Gå til innhold

Bite negler-sluttehjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt den ufyselige, minst hygieniske uvanen of all times så lenge jeg kan huske: å bite negler. Jeg har prøvd å slutte tusenogørten ganger, klart det i kanskje et par uker +\-, men så begynt igjen.

Neglelakk hjelper til en viss grad, men jeg har også den uvanen at jeg sitter og piller av neglelakken hvis jeg ser film etc. Jeg har begynt å strikke for å ha noe å gjøre på med hendene, men det krever så mye konsentrasjon at jeg ikke klarer å gjøre noe annet (multitasking med håndarbeid er virkelig ikke min greie, hvordan klarer folk det?). Jeg har også, for veldig lenge siden, prøvd sånn der Go'negl-greie som stinker fy og h... eneste problemet med den var at alt jeg tok i, inkludert maten, smakte gris. Alle jeg er med til daglig har fått beskjed fra meg og slå til meg hver gang de ser at jeg biter negler. Dette fungerer en stund, helt til de selv glemmer det...

Er det noen som har noen andre tips til å slutte å bite negler?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha en fil i nærheten hele tiden. Hver gang du får lyst til å bite så filer du istedenfor.

Jeg har prøvd det i 2 uker nå, og så langt har det funket fint :P

Anonymous poster hash: f30da...7d3
  • Liker 1
Skrevet

Sett på deg negler? Altså løsnegler

• Liker 1
Skrevet

Har bitt negler i alle år selv, for meg funker det å ta på sånne falske negler som man får kjøpt på cubus o.l., og bare ha limen i lommen hele tiden i tilfelle en skulle falle av. Gå med de i en uke + s¨har du litt lengde på dine egne negler når du river de av.

Skrevet

Jeg har slitt med det samme selv, og prøvd alt slik som du også beskriver. Men ingenting har funka, bortsett fra én ting, om du er villig til å investere i det. Nemlig akryl- eller gelnegler. Du får satt de på hos negledesigner, og dette anbefaler jeg virkelig. Det koster alt fra 500 til 1000 kroner, du må finne noen som gjør det profesjonelt og at det faktisk sitter pent på neglene så lenge som det skal (litt forskjellig hvor mye man får for pengene).

Da får du ikke bitt noe som helst, og neglene og neglebåndene dine har veldig godt av det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...