Gå til innhold

sutur flyttet på seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et kutt som er sydd. Jeg vet det er betent. Og har på fusdin salve. I dag yok jeg av plasteret etter å ha dusja. Å såret ser ikke bra ut. Det er rødt i såret. Men ikke rundt. Og det væsker fortsatt. Og såret spriker mer enn det gjorde i går. Jeg er ganske sikker på at et vis har flytta på seh på ene siden. Eller at huden har gjort noe rart med ene suturen på ene siden. Fordi suturen sitter på en måte inni kuttet og ikke på kanten slik de andre gjør. Og skal. Er dette faktisk mulig?

Jeg skal ringe legevakta i ettermiddag. Men tenkte å høre om jeg bare er helt på bærtur. Eller om dette faktisk er sant? Håper noen kan svare meg på dette

Anonymous poster hash: c8601...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ble resultatet av legevaktturen?



Anonymous poster hash: b7c21...e54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite holdt jeg på å si. legen mente at suturen ikke var noe problem. men at jeg må passe på så det ikke gårhull på den hinna som ligger over såret.for da er det stor fare for infeksjon. fikk plaster og enbandasje over.også må jeg bare følge godt med.



Anonymous poster hash: c8601...21a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man får en infeksjon i et sår som er sydd så hovner det litt (eller mye opp). Da kan det se ut som stingene har flyttet på seg. Men egentlig så er det huden som har "flyttet" på seg når den hovner opp.

Så bra at du har fått det sjekket.



Anonymous poster hash: 7d393...4e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. var vell noe slik jeg mente. fordi såret spriker mer enn det gjorde etter at det ble sydd. så stinget står nå på innsiden av sårkantetn, og ikke påutsiden liksom. var en stund redd de måtte sy det på nytt og skjære de opp. men detgjorde de heldigvis ikke. satser på at det ikke blir noe større infeksjon enn det er nå.

TS



Anonymous poster hash: c8601...21a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...