AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Min eks var dømt for vold tidligere. Da vi var i lag slo han ned en fyr som prøvde seg på meg. Han reiste hjem til han og dro han ut av huset og slo han. Nå har det vært slutt mellom oss i 3 år men jeg er redd han vil gjøre det samme med meg. Han sliter med aggresjon og sinne og når han drikker mister han helt kontrollen. Er dette paranoia? Han har aldri truet eller slått meg. Ikke har han oppsøkt meg i ettertid. Nå er det altså 3 år siden det ble slutt. Hvis det er paranoia, finnes det behandling ? Jeg har vært i terapi i går men føler jeg kaster penger bort på noe som ikke funker. Jeg føler meg enda mer paranoid etter denne behandlingen. Hva kan jeg gjøre? Kan dere være så snill og gi meg noen beroligende ord ang dette? Trenger jeg å være paranoid? Jeg ble jo redd denne mannen når han viste meg hva han er i stand til å gjøre når han er sint. Tenk hvis jeg gjør han sint ? Han har tidligere prøvd å ta livet sitt også foresten, da sa han at han var så sint på meg, men kunne ikke skade meg. Han kunne aldri finne på å skade meg sa han. Vel er det rart jeg er redd eller ?Anonymous poster hash: ca4ea...c06
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Min eks var dømt for vold tidligere. Da vi var i lag slo han ned en fyr som prøvde seg på meg. Han reiste hjem til han og dro han ut av huset og slo han. Nå har det vært slutt mellom oss i 3 år men jeg er redd han vil gjøre det samme med meg. Han sliter med aggresjon og sinne og når han drikker mister han helt kontrollen. Er dette paranoia? Han har aldri truet eller slått meg. Ikke har han oppsøkt meg i ettertid. Nå er det altså 3 år siden det ble slutt. Hvis det er paranoia, finnes det behandling ? Jeg har vært i terapi i går men føler jeg kaster penger bort på noe som ikke funker. Jeg føler meg enda mer paranoid etter denne behandlingen. Hva kan jeg gjøre? Kan dere være så snill og gi meg noen beroligende ord ang dette? Trenger jeg å være paranoid? Jeg ble jo redd denne mannen når han viste meg hva han er i stand til å gjøre når han er sint. Tenk hvis jeg gjør han sint ? Han har tidligere prøvd å ta livet sitt også foresten, da sa han at han var så sint på meg, men kunne ikke skade meg. Han kunne aldri finne på å skade meg sa han. Vel er det rart jeg er redd eller ?Anonymous poster hash: ca4ea...c06 Har du ikke startet utallelige tråder om dette? Og i mine øyne tyder det på at du er noe paranoid ja. Mulig ikke i medisinsk forstand, men du virker til å være fullstendig opphengt i dette. Hvorfor skulle du gjøre han sint nå, tre år etter bruddet? Hvorfor føler du deg mer paranoid nå etter du har vært hos psykolog? Anonymous poster hash: eb887...549
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Nei jeg har ikke skrevet om det før. Grunnen til hvorfor jeg er redd nå er fordi jeg har så mange ganger drømt at han kommer og dreper meg foran øynene på kjæresten min. Eller et eller annet grusomt. Jeg har ikke vært hos psykolog men er det noe du anbefaler ? Jeg har kun snakket med en venn om dette og hun sa at når man først har rotet seg bort i slike menn så kan man aldri være sikker. Ustabile mannfolk med psykiske problemer kan plutselig klikke. Og det gjorde meg redd. For alt jeg vet så har han planlagt noe i de årene, hvem vet. Men jeg har søkt etter flere tråder om dette og jeg fant ett par ja, kan hende du blander meg en annen men jeg skriver her første gangen. TsAnonymous poster hash: ca4ea...c06
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Nei jeg har ikke skrevet om det før. Grunnen til hvorfor jeg er redd nå er fordi jeg har så mange ganger drømt at han kommer og dreper meg foran øynene på kjæresten min. Eller et eller annet grusomt. Jeg har ikke vært hos psykolog men er det noe du anbefaler ? Jeg har kun snakket med en venn om dette og hun sa at når man først har rotet seg bort i slike menn så kan man aldri være sikker. Ustabile mannfolk med psykiske problemer kan plutselig klikke. Og det gjorde meg redd. For alt jeg vet så har han planlagt noe i de årene, hvem vet. Men jeg har søkt etter flere tråder om dette og jeg fant ett par ja, kan hende du blander meg en annen men jeg skriver her første gangen. TsAnonymous poster hash: ca4ea...c06 Da beklager jeg den misforståelsen. Du skrev at du hadde vært i terapi i går. Jeg antok det var en psykolog. Det hjelper lite å snakke med ei venninne som fyrer opp under din frykt! Jeg vil anbefale deg å ta en tur til legen og bli henvist videre til psykolog. I tillegg ville jeg kontaktet lokalt politi og bare uttrykt din frykt, slik at de har det i loggen sin og kan reagere raskt hvis det mor formodning skal skje noe en gang. Anonymous poster hash: eb887...549
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Ts her. Ja, jeg var i terapi hos en bekjent. Hun prøvde å få den negative energien vekk men jeg føler det ble enda verre. Hvis det ikke blir bedre snart så tar jeg kontakt med fastlegen. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg er redd. Finner ingen logisk forklaring.Anonymous poster hash: ca4ea...c06
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #6 Skrevet 26. juni 2014 Ts her. Ja, jeg var i terapi hos en bekjent. Hun prøvde å få den negative energien vekk men jeg føler det ble enda verre. Hvis det ikke blir bedre snart så tar jeg kontakt med fastlegen. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg er redd. Finner ingen logisk forklaring.Anonymous poster hash: ca4ea...c06 Negative energien vekk? Terapi? Her hun kvalifisert for noe terapi? Kontakt fastlegen ASAP! Har du hatt det sånn i tre år så går det ikke over.Anonymous poster hash: eb887...549
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #7 Skrevet 26. juni 2014 Ja hun jobber som terapeut. Føler at det hjalp litt faktisk men ikke helt. Hvorfor kan ikke det bare gå over av seg selv? MÅ man gå til paykolog hvis man skal bli frisk? Finner jo en del selvhjelpsbøker. Jeg har ikke tro på noe psykolog. Hva gjør de da? Det er jo vanlige folk som alle oss andre og ingen hokus pokus. Tror ikke de gir meg en magisk pille så er alt vekke. Psykologer hjelper ikke folk. Det er personen selv som har ansvar for sin egen helse. TsAnonymous poster hash: ca4ea...c06
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #8 Skrevet 26. juni 2014 Ja hun jobber som terapeut. Føler at det hjalp litt faktisk men ikke helt. Hvorfor kan ikke det bare gå over av seg selv? MÅ man gå til paykolog hvis man skal bli frisk? Finner jo en del selvhjelpsbøker. Jeg har ikke tro på noe psykolog. Hva gjør de da? Det er jo vanlige folk som alle oss andre og ingen hokus pokus. Tror ikke de gir meg en magisk pille så er alt vekke. Psykologer hjelper ikke folk. Det er personen selv som har ansvar for sin egen helse. TsAnonymous poster hash: ca4ea...c06 Terapeut i hva? Hvorfor tror du det kommer til å gå over av seg selv hvis det har vart i tre år? Psykologer er folk med utdanning! Du går da til lege hvis du er syk, hvorfor ikke gå til psykolog? Personen selv som har ansvar for egen helse? Hva om du brekker beinet, spjelker du det selv fordi du må ta ansvar selv? Jeg anbefaler psykolog. Ferdig med det. Anonymous poster hash: eb887...549 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #9 Skrevet 26. juni 2014 Ja hun jobber som terapeut. Føler at det hjalp litt faktisk men ikke helt. Hvorfor kan ikke det bare gå over av seg selv? MÅ man gå til paykolog hvis man skal bli frisk? Finner jo en del selvhjelpsbøker. Jeg har ikke tro på noe psykolog. Hva gjør de da? Det er jo vanlige folk som alle oss andre og ingen hokus pokus. Tror ikke de gir meg en magisk pille så er alt vekke. Psykologer hjelper ikke folk. Det er personen selv som har ansvar for sin egen helse. TsAnonymous poster hash: ca4ea...c06 De kan hjelpe deg å sortere tankene dine på en sunn måte og de vil kunne si om du trenger medisiner i starten for å hjelpe deg å bli bedre raskere, for eksempel. Så vil jeg si at du ikke må la drømmene dine skremme deg. De er bare drømmer, man får gjerne mareritt om man er stresset eller har litt angst og liknende. Innholdet i drømmen sier ikke noe om hva som kommer eller ikke kommer til å skje. Anonymous poster hash: bc5ff...0eb
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #10 Skrevet 26. juni 2014 Ts her. Ja, selvfølgelig, dersom den terapien ikke hjelper så skal jeg gå til psykolog. Problemet er at jeg allerde går på medisin mot depresjon og det å stappe i seg piller for å føle seg bedre er egentlig ikke noe utvei. Angsten innhenter en før eller senere. Piller hjelper kanskje der og da men på sikt er det veldig usikkert. Men det er klart jeg trenger hjelp og det sv en profesjonell. Foreløpig vil jeg gå i terapi og kanskje finne meg en selvhjepsbok. Anonymous poster hash: ca4ea...c06
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #11 Skrevet 26. juni 2014 Psykologen hjelper deg med å skjønne tankemønstrene dine - og bryte dem om nødvendig, slik at du skjønner hvorfor du er redd for eksen din og hva du kan gjøre for å begrense angsten. Anonymous poster hash: 43da4...7f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå