Gå til innhold

Dexter fan - syk i hodet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm..tenkte jeg skulle se på Dexter-serien. Er blitt helt hekta. Sett til og med sesong 3 nå.

Det som bekymrer meg er at jeg liker å se en serie hvor en mann kalkulert går rundt å dreper andre. Og jeg heier på han.. Er jeg syk i hodet mitt?

Anonymous poster hash: 75913...f93
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, jeg gjør det jeg også.

Dette er jo ikke reelt :) Men jeg tenker faktisk at hvis det hadde fantes en ekte Dexter Morgan hadde jeg vært OK med det, på sett og vis. Naturen går sin gang, rensker opp.

Menneskene Dexter "tar av banen" er jo ikke akkurat glansborgere.

Skrevet

Det er ingenting galt i å bli engasjert i en serie, selv om det er vold og drap. Isåfall er det mange syke folk der ute :)

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Serien er jo lagt opp slik at du skal sympatisere med Dexter, så så lenge du ikke har planer om å kopiere han tror jeg du er trygg ;)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er syk i hodet som liker Dexter så lurer jeg på hvor syk jeg er som elsker Game of Thrones...

Anonymous poster hash: c78cb...6cf

• Liker 2
Skrevet

Eller for den saks skyld breaking bad.

I den serien har jo skaperne selv sagt at de skulle se hvor usympatisk de kunne gjøre hovedpersonen før seerne begynte å ta avstand fra ham. Jeg vet ikke om det skjer.

Har akkurat begynt å se fargo, samme der, man holder med hovedpersonen(e).

Skrevet

Da er jeg også syk. Jeg syns nemlig det er turn-on når Damon i Vampire Diaries dreper noen :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du er snål som lurer på om du er syk i hodet som liker Dexter. Det er jo meningen at vi skal like ham, det er det hele serien bygger på. Psykopatisk massemorder som bare dreper slemme folk, liksom.

Anonymous poster hash: e3f5e...1a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Serien apellerer til rettferdighetsinnstinktet i oss. Jeg synes jeg er helt normal som støtter Dexter. :)

Anonymous poster hash: 3165d...ba4
  • Liker 1
Skrevet

Jeg digger Dexter. Så 6 sesonger på en måned. Sykt på et nivå, på et annet er Frustrerte Fruer ganske sykt for meg...

Skrevet

Da er vi mange som er syke i hodet. Digger dexter, en av favorittseriene mine! Det er jo nettopp det som er så fascinerende, at de får dexter til å fremstå som en sympatisk mann selv om han egentlig er en massemorder :rolleyes:

Skrevet

Vært verre om du hadde blitt inspirert av Dexter! :P

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg likte Dexter i begynnelsen men jeg mistet interessen etter som tiden gikk.

Men man er ikke syk i hodet om man liker serien..................

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker flest er grunnleggende syke i hodet, det eneste som holder oss på matta er normer, lover og regler i samfunnet. Bare ta en titt i historieboka så ser du hva vi er kapable til.

Nå synes jeg ikke Dexter er den verste, finnes andre tv-skikkelser som er mye verre enn han som får sympati.

Og argumentet med at dette ikke er reelt er BS.

Anonymous poster hash: 2ccc5...7a0
Skrevet (endret)

Dexter er egentlig ikke vesensforskjellig fra mange av de andre helteskikkelsene som man finner i action-og spenningsfilmer og serier. Heltene bryter loven og tar liv i hopetall, og alle syns det er greit så lenge det bare går ut over slemme mennesker.

Eksempler kan være klassiske helter som Steven Segal (som stort sett spiller den samme typen helt i alle filmene sine) og Walker, Texas Ranger. De driter i borgerrettigheter, oppsøker voldelige situasjoner og dreper for fote enten det er mulig å unngå det eller ikke. Walkers signatur er den avsluttende "fair fight" der han i stedet for å anholde skurken, legger fra seg skiltet og pistolen og banker gørra ut av ham. IRL ville ikke skurken overlevd lenge nok til å komme til noen rettssak, men siden han er ond (eller "Jeg har ingen sympati", som det heter på KG`sk) syns vi ikke det gjør noe.

Dexter finner en passende morder som er i ferd med å unnslippe rettferdigheten, skaffer klare beviser for skyld, og dreper ham for å tilfredsstille sine lyster. Om noe så er han mindre syk en mange av de andre testosteron-bombene, som "bare vet" at svinet er skyldig. Dexter skaffer riktignok bevis på ulovlige måter, men han dreper ingen uten klare tekniske bevis.

Endret av Mann 42
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...