anonymous poster hash: 0378c...a47

Skrevet

Man kan jo bli kvalm før man blir gravid, men svangerskapskvalme kommer av hormonendringene, så teknisk sett kan man ikke bli svangerskapskvalm før man har nok hormoner til å slå ut på en test - det vil si 9 til 14 dager etter befruktning tidligst. Det mest vanlige/gjennomsnittlige er at svangerskapskvalmen dukker opp i uke 6 (det vil si ca tre uker etter befruktning).

Skrevet (endret)

For min del kom ikke kvalmen før i uke 6, men det finnes flust av dem som sier at kvalme og oppkast var det første tegnet de fikk så umulig er det jo tydeligvis ikke :) Kan du ha blitt gravid på et tidligere tidspunkt?

Endret av Ava Mae
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo bli kvalm før man blir gravid, men svangerskapskvalme kommer av hormonendringene, så teknisk sett kan man ikke bli svangerskapskvalm før man har nok hormoner til å slå ut på en test - det vil si 9 til 14 dager etter befruktning tidligst. Det mest vanlige/gjennomsnittlige er at svangerskapskvalmen dukker opp i uke 6 (det vil si ca tre uker etter befruktning).

Takk for svar :)

Da er det nok noe annet som gjør at jeg er kvalm

Skrevet

PS: Jeg er ikke lege, så jeg skal ikke være superbastant å si at du ikke har svangerskapskvalme nå, men det er i litt tidligste laget. Hormonendringene de første dagene er svært små, og de færreste merker mye symptomer helt i starten. Rundt slutten av uke 5 vil de fleste merke flere ting som skjer, feks at man blir oppblåst, får tregere mage, går hyppig på do, og enkelte får kvalme og blir veldig slitne og trøtte. Veldig mange har også menskramper og "mensmurringer" i starten.

Uansett, om det er svangerskapskvalme du har nå, så har du trolig nok HCG i blodet til at en test vil slå ut. Så om du har hatt ubeskyttet sex - ta en graviditetstest.

AnonymBruker
Skrevet

For min del kom ikke kvalmen før i uke 6, men det finnes flust av dem som sier at kvalme og oppkast var det første tegnet de fikk så umulig er det jo tydeligvis ikke :) Kan du ha blitt gravid på et tidligere tidspunkt?

Hadde menstruasjon på rett tidspunkt så var nok ikke gravid før dette nei :)

AnonymBruker
Skrevet

PS: Jeg er ikke lege, så jeg skal ikke være superbastant å si at du ikke har svangerskapskvalme nå, men det er i litt tidligste laget. Hormonendringene de første dagene er svært små, og de færreste merker mye symptomer helt i starten. Rundt slutten av uke 5 vil de fleste merke flere ting som skjer, feks at man blir oppblåst, får tregere mage, går hyppig på do, og enkelte får kvalme og blir veldig slitne og trøtte. Veldig mange har også menskramper og "mensmurringer" i starten.

Uansett, om det er svangerskapskvalme du har nå, så har du trolig nok HCG i blodet til at en test vil slå ut. Så om du har hatt ubeskyttet sex - ta en graviditetstest.

Skal kjøpe med noen tester på apoteket i dag :)

Vi planlegger egentlig en baby, men hadde i utgangspunktet ikke tenkt å begynne prøvingen før til høsten når jeg har fått ring på fingeren :) men vi bør litt revet med akkurat der og da :P

Skrevet

I så fall: Lykke til ;)

Skrevet

Jeg har merket det tidlig, ikke superkvalm så jeg spyr, men svak kvalme og ikke like lyst på frokost. Kommer i bølger og merket det først etter at jeg var 26 dager siden mens. Testet på dag 28 og den var positiv, og den svake kvalmen blir sterkere. Men kommer altså midlertidig og blir borte igjen.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Fant dette på nett

"Seks dager etter befruktning

Egget har festet seg. Noen kan oppleve en liten blødning, såkalt "festeblødning" en uke etter befruktning. De fleste vil ikke oppleve det. Når det befruktede egget er festet kalles det embryo og skjer en rekke viktige ting som gjør at kroppen din begynner å utvikle graviditetssymptomer. Morkaken og embryoets nyrer begynner å utvikle seg. "

Så da er det faktisk fysisk mulig å få symptomer allerede etter 8 dager gitt.

Men jeg tror egentlig ikke det er derfor jeg er kvalm.

AnonymBruker
Skrevet

jeg selv ble ikke kvalm så tidlig, men min mor ble kvalm etter et par timer og var det til etter fødsel,

Anonymous poster hash: 58337...3d6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ubeskyttet sex for 8 dager siden, nøyaktig samme dag iphonen appen min sier jeg er mest fruktbar.

I går og i dag har jeg vært skikkelig kvalm og må kaste opp så snart jeg spiser noe. Skjønner ikke helt hvorfor, om jeg skulle være gravid så er det da vel litt vel tidlig å få symptomer som kvalme ? Eller er det mulig ?

Da jeg ventet mensen, så hadde jeg allerede begynt å merke at kroppen var annerledes. Noe var annerledes i mageregionen. En slags liten småuggen følelse. Dette var 14 dager etter befruktning..... Den virkelige kvalmen kom vel ikke skikkelig før i uke 7....med den verste toppen i uke 9!!!! Heldigvis gikk det over:-)

Anonymous poster hash: 1c039...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...