AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Har ei jente på 3 år som falt ned fra trampoline med hodet først igår. Hun gråt litt også gikk det over. Hun fikk et lite sår i hode og stor kul også slo hun seg rett over øye. Men hun virket fin etterpå, hu skulle kose litt men det var det. Også idag så har hun hvert litt slapp og skal bare gå med kosen sin. Hun har jo vært i Bhg idag og de sa også det at hun var litt sånn slapp. Burde jeg ta hun med til legen eller er det noe annet som er på ferde?Anonymous poster hash: bfde8...b6a
Gjest Christina146 Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Ville gått til legen, best å få utelukket at det ikke er noe alvorlig!
Papirfly Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Hun har slått hodet sitt og er slapp, noe som er et typisk tegn på hjernerystelse. I stedet for å lure på om det kan "være noe annet på ferde", så har hun faktisk slått hodet sitt. Fastlegen har vel stengt nå, så du burde ringe legevakten. Ved mistanke om hjernerystelse hos små barn skal alltid lege kontaktes.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Men vil ikke tegn på hjernerystelse komme med engang? Eller kan det komme seinere også ? Hun har slått hodet sitt og er slapp, noe som er et typisk tegn på hjernerystelse. I stedet for å lure på om det kan "være noe annet på ferde", så har hun faktisk slått hodet sitt. Fastlegen har vel stengt nå, så du burde ringe legevakten. Ved mistanke om hjernerystelse hos små barn skal alltid lege kontaktes. Men vil ikke tegn på hjernerystelse komme med engang? Eller kan de komme seinere også? Skal ringe inn til legevakta også høre hva de sier Anonymous poster hash: bfde8...b6a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Du skulle jo ha kontaktet legevakten allerede i går. Kraftige slag mot hodet bør alltid sjekkes. Trodde alle visste det. Anonymous poster hash: f792c...2f9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Man skal jo som regel kontakte legevakta om barnet er sløvt osv. Men hun var helt fin og lekte som vanlig. Men hun har vært litt slapp idag. Anonymous poster hash: bfde8...b6a
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 (endret) Jeg reagerer litt på at dere ikke gikk til legen rett etter at det skjedde (legevakta). Om det skulle være hjernerystelse er det viktigste av alt at barnet får ligge rolig lenge, ellers kan det bli verre over et lengre tidsrom. (Jeg har hatt hjernerystelse to ganger som barn). Når hodet til barnet havner hardt i bakken ved fall bør det alltid sjekkes så snart som mulig. Endret 25. juni 2014 av Spirrevirrevipp
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Jeg reagerer litt på at dere ikke gikk til legen rett etter at det skjedde (legevakta). Om det skulle være hjernerystelse er det viktigste av alt at barnet får ligge rolig lenge, ellers kan det bli verre over et lengre tidsrom. (Jeg har hatt hjernerystelse to ganger som barn). Når hodet til barnet havner hardt i bakken ved fall bør det alltid sjekkes så snart som mulig. Grunnen til at vi ikke ringte var jo det at hun ikke var noe spesielt slapp eller noe og lekte og styra som vanlig.. Anonymous poster hash: bfde8...b6a
Papirfly Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 Jeg ville kanskje tenkt på samme måte som deg, at hvis barnet virker fornøyd og er aktiv med vanlig matlyst, så gikk det bra. Men nå har barnet vært slapp, så da må du ringe legevakten.
Ciara Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Til en senere anledning: Husk at man alltid kan ringe legevakten og rådføre seg. Er du i tvil om dere bør ta turen eller ikke, ring og hør. Jeg har fått mange nyttige svar på den måten. De stiller de rette spørsmålene og vet hva man kan se an, og hva man må sjekke umiddelbart.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 Grunnen til at vi ikke ringte var jo det at hun ikke var noe spesielt slapp eller noe og lekte og styra som vanlig..Anonymous poster hash: bfde8...b6a Barn gjør gjerne det =) Har hatt hjernerystelse 3 ganger, og ingen av gangene ble jeg slapp før det hadde gått en stund. Anonymous poster hash: 99526...525
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #13 Skrevet 25. juni 2014 De sa vi kunne se det Ann litt. Så da får vi se åssen det går utover kvelden takk for alle svar. Anonymous poster hash: bfde8...b6a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå