AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Jeg ble usikker på hvor jeg skal publisere denne men prøver her. Jeg var på fest og kom i prat med en person, vi snakka helt generelt. Han skulle si noe om den ene personen og sa "han der feite som nettopp gikk ut" og senere sa han "hu feite som har festen". Da ble jeg provosert og spurte hvorfor han måtte omtale personene som feite i stede for "han med den rutete skjorten" eller "hu med lilla kjole å krøller i håret". Han sa det ikke var bevisst og ble paff når jeg fortalt at jeg var en feit person før. Tror han ble flau! Så sa han at han aldri kunne ha sex med en feit person, neivell greit nok, men hvorfor omtaler folk personene som "den feite" "han bleike" "hu tynne" osv... Jeg forstår ikke det. Jeg har slitt med vekten i mangen år, blit mobba osv, å endelig klart å gå ned 30 kg. Er jeg bare hårsår eller er dere enige i at man kan omtale folk på en annen måte? Anonymous poster hash: 2865d...968 4
nattsvermer Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Jeg er enig. Jeg sliter med uren hud, og hadde ikke akkurat likt å bli omtalt som "hun med kvisene". Selv sier jeg "hun med det blomstrete skjørtet". 1
Jade Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Helt enig med deg. Det er stygt å kalle folk for hu feite/spinkle/stygge/vulgære/teite/innpåslitne/frekke/billige eller andre nedsettende adjektiver. Det holder lenge å si "hun som holder festen". Det er vel ikke SÅ mange som holder festen at man må spesifisere at man ikke liker utseendet deres, og i tillegg må forsvare ordbruken med at han ikke vil ha sex med jenter med den kroppsfasongen. At man ikke vil ha sex med noen betyr ikke at man ikke skal respektere dem.
Toxicwonderland Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Sånt irriterer meg grenseløst! Det høres ekstremt nedverdigende ut, både for dem som blir omtalt og de som står rundt og hører på. Man vet jo aldri hvordan mennesker føler seg i sin egen kropp. Om noen omtaler noen som "feit" når jeg hører på, kan jeg selv føle det litt støtende. Ikke fordi jeg er så "feit", men fordi personen som blir snakket om faktisk har normal størrelse, og da blir jeg litt sånn ehh okei jasså, om hun er feit, hva er jeg da? Og "feit" er dessuten et kjempestygt ord i min mening. Om man absolutt er nødt til å si noe om kroppsstørrelsen til et menneske, bruk nå for all del ikke ordet "feit". Det høres ut som man snakker om en flodhest eller noe... 1
Gjest SoccerPlayer Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Drit i han. Er bare en sånn fyr som er følelsesløs.
Gjest Pheel Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Jeg er slank og synes slikt er svært provoserende selv. Det er ikke greit å omtale folk på den negative måten rett og slett, og sier alltid ifra om slikt selv når jeg hører andre gjør det.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Er vanlig at menn kaller personer for "hu feite" osv. når de prater med andre menn. Ikke noe sjakktrekk å prate sånn til kvinner da de finner alt støtende. Grunnen til de prater sånn er fordi alle skjønner med en gang hvem de mener, ikke alle følger med eller bryr seg om hva slags mønster det er på skjørtet eller skjorta. Alle menn har gjort seg en mening om hvem som er feit og ikke feit. Derfor blir det brukt som en beskrivelse. Anonymous poster hash: e4f74...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Jeg trådstarter, er en kvinne, og han brydde seg fint lite om å kalle dem feite når han prata til meg og. Jeg driter i han, men mister respekten for sånne folk. Fint å lese at det er flere som er enige med meg. Anonymous poster hash: 2865d...968
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Av og til må man kunne kalle en spade for en spade. Hva er galt med å kalle en feit person feit? Det er jo det de rent objektivt er. Dessuten forstod du jo hvem han snakket om, så da brukte han jo et riktig adjektiv for å beskrive vedkommende. Anonymous poster hash: 9fd6f...90b 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 Høres ut som en keeper han der gitt:P Tror jeg hadde blitt frista til å si at; blondt hår på menn er SÅ stykt(om han var blond) eller, rutete skjorter er SÅ stygt(om han hadde rutete skjorte), uavhenig av om det var sant eller ikke:P Anonymous poster hash: b5b24...944
kapteinNorge Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Slikt er bare unødvendig. Om h*n du forklarer til ikke forstår hva du mener etter at du har forsøkt "alle" andre beskrivelser som, han i rutete skjorte, brunt hår, står å prater med hun blonde, osv, går det da absolutt ann å nikke diskret i den aktuelle retningen. Dersom de det gjelder ikke er innen synsvidde går det ann å si at du kan vise vedkomende når det blir mulig, om det skulle være nødvendig.
Jade Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 (endret) Av og til må man kunne kalle en spade for en spade. Hva er galt med å kalle en feit person feit? Det er jo det de rent objektivt er. Dessuten forstod du jo hvem han snakket om, så da brukte han jo et riktig adjektiv for å beskrive vedkommende. Anonymous poster hash: 9fd6f...90b Ja, TS kunne jo bare kalt han (han som kalte folk for feite) for "rævhølet", så hadde alle skjønt hvem hun snakket om Kall gjerne en spade for en spade, så lenge en bruker folkeskikk. Det utelukker ordet "feit". Endret 25. juni 2014 av Jade
Purple Diamond Skrevet 25. juni 2014 #13 Skrevet 25. juni 2014 Helt enig ts! Respektløst og unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #14 Skrevet 25. juni 2014 Er vanlig at menn kaller personer for "hu feite" osv. når de prater med andre menn. Ikke noe sjakktrekk å prate sånn til kvinner da de finner alt støtende.Grunnen til de prater sånn er fordi alle skjønner med en gang hvem de mener, ikke alle følger med eller bryr seg om hva slags mønster det er på skjørtet eller skjorta. Alle menn har gjort seg en mening om hvem som er feit og ikke feit. Derfor blir det brukt som en beskrivelse. Anonymous poster hash: e4f74...3e4 Akkurat denne her faller jo på sin egen urimelighet. I dagens samfunn med den fedmeproblematikken verden har så vil det høyst sannsynlig være flere "feite" mennesker i en gruppe på over 15 personer så hva gjør dere da? Kategoriserer de som litt feit, ganske feit, kjempefeit og drittfeit?? Heller en fest med 15 drittfeite personer enn 15 mannfolk av kaliberet ditt. Anonymous poster hash: 9ba67...c21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå