Gå til innhold

Lars Monsen


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Utifra det lille jeg så av Lars Monsen idag, gjorde jeg meg raskt opp en mening om denne "tøffingen". Jeg trodde han var en ålreit kar, mange har skrevet og snakket så mye positivt om ham.

Men det jeg så var dyremishandling. Han lot hundene sine løpe løse (canada eller noe, hvem veit, så bare ti min -kvarter), og i løpet av et kvarter på skjermen hadde de drept en skunk, holdt på å drukne og skadet seg skikkelig ved å forsøke og spise et pinnsvin! Stakkars bikkjene hadde kjeften full av pigger! Tydelig vondt.

Han tar jo ikke vare på bikkjene sine, har også sett ham hive dem avsted osv. For en kynisk og usjarmerende mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres jo ikke bra ut, jeg har fra før et inntrykk av at han er en dyreglad mann og han tok godt vare på hunden sin "Kuling" i programmet Monsen på villspor.



Anonymous poster hash: 996ba...5a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde et øyeblikk at Lars Monsen hadde begynt å blogge når jeg så overskriften og forumet tråden lå i :ler:



Anonymous poster hash: ed517...900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir for gale å kalle det dyremishandling når det skjer uhell med hundene. Uaktsomt, muligens, men slik kan skje over alt.

Han bryr seg om hundene sine og tok det feks ganske hardt når en av hundene døde under en flytur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En episode av Canada på langs foregår over tre måneder. Han kan jo ikke akkurat gå rundt med seks bikkjer i bånd i tre år i strekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The girl next door

Skal dere begynne å rive i stykker Lars Monsen også nå. Er det ingenting som er hellig lenger. :sjokkert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde et øyeblikk at Lars Monsen hadde begynt å blogge når jeg så overskriften og forumet tråden lå i :ler:

Anonymous poster hash: ed517...900

Han blogger han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har bikkjene lært at de ikke skal spise pinnsvin. Var ikke noe av det du skrev jeg vil betegne som dyremishandling.

Det er naturen, for svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ser ikke noe galt med det TS nevner.

Blir bare tull om alle bikkjer skal holdes i et meterlangt bånd og passes på til enhver tid.

Så de ble litt for nysgjerrige på et pinnsvin. Det gjør de sikkert ikke igjen.

Drepte en skunk, ja trist, men sånn er naturen.

Holdt på å drukne? Kan ikke huske jeg har sett at noen av bikkjene hans har holdt på å drukne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt med det TS nevner.

Blir bare tull om alle bikkjer skal holdes i et meterlangt bånd og passes på til enhver tid.

Så de ble litt for nysgjerrige på et pinnsvin. Det gjør de sikkert ikke igjen.

Drepte en skunk, ja trist, men sånn er naturen.

Holdt på å drukne? Kan ikke huske jeg har sett at noen av bikkjene hans har holdt på å drukne

Det var to hunder som bare forsvant. Monsen antok de druknet.

Jeg så hele Canada På Tvers i én omgang (ferie), og la merke til at antallet hunder endret seg fra episode til episode (hver episode gikk vel over sånn ca tre måneder). Jeg lurer på hvor mange hunder det gikk med totalt på den turen.

Ikke at jeg tror han har gjort noe galt. For hva skal man gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ja hunder kan dessverre forsvinne. Sånt skjer.

Antallet hunder endret seg gjennom serien fordi noen hunder ble slitne etc, og de ble satt på kenneler underveis, evnt byttet ut.

Hva tror du skjedde da? At han tok livet av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hunder kan dessverre forsvinne. Sånt skjer.

Antallet hunder endret seg gjennom serien fordi noen hunder ble slitne etc, og de ble satt på kenneler underveis, evnt byttet ut.

Hva tror du skjedde da? At han tok livet av dem?

Ja, jeg som forsvarer han i denne tråden tror han tok livet av dem, ute i villmarken.

En hund tok han jo faktisk livet av pga sykdom/skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hunder kan dessverre forsvinne. Sånt skjer.

Antallet hunder endret seg gjennom serien fordi noen hunder ble slitne etc, og de ble satt på kenneler underveis, evnt byttet ut.

Hva tror du skjedde da? At han tok livet av dem?

4 hunder minst døde på den turen. 2 druknet/forsvant/ble tatt av ulv når han var ute og padlet. 1 fikk frostskader og døde etter noen dager, 1 valp ble drept av de andre i flokken. Det er det jeg kommer på ihvertfall.

Men naturen er hard. Om man ser på hvordan han behandler dem så er han ingen dyremishandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at de som kun kjenner ham gjennom media liker ham, for i de fleste tilfeller fremstår han jo som svært sympatisk da.

Det jeg ikke helt skjønner, er at endel klikker i vinkel hver gang noen sier et negativt ord om ham. De innser visst ikke at de ikke kjenner personen Lars Monsen selv om de har sett ham på tv, og at han kan være (og ER) en helt annen person i virkeligheten.



Anonymous poster hash: 7f6fe...2aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hunder minst døde på den turen. 2 druknet/forsvant/ble tatt av ulv når han var ute og padlet. 1 fikk frostskader og døde etter noen dager, 1 valp ble drept av de andre i flokken. Det er det jeg kommer på ihvertfall.

Men naturen er hard. Om man ser på hvordan han behandler dem så er han ingen dyremishandler.

+ en som bare døde om natta.

+ en som ødela benet sitt og ble avlivet på stedet

:)

Han hadde jo med seg medisiner og kunne sy sår og det hele, så da er det jo ikke så mye mer når man står der i villmarka med femti mil til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...