AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 For å forberede oss best mulig på flyavgang kl 7.00, med 2 halvsmå barn, lurer jeg på hvilke gatees charter-flyene bruker. Anonymous poster hash: 330af...5de
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Det varierer. Ingen som vet det før et par timer før. Du får vite det ved innsjekking. Gardermoen er uansett ikke stor, og møter dere i god tid er det ikke noe problem å finne. Hvis dere skal til Tyrkia blir det forresten en av de borteste, for dere må gjennom passkontroll også. Anonymous poster hash: 40c86...3ba
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Jeg vet jeg får vite den konkrete når vi sjekker inn, men de bruker vel ofte de samme, da jeg reise ofte til København gjorde de det.Anonymous poster hash: 330af...5de
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Kjære vene, er det virkelig noe problem? Å sjekke inn er det første du gjør, og da får du vite det. Anonymous poster hash: 8b614...864 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Hvis du tar deg bryet med å lese hva jeg faktisk skriver, så skjønner du sikkert tegninga... Bare prøv... Åh nei, ble ltitt vanskelig, kjære vene...Anonymous poster hash: 330af...5de
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Hvis du tar deg bryet med å lese hva jeg faktisk skriver, så skjønner du sikkert tegninga... Bare prøv... Åh nei, ble ltitt vanskelig, kjære vene...Anonymous poster hash: 330af...5de ...og med dette frekke svaret ødela du tråden din! Ingen gidder å svare ordentlig til en trådstarter som oppfører seg som en drittunge. Anonymous poster hash: 73f53...e83 10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Vil vel heller si at "bidraget " fra en som gir meg en "kjære vene"-kommentar ødelegger, jeg. Hvorfor tar folk seg bryet med å svare et ikke-svar på andres mer, eller mindre viktige spørsmål? Så, takk for ditt bidrag...Anonymous poster hash: 330af...5de
skruf Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Du får uansett ikke vite gaten før du sjekker inn.... Men, Gardemoen er en ganske liten flyplass, så du finner fort frem. Sjekk gaten på oversiktstavla straks du kommer igjennom sikkerhetskontrollen. Gå gjerne dit for å se hvor langt unna det er før dere tar en runde på taxfree og evt setter dere ned for en matbit.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Sjekk nettet noen timer før, det er ikke faste gater. Det er ikke stort å forberede seg på, det er vel maks 5 min å gå fra den ene enden til den andre. Anonymous poster hash: 8258d...935
Arlea Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 Det varierer - særlig på chartefly. Noen rutefly har ofte de samme gatsene hver gang, i alle fall på innland (har jeg opplevd da jeg reiser mye med jobben), men det er uansett ikke verdt å prøve å ta med i beregningen, for plutselig har de endret gate uansett. Men du kan sjekke på avinors hjemmeside mens du er på vei (tror jeg?), pluss at land utenfor schengen alltid bruker de borteste gatene pga. passkontroll.
Hulderen Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Sjekk nettet noen timer før, det er ikke faste gater. Det er ikke stort å forberede seg på, det er vel maks 5 min å gå fra den ene enden til den andre. Anonymous poster hash: 8258d...935 Feil. Ikke hvis flyet er på gate 19. Dit er det dobbelt så langt å gå som til de andre gatene. Og det er ganske så frustrerende å løpe dit om man har dårlig tid. Fra sikkerhetskontrollen beregner de 10 min "normal gangfart" til gate 19. Med små barn må man nok beregne minst det dobbelte.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 Feil. Ikke hvis flyet er på gate 19. Dit er det dobbelt så langt å gå som til de andre gatene. Og det er ganske så frustrerende å løpe dit om man har dårlig tid. Fra sikkerhetskontrollen beregner de 10 min "normal gangfart" til gate 19. Med små barn må man nok beregne minst det dobbelte. Fly til utlandet går ikke fra gate 19. Regner med TS ikke skal på chartertur til Ålesund. Anonymous poster hash: 8258d...935 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #13 Skrevet 25. juni 2014 TS Ja, men da sier jeg takk for konstruktive svar. Sjekker nok på mobilen på vei oppover til Gardermoen, da. Jeg vet jeg rekker det fint... men blir jo mye armer og bein med små barn.. Så alt man kan eliminere av småstress kl 5 om morgenen, er en god ting. Anonymous poster hash: 330af...5de
Joe! Skrevet 27. juni 2014 #14 Skrevet 27. juni 2014 Feil. Ikke hvis flyet er på gate 19. Dit er det dobbelt så langt å gå som til de andre gatene. Og det er ganske så frustrerende å løpe dit om man har dårlig tid. Fra sikkerhetskontrollen beregner de 10 min "normal gangfart" til gate 19. Med små barn må man nok beregne minst det dobbelte. men det går ikke så mange charterfly fra gate 19... :-) Joe ps. gate 19 er en elendig oppfinnelse :-( 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #15 Skrevet 27. juni 2014 Så lenge du skal innen schengen har det ikke så mye å si. De gatene er ganske nære på Gardermoen. Skal du derimot fly utenfor schengen må du gå et lite stykke. Anonymous poster hash: f3948...d04
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå