AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Har slitt litt med vekta etter jeg fikk barn (har 3 barn), er ikke veldig overvektig, har vel en BMI på 26. Ønsker å gå ned litt men det er ikke så enkelt alltid. Er passert 30 og det er blitt vanskeligere å gå ned i vekt enn før. Var veldig slank da jeg var tenåring og som ung voksen (før jeg fikk barn). Var nylig i 30 årslag og traff igjen ei gammel venninne jeg ser sjelden. Så presterer hun å si "jeg ser du har lagt på deg, husker du var så tynn før. Sånn catwalktynn. Nå har du liksom fått en fyldigere figur, ikke at du er fyldig da men.. ro ro. Jeg ble helt satt ut, dette var altså på en fest med ca 10 stk tilstede, følte meg mer eller mindre ukomfortabel resten av kvelden. Og jeg som følte meg fin i nye klær og alt før jeg dro. Forstår bare ikke hvorfor noen føler det er greit å si noe slik, og spesielt til ei som har 3 barn hvor yngste bare er 1,5 år?? Hun som sa det har ikke barn selv og er veldig opptatt av å være slank. Var også andre på festen som er mye større enn meg, men hun sa selvsagt ingenting til dem. Fatter ikke hvorfor folk må kommentere andres kropp/vekt! Anonymous poster hash: c7230...d22 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Det er desverre et virus som enkelte kvinner har. De kan ikke la være å kommentere andres kropp. Anonymous poster hash: 99903...db2 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Oversatt: Hun har alltid vært misunnelig på deg fordi du har vært tynnere enn henne. Nå er du ikke det lenger, og da føler hun at hun må si det. Anonymous poster hash: c614a...4a3 9
Infinite Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Noen må alltid rakke ned på andre for å føle seg bedre selv. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Oversatt: du har tre barn, hun har ingen. Hun er sikkert dritsjalu på livet ditt! Er hun singel? Herregud hun er sikkert sånn overfladisk dame som trenger å få andre til å føle seg ille for å bedre egen selvtillit.Anonymous poster hash: f12e6...8b0
Nutz Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Å kommentere andres vekt og fasong er helt unødvendig, uansett om man har gått opp eller ned. Man vet aldri hvor andres triggerpunkter er!
Gjest Runforit Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Hadde aldri slått meg å kommenterer andre vekt eller kroppsfasong. Manglende folkeskikk! Jeg tror som en annen sa; at hun var misunnelig på deg da dere var yngre og følte for å heve seg selv ved å kommentere at du ikke var like slank som du en gang var for at hun skulle føle du bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Oversatt: Hun har alltid vært misunnelig på deg fordi du har vært tynnere enn henne. Nå er du ikke det lenger, og da føler hun at hun må si det. Anonymous poster hash: c614a...4a3 Godt mulig ikke vet jeg, forstår bare ikke denne trangen til å si dette til en person du sjelden treffer og ikke har noe spesielt forhold til. Anonymous poster hash: c7230...d22
Jade Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 "Ja, huff. Også har jeg jo disse sosiale antennene som veier litt også. Det slipper jo du" 10
Gjest Gemini7 Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 "Ja, huff. Også har jeg jo disse sosiale antennene som veier litt også. Det slipper jo du" Haha perfekt- den skulle du hatt på lur, TS! Fader så mye bitchy damer som finnes rundt om. Når noen kommenterer en så sensitiv ting som alle vet at vekt er, så burde man beregne en verbal upper-cut tilbake. Det gjelder bare å ha dem klare,,
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #11 Skrevet 26. juni 2014 Har slitt litt med vekta etter jeg fikk barn (har 3 barn), er ikke veldig overvektig, har vel en BMI på 26. Ønsker å gå ned litt men det er ikke så enkelt alltid. Er passert 30 og det er blitt vanskeligere å gå ned i vekt enn før. Var veldig slank da jeg var tenåring og som ung voksen (før jeg fikk barn). Var nylig i 30 årslag og traff igjen ei gammel venninne jeg ser sjelden. Så presterer hun å si "jeg ser du har lagt på deg, husker du var så tynn før. Sånn catwalktynn. Nå har du liksom fått en fyldigere figur, ikke at du er fyldig da men.. ro ro. Jeg ble helt satt ut, dette var altså på en fest med ca 10 stk tilstede, følte meg mer eller mindre ukomfortabel resten av kvelden. Og jeg som følte meg fin i nye klær og alt før jeg dro. Forstår bare ikke hvorfor noen føler det er greit å si noe slik, og spesielt til ei som har 3 barn hvor yngste bare er 1,5 år?? Hun som sa det har ikke barn selv og er veldig opptatt av å være slank. Var også andre på festen som er mye større enn meg, men hun sa selvsagt ingenting til dem. Fatter ikke hvorfor folk må kommentere andres kropp/vekt! Anonymous poster hash: c7230...d22 Hun prøvde ro? Så hun skjønte selv hun hadde tråkka i salaten? Du må la henne føle seg som en idiot! Drit i å føle på at du ble såret. Ikke si noenting! Sett hendene i siden, stirr henne i øya og si ingenting! Skrem skiten ut av henne og la henne tro at du kommer til å slå henne ned, mens det eneste du gjør er å stå der og se farlig ut, som et rovdyr! Anonymous poster hash: 7dd84...a77
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #12 Skrevet 26. juni 2014 Var det å rakke ned? Kanskje hun er som meg og syntes det er bedre med litt fyldigere damer enn tynne? Anonymous poster hash: b19ce...812
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #13 Skrevet 26. juni 2014 For noen er jo "catwalktynn" altfor tynt - det synes jeg selv også, rent estetisk, og det er det mange andre som synes, da dagens catwalkmodeller er amerikansk str. 0. Så det er jo mulig at hun faktisk mente det var fint at du var blitt litt fyldigere, men innså halvveis ut i setningen at det kom helt feil ut eller kanskje så utifra ditt ansiktsuttrykk at det var helt feil å si. Det er uansett en uting å kommentere andres vekt, enten de er tynne, tykke eller midt imellom. Hun hadde enten drukket litt eller var bare ekstremt klumsete. Uansett så innså hun at hun sa noe feil, så sånn sett ville jeg kuttet henne litt "slakk". Vi har alle sagt dumme ting. Hvis du er generelt ukomfortabel med vekten din, endre den. Ikke for andre, men for deg selv. Anonymous poster hash: 804d7...f88
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #14 Skrevet 26. juni 2014 Svigermonster er akkurat lik. En gang jeg gikk med henne og vi traff en bekjent så sa hun høyt og tydelig " jeg kjente deg neste ikke igjen, du er blitt så tykk " . Uff, jeg var så flau. Stakkars hun vi traff på, jeg vet hun sliter veldig med vekten. Hun har ikke filter, er mindre begavet. Hun slenger ut sånne kommentarer i øst og i vest. Elsker å rakke ned på andre for å heve seg selv. Hun sliter nok med veldig dårlig selvtillit. Jeg har klart å ignorere kommentarene hennes så hun har sluttet å slenge noe til meg. Anonymous poster hash: 240e9...a92
La Luna Skrevet 26. juni 2014 #15 Skrevet 26. juni 2014 Jeg kommer fra en annen kultur, og klarer dermed ikke helt å forstå hva som var galt med denne kommentaren....Hun konstaterte jo bare det opplagte? Ingen kommentarer om at du var stygg, ingen kommentarer om at du burde gå ned i vekt. Kun en kommentar om at du har lagt på deg litt. Du har jo ikke lagt på deg noe mindre fordi om hun ikke kommenterer det? Eller mer fordi hun faktisk kommenterer det. Du vet jo heller ikke om hun mente det positivt, negativt eller som bare en observasjon. Den rosa elefanten vil alltid være der selv om man ikke snakker om han. 1
LedigNavn Skrevet 26. juni 2014 #16 Skrevet 26. juni 2014 Da jeg i mine yngre dager fikk høre at jeg var "catwalktynn", var det absolutt ikke et kompliment og hvis noen hadde sagt til meg at de ser at jeg er blitt fyldigere, så hadde jeg blitt kjempeglad. Er klar over at mange kvinner kommenterer andres kropp på en ufin måte, men man trenger ikke å ta alt i verste mening alltid heller. Tror ikke nødvendigvis venninnen din mente noe negativt.
Rosa Sitron Skrevet 26. juni 2014 #17 Skrevet 26. juni 2014 Jeg kommer fra en annen kultur, og klarer dermed ikke helt å forstå hva som var galt med denne kommentaren....Hun konstaterte jo bare det opplagte? Ingen kommentarer om at du var stygg, ingen kommentarer om at du burde gå ned i vekt. Kun en kommentar om at du har lagt på deg litt. Du har jo ikke lagt på deg noe mindre fordi om hun ikke kommenterer det? Eller mer fordi hun faktisk kommenterer det. Du vet jo heller ikke om hun mente det positivt, negativt eller som bare en observasjon. Den rosa elefanten vil alltid være der selv om man ikke snakker om han. Helt enig med deg=)
Rosa Sitron Skrevet 26. juni 2014 #18 Skrevet 26. juni 2014 Svigermonster er akkurat lik. En gang jeg gikk med henne og vi traff en bekjent så sa hun høyt og tydelig " jeg kjente deg neste ikke igjen, du er blitt så tykk " . Uff, jeg var så flau. Stakkars hun vi traff på, jeg vet hun sliter veldig med vekten. Hun har ikke filter, er mindre begavet. Hun slenger ut sånne kommentarer i øst og i vest. Elsker å rakke ned på andre for å heve seg selv. Hun sliter nok med veldig dårlig selvtillit. Jeg har klart å ignorere kommentarene hennes så hun har sluttet å slenge noe til meg. Anonymous poster hash: 240e9...a92 Det der er jo noe annet. Har sier man det jo som noe klart negativt. For TS sitt vedkomne kan det ha vært ment positivt og er ikke sagt litt rett frem som det du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #19 Skrevet 26. juni 2014 Jeg oppfattet ikke dette som negativt ment sånn uten videre? Catwalktynn er sjeldent en positiv betegnelse, og hun presiserte at hun mente du hadde fått former uten å være stor. Er du sikker på at dette ikke var ment som et kompliment, bare at hun ikke fikk det ordentlig frem? Og at kanskje du tolket det negativt fordi du selv føler vekten din er feil?Anonymous poster hash: 7f7b8...ea8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå