Gå til innhold

Vekkerklokke som viser dag/natt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fungerer de vekkerklokkene som viser barnet om det er tid for å sove, eller om det er tid for å stå opp? Med sånne bilder av natt/dag...

Begynner å bli rimelig desperate, har en 13 mnd gammel unge som siden fødselen har vært våken hver eneste natt. Idg våknet han kl 04 og skulle stå opp :( :( :(

Anonymous poster hash: cfccb...e19

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Kan aldri tenke meg st det fungerer på en så liten en. De må jo forstå konseptet.

Når det er sagt, så fungerer den på noen.

Min treåring brydde seg ikke om den i det hele tatt.

-------

Hvordan sover han på dagtid da?

AnonymBruker
Skrevet

Én dupp på to timer på dagtid.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke helt se at en på 13 mnd skal skjønne poenget med en slik klokke. Jeg er ikke så sikker på om min 3 åring ville skjønt det en gang.

Men jeg vurderer det til 5 åringen da.

Noen barn er bare vanskelige med søvn. Og er helt normal at en 1 åring ikke er begynt å sove hele natta. Blir kanskje lagt kl 19 og da er de uthvilt når klokka er 4-5 og det er det ingenting å si på.

Anonymous poster hash: b76db...2aa
Skrevet

Vi prøvde dette på eldstejenta vår da hun var rundt 2,5 år. Tror hun forstod det, hun bare brydde seg ikke. Type ''hvorfor skal jeg gidde å ligge her våken i senga bare fordi den hersens kua sover?''. :P Nå har vi en pause fra den, så får vi heller prøve igjen til høsten tror jeg. Hun har nettopp blitt 3.

Skrevet (endret)

Vår har funket "litt". Vi kunne vise at "nå sover kaninen, så nå må du og sove" og det fungerte en liten stund. V har ikke hatt så mye problemer med våkning midt på natten, så den biten kan jeg ikke svare på, men om kvelden har den vært grei for å vise at nå er det sengetid.

Har en slik:

http://babyutstyr.no/kid-sleep.html

EDIT: Vår er forresten 2 år nå, denne ble vel innført mellom 1-1,5 år.

Endret av ekkoet
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Må nevne at barnet ofte våkner om kvelden også, og er våken i 1-3 timer. Da sover han kun 7 med oppstykket søvn. Går på forholdet løs, virkelig,

Gjest Magdalene
Skrevet

Når legger han seg for kvelden da?

Er veldig vanlig med mang eoppvåkninger om de er overtrette når de legges.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd alt :)! Bla.a. å legge kl 18, 19, 20, to dupper..

Legger seg 18, ellers blir han overtrøtt. To dupper er klin umulig.

AnonymBruker
Skrevet

Her bruker vi en timer på en liten lampe. Den skrur seg på 06.15 hver morgen, og da roper treåringen at lyset har skrudd seg på. Hvis han våkner og lampen ikke lyser skjønner han at det er natta og sover videre, eller ligger våken i senga og venter.

Anonymous poster hash: 14a7f...cd5

AnonymBruker
Skrevet

Her bruker vi en timer på en liten lampe. Den skrur seg på 06.15 hver morgen, og da roper treåringen at lyset har skrudd seg på. Hvis han våkner og lampen ikke lyser skjønner han at det er natta og sover videre, eller ligger våken i senga og venter.

Anonymous poster hash: 14a7f...cd5

Tror du en ettåring skjønner det? :)

Skrevet (endret)

Tror ikke en ettåring vil forstå det. vi har til vår på tre og det fungerer veldig godt. vil si det er noe av det lureste vi har kjøpt:-)

Endret av Steget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...