Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har du vært hår modell? var det en god eller dårlig erfaring etter din mening?

Anonymous poster hash: 8d718...742
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvilken type hårmodell du mener?

Hårmodell som i å bli tatt bilder av?

Hårmodell som i å være hodet til noen som skal få en farge/klipp bedømt?

Skrevet

Vært hårmodell hos frisører, mitt hår vokser veldig fort :) (fikset striper for 3mnd siden, har ca 5cm ettervekst allerede o_o)
Det verste er jo at frisører ikke har trodd på meg før, helt til jeg kommer tilbake 6mnd etterpå med halvlangt hår igjen :P
Så var min faste frisør spurte om jeg hadde lyst til å være hårmodell for en lærling som hun skulle ta inn.
Noe jeg sa ja til, så det var både klipp og extensions kule frisyrer ganske ofte :fnise:
Var gøy, men man må jo ha tid til det også og ikke være redd for å få en frisyre som du *aldri kunne tenkt deg*

Skrevet

Ja til oppsett. Som brudeoppsett osv. Ikke klipp eller farge takk.

På Nikita Byporten Oslo. Det tar lett 3 timer. Veldig fint å kunne hjelpe med dette om man har noen timer å slå ihjel.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg var hårmodell for ei venninne av moren min en gang for mange år siden. Håret mitt ble klipt (bare tuppene), farget og stripet. Deretter var vi på en slags hårkonferanse, hvor hun viste frem resultatet på modellene sine. På slutten av dagen fikk jeg en goodiebag med masse hårprodukter fra Matrix :) Ble veldig fornøyd med reslutatet, og gjør det gjerne igjen.

Skrevet

Jeg har vært hårmodell fem-seks ganger. Har en venninne som er frisør og har lærlinger inne. Det er helt OK, for avtaler der har vært at jeg selv styrer hvilken frisyre og farge jeg ønsker - som om jeg var en vanlig kunde. Og lærlingene hakker løs og farger med frisører i bakgrunnen som veileder og styrer. Deretter har en av de "ekte" frisørene gått inn og sjekket symmetri osv, og veiledet litt om det er skjevheter eller noe feil.

Det eneste negative jeg har opplevd med dette er at man må sette av mye lengre tid til klipp og farge enn hos vanlig frisør. :) Det positive er at jeg ikke har betalt fullpris,

Skrevet

Det eneste negative jeg har opplevd med dette er at man må sette av mye lengre tid til klipp og farge enn hos vanlig frisør. :) Det positive er at jeg ikke har betalt fullpris,

Samme her. Synes det er helt topp å være modell, man får "vanlig" frisørbehandling, til mye rimeligere pris. Minuset er at man må beregne lenger tid enn vanlig.

Skrevet

Jeg har vært hårmodell noen ganger. Ble spurt en gang da jeg var til frisøren, men jeg husker ikke helt hvordan det var det dette var mange år siden. Jeg gikk på vgs.

Deretter har jeg vært hårmodell et par ganger for en gammel venninne som er frisør. Husker en gang hun laget en brudesveis på meg, og den var skikkelig fin!

Jeg syns alt i alt, med det lille jeg har erfart av dette, og det er greit så lenge du kan si ifra hva du vil og ikke. At de ordner håret og setter det opp, og stusser tuppene, er helt greit,

men om de skal klippe håret og lage sære frisyrer, så må du virkelig ønske det selv.

• 9 år senere...
Skrevet
LempikasPromise skrev (På 27.6.2014 den 14.19):

Samme her. Synes det er helt topp å være modell, man får "vanlig" frisørbehandling, til mye rimeligere pris. Minuset er at man må beregne lenger tid enn vanlig.

Jeg skal være hårmodeller for første gang nå, men hva mener du lenger ventetid enn vanlig? Jeg har fått time senere enn de andre som kommer, så jeg vil anta de er ferdig når jeg kommer. Det er kun klipp , betal og dra som man ellers pleier hos frisør sant? Eller tar de bilde av frisyrene etterpå når frisøren er ferdig? 

Anonymkode: 5b45b...7d6

Skrevet

Har vært modell for oppsett av hår flere ganger, det har bare vært gøy😄 Var modell for bayalage en gang og det var et resultat som ikke var så bra😬 kostet meg et par tusen å fikse opp i det🥴

Anonymkode: f61f9...c38

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vært modell for oppsett av hår flere ganger, det har bare vært gøy😄 Var modell for bayalage en gang og det var et resultat som ikke var så bra😬 kostet meg et par tusen å fikse opp i det🥴

Anonymkode: f61f9...c38

Å huttemetu , så kjedelig! Jeg bestilte balayage hos en vanlig frisør for ett år siden og hun farget meg helt mørk med lilla skjær i håret, jeg brukte mange tusen på rens, klipp og folie striper etterpå. Men denne frisøren som jeg skal sitte hårmodeller for har tjent over 1000 poeng i hårmodell, og er også siste årslærling! 

Skrevet (endret)

Var hårmodell et par ganger for frisørlinja da jeg var 17. Teller det? hehe. Er mann da. Regner med det var en dame man ønsket. 

Erfaringen med det var i hvertfall helt grei. Som vanlig frisør,bare gratis.

Endret av Fant80
  • Liker 1
Skrevet

Har vært hårmodell på noen messer. Både for oppsetning og klipp/farge. Da betaler en ingenting. Da var det også med sminking, og det ble tatt foto.

Har også vært modell for lærling i frisørsalong,  det kostet kun for produktene som ble brukt. Ikke fotografering hos lærling.

Nå er det mange år siden, så ting kan ha endret seg siden den gangen.

Anonymkode: e810b...63b

Skrevet

Ja, for oppsatt hår for ei lærling på tidleg nittital. Huskar ho laga ein blom på eine sida av håret. Var med henne på svenneprøven og dommarane røska og drog for å sjå om det datt ned...!

• Liker 1
Skrevet

Var ofte hårmodell da jeg var ung. To faste frisører. Først Adam og Eva, så Austern. Både kurs og konkurranser. Det var gøy. Især konkurranser, med antrekk, sminke osv. Til konkurranser, så gikk det noen kvelder på forhånd, pluss konkurransekvelden. Lenge å posere mens dommerne gikk rundt 🙃. Proff fotografering etterpå. Noen fikk bildene sine i plakatstørrelse på veggen i salongene.

Anonymkode: 4d761...625

• Nyttig 1
Skrevet
Fant80 skrev (41 minutter siden):

Var hårmodell et par ganger for frisørlinja da jeg var 17. Teller det? hehe. Er mann da. Regner med det var en dame man ønsket. 

Erfaringen med det var i hvertfall helt grei. Som vanlig frisør,bare gratis.

Ok, dette er ikke gratis, men heller ikke dyrt da! Jeg trenger uansett å få stusset håret, og nå får jeg en litt annet frisyre, men håret skal være fortsatt langt etterpå. 🙂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har vært hårmodell på noen messer. Både for oppsetning og klipp/farge. Da betaler en ingenting. Da var det også med sminking, og det ble tatt foto.

Har også vært modell for lærling i frisørsalong,  det kostet kun for produktene som ble brukt. Ikke fotografering hos lærling.

Nå er det mange år siden, så ting kan ha endret seg siden den gangen.

Anonymkode: e810b...63b

Ok, jeg er ikke forberedt på bilde. Men jeg ser de deler mye bilder av frisyrer ol. Jeg ser det er forskjeller når det gjelder pris hos forskjellige lærlinger som søker hårmodeller.

Skrevet
Capazitet skrev (30 minutter siden):

Ja, for oppsatt hår for ei lærling på tidleg nittital. Huskar ho laga ein blom på eine sida av håret. Var med henne på svenneprøven og dommarane røska og drog for å sjå om det datt ned...!

Artig! 🌸

• Hjerte 1
Skrevet

Broren min var hårmodell i konkurranser, kom stadig hjem med nye frisyrer og fargekombinasjoner. Mamma var ikke alltid fornøyd men min bror likte det, frisøren vant en del premier.

Anonymkode: 05cd1...fc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Var ofte hårmodell da jeg var ung. To faste frisører. Først Adam og Eva, så Austern. Både kurs og konkurranser. Det var gøy. Især konkurranser, med antrekk, sminke osv. Til konkurranser, så gikk det noen kvelder på forhånd, pluss konkurransekvelden. Lenge å posere mens dommerne gikk rundt 🙃. Proff fotografering etterpå. Noen fikk bildene sine i plakatstørrelse på veggen i salongene.

Anonymkode: 4d761...625

Oi så stilig, det hørtes veldig proff. 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...