AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Fikk påvist litt forhøyet kalsiumnivå i vinter, men har ikke holdt meg unna meieriprodukter i det hele tatt fordi jeg ikke fikk noe beskjed om hva forhøyet kalsiumnivå vil si, så jeg tenkte ikke over koblingen og har spist en del med kalsium nå som sikkert har gjort nivået enda høyere. Jeg lurer på om kroppen skiller ut kalsium, eller lagrer den alt slik at man til slutt får alle disse farlige effektene som det står om av for mye kalsium som hjertestopp osv? Var det ikke veldig uansvarlig av legen å ikke nevne noe? Leste også at for mye kalsium nesten alltid skyldes ondarta eller godarta kreft, burde ikke det blitt sjekket ut? Anonymous poster hash: 6c107...14c
Gjest iGirl Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Anbefaler deg å lese dette : http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/symptomer/for-hoy-kalsium-veiviser-1128.html?page=2 1
Guadaloupe Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Hvorfor du har forhøyede kalsiumverdier er usikkert, det kan være feil med prøvene, eller det kan være sykdom i organer, slik som biskjoldbruskkjertelen eller skjoldbruskkjertel. Eller så kan det hende at skjelettet ditt brytes ned fortere enn det bygges opp (skjelettet brytes ned og bygges opp hele tiden) slik at det skilles ut mer kalsium. Eller så kan du hende du tar opp ekstra mye kalsium (vanligvis tar et menneske opp bare 10-30% av kalsiumen i maten vi spiser). Jeg syntes du burde kreve å få snakke med legen, hvis han bare forteller deg at du har forhøyede verdier uten å si noe mer kan jo dette gi deg unødvendig bekymring. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå