Gå til innhold

Spiser som en hest men er likevell tynn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 17(snart 18) år.Jeg er helt gal når det gjelder mat, og kan spise, spise, og spise helt til jeg blir kvalm. Jeg spiser mye godteri, noe som ikke er så bra for kroppen min. Men jeg er likevell tynn som en strek. Hvordan kan det ha seg sånn? Jeg trener ALDRI og kan ligge i soffaen flere dager på rad og slenge i meg mat hele dagen. I dag har ikke maten vært så ille som den pleier, men kan jo skrive ned så dere har et innblikk.

Frokost: tre brødskiver med masse smør og ost

Lunsj: mange susibiter, en appelsin, et beger med iskrem og masse godteristrøssel

Middag: hjemmelaget tomatsuppe og en pinneis med vanilje og sjokolade

Kvelds: 5(!) brødskiver med syltetøy ost og etter der spiste jeg to pinneis til.

Hvorfor er jeg så sinnsykt sulten? Og hvordan kan jeg være slank selvom jeg spiser så mye?

Anonymous poster hash: 53708...927

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ops! Glemte å si at jeg også har spist en tviksrull og en halv liten daimsjokolade

AnonymBruker
Skrevet

Høyde og vekt?

Anonymous poster hash: 4e336...a33
Gjest tuppesjura
Skrevet

Kunne også spise slik da jeg var på din alder. Må jo ha en forbrenning som en hest også! Nyt det mens du kan! Hos meg endret det seg etter at jeg fikk barn, og nå kan jeg ikke se på en sjokolade engang utdn å legge på meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her!

Høyde og vekt? Anonymous poster hash: 4e336...a33

Vet dessverre ikke det, veier meg aldri :fnise: men er rundt 172 cm høy!

Kunne også spise slik da jeg var på din alder. Må jo ha en forbrenning som en hest også! Nyt det mens du kan! Hos meg endret det seg etter at jeg fikk barn, og nå kan jeg ikke se på en sjokolade engang utdn å legge på meg.

Hehe, ja man får vel bare sette pris på det så lenge man kan! Spiste du mye du også?

Skrevet

Du spiser jo ikke så sabla mye

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg er 18 år og har det helt likt som deg! Har en bmi som tilsier at jeg er undervektig, og spiser som en hest, samtidig som jeg bruker dagene til å ligge på sofaen og se på serier. Er utrolig fint det! Veier det samme nå som jeg gjorde da jeg var 14 :)

Anonymous poster hash: 5b7d4...732
Skrevet

Du spiser jo ikke mye, du spiser usunt og umettende:s bra forbrenning sikkert. Du bør vurdere endring

• Liker 2
Skrevet

Fordi det virker som du spiser godteri, istedet for ordentlig mat?

Skrevet

En hest hadde sulta ihjel i løpet av to uker på det kostholdet der..

• Liker 4
Skrevet

Så det er barn som er trikset? Jeg har venta på å bli feit i tjue år. Det sies at kiloene skal renne på etter 30, men her skjer det ingenting.

På tide å skvise ut et krapyl, da.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var og sånn, helt til jeg ble rundt 21 år.. da avtok forbrenningen :P

Anonymous poster hash: eb8eb...eae
Skrevet

Vet at jeg leste en undersøkelse et sted som viser at undervektige/ normalvektige har en tendens til å tro de spiser mye mer enn det de gjør, mens overvektige undervurderer mengden mat de spiser. En del av grunnen ligger nok her.

Ville tatt bedre vare på kroppen og magen, allikevel. Personlig begynte mine langvarige mageproblemer etter dårlig tenåringsmat. Tror kanskje folk undervurderer hvilken skade dårlig mat over lang tid kan gjøre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du holder deg kanskje tynn, men du ødelegger de indre organene dine sakte, men sikkert. Venninene mine tror at jeg spiser hva jeg vil og holder meg slank, dette er fordi at når vi er på f.eks restaurant, spiser jeg opp alt og restene til venniner, forrett og kanskje dessert, og om vi spiser buffet kan jeg godt spise 5 tallerker med mat. Når vi ser filmer gomler jeg haugevis av godteri og chips. Men noen dager spiser jeg ikke i det hele tatt, noen dager lite, noen dager mye. Lager kun sunn mat hjemme, rent kjøtt med ferske grønnsaker, ekstremt lite brød og pasta.

Siden du ikke trener er også musklene dine tynne og(enda verre) svake, hadde du trent så hadde du sett større ut pga muskler.Jeg har selv ikke trent siden 2012, noe jeg merker i min nye jobb som er litt fysisk krevende. Anbefaler deg å legge om livsstilen din, det skal jeg også:)

Anonymous poster hash: 8dc38...037
  • Liker 2
Gjest Blubberella
Skrevet

Du spiser jo ikke så sabla mye

Du spiser jo ikke mye,

Huh?

I kalorier er dette faktisk ganske mye og spesielt om ts er ærlig om at hun verken trener eller er aktiv. Jeg er overvektig og har nå prøvd å loggføre alt jeg spiser i en periode ved hjelp av Lifesum-appen, og den menyen ts skisserer vil være opp i mot 3000 kcal. Det er mye for en stillesittende kropp. Når da mye av maten er godis med tomme kalorier er det imponerende at hun ikke legger på seg.

Men jeg vet ikke om jeg stoler helt på ts når hun fremstiller seg som en bedagelig sofapotet. Antakelig er hun mye mer aktiv enn hun tenker over. Dette kombinert med at hun fremdeles er ung og i utvikling kan være med på å holde henne slank.

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser ikke så mye, i hvert fall ikke nok til å legge på deg.

Jeg er tynn, men jeg legger på meg dersom jeg spiser mer enn jeg forbrenner. Da jeg var yngre trodde jeg at jeg kunne spise store mengder uten å legge på meg, men jeg hadde ikke så mye kunnskap om kcal for eksempel. Jeg følte jo selv at jeg spiste mye, selv om jeg nå ser at jeg ikke gjorde det, spiste helt normalt. Du legger heller ikke på deg av å spise usunt, det handler om kcal ut og kcal inn.

Nå har jeg ferie fra studiene og sommerjobbe min er ganske aktiv, altså, jeg går veldig mye i løpet av en dag, og selv om jeg spiser mye, går jeg sakte ned i vekt, så jeg må økte kcal-inntaket for å ikke gå ned i vekt, type 2700 kcal om dagen.

Anonymous poster hash: b1716...6da
AnonymBruker
Skrevet

Hadde denne tråden blitt skrevet av en som ville ned i vekt hadde vedkommende fått beskjed om at h*n spiste for mye,men når ts ligger på 3000(og det i tilegg er mindre enn vanlig) er det vist ikke så mye. Hvor er logikken.

Anonymous poster hash: 45327...140
  • Liker 2
Skrevet

Når jeg var 17-18 år så var jeg ekstremt tynn, men begynte å legge på meg etterhvert. Det er ikke nødvendigvis sånn at du gjør noe feil. Mest sannsynlig så er det bare sånn du er, og det å være tynn er ikke akkurat det verste.

Skrevet

Jeg er sånn som deg, og prøver å nyte det mens det varer :P

AnonymBruker
Skrevet

Ca kalori-innhold i det du spiser:

Frokost: tre brødskiver (270 kcal) med masse smør og ost (ca 300 kcal)
Lunsj: mange susibiter (250 kcal), en appelsin (40 kcal), et beger med iskrem og masse godteristrøssel (350 kcal)
Middag: hjemmelaget tomatsuppe (250 kcal) og en pinneis med vanilje og sjokolade (200 kcal)
Kvelds: 5(!) brødskiver med syltetøy ost (ca 700 kcal) og etter der spiste jeg to pinneis til (400 kcal).

Ops! Glemte å si at jeg også har spist en tviksrull (140 kcal) og en halv liten daimsjokolade (200 kcal)

Til sammen tilsvarer dette veldig rundt regnet 3100 kcal. Jo tynnere kropp, jo mindre trenger man for å opprettholde vekten. Jeg som er 176 cm og veier 95 kg har en basalforbrenning på 1700 kcal. Jeg er stor og tung og forbrenner altså ikke mer enn 1700 kcal pr dag for å opprettholde alle normale kroppsfunksjoner. For TS som er mye tynnere vil basalforbrenningen være lavere og dermed er 3100 kcal mye kalorier dersom hun lever et så stillesittende liv som hun påstår. Enten lyver du TS eller så er du mer aktiv enn du tror, for det skal ikke gå an å gå såpass i pluss uten å legge på seg.

Anonymous poster hash: fcdae...794

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...