Gå til innhold

Eks, stebarn og ferie..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke at du har "piggene ute". Det er bedre at ting blir urettferdig ovenfor stebarna, enn hans egen sønn. Det er ikke hans jobb å betale sommerferie for dem, men hans egen sønn derimot.
Skjønner godt at du gruer deg til sønnen deres får vite om dette. Hvem som helst ville blitt såret om deres egen far prioriterte stemoren sine barn. Det er jo ikke vanskelig å skjønne...

Om hun vil ha flotte ferier for barna sine, skal hun bare ordne det, men om hun vil ha samboeren med i ferien/med på å betale reisen, må hun sørge for at sønnen hans også får delta. Synes det er dårlig gjort/planlagt av dem begge to.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har misforstått ganske mye her. Les på nytt igjen og tenk litt før du svarer!

Anonymous poster hash: f92b5...4bf

Les og tenk sjøl.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er da på ingen måte gratis. Jeg googlet for å finne priser, og det første treffet på 3-dagers fotballskole kostet den nette sum av kr. 2050. Da er en dag i fornøyelsespark langt billigere.Selvsagt kan TS ha funnet et billigere alternativ, men penger koster det lell. Anonymous poster hash: 5f7c2...6ed

Da har du nok googlet i blinde, lille venn.

Og kanskje du ikke skjønte poenget med innlegget om forskjellsbehandling?

Sett deg ned og les en gang til og klø deg litt i hodet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har du nok googlet i blinde, lille venn.

Og kanskje du ikke skjønte poenget med innlegget om forskjellsbehandling?

Sett deg ned og les en gang til og klø deg litt i hodet.

Spar meg for de infantile forsøkene på hersketeknikk.

Forskjellsbehandling er det dersom stesøsknene kun får opphold i fornøyelsespark, mens gutten i hovedinnlegget får både leirskole, fortballskole OG fornøyelsespark.

Ideelt sett ville det vært flott om økonomien strakk til og at alle barna kunne delta, men når det faktisk ikke er nok penger til det, da er dette en grei løsning. Gutten fikk delta på det han ønsket, og de tre stesøsknene fikk fornøyelsespark.

Anonymous poster hash: 5f7c2...6ed

• Liker 1
Gjest Ildergreier
Skrevet

Jeg tipper at stebarna bor fast hos din mor, og dermed er mer sammen med stefar enn din sønn? Antar at turen ble bestemt av stebarnas mor (fordi det var et tidspunkt som passet henne og barna hennes), og at stefar måtte velge om å bli med eller ei. Og jeg må si at jeg skjønner at han ønsket å reise på tur med livspartneren sin...

Anonymous poster hash: dbb5c...ddf

Skjønner du at han vil reise på tur uten sønnen sin også?

AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke du ha kjøpt ting til dine barn? Det er da vel ikke stefars/din samboers ansvar?

Nei, jeg kunne ikke det. Her skulle det være likt for alle. Vi hadde felles økonomi, så om jeg/vi kjøpte noe dyrt til mine barn, måtte stebarna få tilsvarende. Det er utrolig hvor langt man strekker seg for å ikke tråkke noen på tærne.

Anonymous poster hash: 7d067...f11

AnonymBruker
Skrevet

Når du skriver at de to barna som ikke bodde hos dere skulle inkluderes i alt,glemmer du da at du bodde med FAREN deres?

Hvorfor skulle de ikke blitt inkludert? Og hva moren ga og kjøpte til barna,er da vel ikke din sak i det hele tatt!

Helt riktig. Og hvis vi da tar utgangspunkt i TS sin problemstilling, så ville hennes sønn(hvis han var min stesønn) fått dra på fotballskole og leir(som far og stemor er med på å betale), og mine barn ville måttet være hjemme, slik at TS sin sønn ikke skulle føle seg utenfor når de dro på fornøyelsespark.

Eventuelt kunne jeg dratt med mine barn, mens far måtte vært hjemme, slik at det ikke så ut som at han ekskluderte sitt barn.

Det blir for dumt.

Skrevet

Helt riktig. Og hvis vi da tar utgangspunkt i TS sin problemstilling, så ville hennes sønn(hvis han var min stesønn) fått dra på fotballskole og leir(som far og stemor er med på å betale), og mine barn ville måttet være hjemme, slik at TS sin sønn ikke skulle føle seg utenfor når de dro på fornøyelsespark.

Eventuelt kunne jeg dratt med mine barn, mens far måtte vært hjemme, slik at det ikke så ut som at han ekskluderte sitt barn.

Det blir for dumt.

I dette tilfellet er stemor neppe med på å betale for stesønnen, hun jobber jo ikke. TS har dessuten ikke sett snurten ennå av pengene far skulle betale for leirskole og fotball. Og stesøsknene har jo muligens også en far som spanderer turer/opplevelser på de.

Jeg synes uansett dette kan ikke helt samnenlignes da leir/fotballskole er noe man gjør "selv" utenfor hjemmet, mens en tur til fornøyelsespark er en opplevelse man har sammen som familie og som man gjerne husker/mimrer over lenge etterpå. Mitt stebarn kan fremdeles snakke om ting h*n og far gjorde sammen for 5 år siden, mens leir og kurs h*n har tatt blir aldri nevnt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...