Ingrid89 Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Jeg skal ned de siste 5 kiloene og har den siste uken holdt meg på rundt 1300 kcal pr. dag. Jeg har gått ned 0,5 kilo. Problemet er at jeg er så sulten! Er det normalt? Jeg våkner om natten fordi jeg er sulten, har lite energi og vondt i magen og hodet i løpet av dagen.Her er hva jeg spiste i går:Frokost: 2 havre knekkebrød uten pålegg (122 kcal)Lunsj: 4 havre knekkebrød uten pålegg (245 kcal)Mellommåltid: Blåbær, 225 gram (115 kcal)Middag: Omelett med 3 egg og skinke (444 kcal)Mellommåltid: Blåbær, 225 gram (115 kcal)Kveldsmat: Cottage cheese, halvt beger (144 kcal).Nattmat: En banan (163 kcal). Til sammen: 1367 kcal.Noen råd?
Gjest Runforit Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 1300?? Ikke rart du er sulten. Er veldig lite mat. Trener du også? 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Hvor er proteinet? Ikke rart du er sulten! Anonymous poster hash: 57f9c...09d 3
MiniMjau Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Begynn med pålegg og grønt på knekkebrødene, og mer geønt til middag. Litt fett? Veldig lite kalorier. 2
YoyoMa Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Jeg skal ned de siste 5 kiloene og har den siste uken holdt meg på rundt 1300 kcal pr. dag. Jeg har gått ned 0,5 kilo. Problemet er at jeg er så sulten! Er det normalt? Jeg våkner om natten fordi jeg er sulten, har lite energi og vondt i magen og hodet i løpet av dagen.Her er hva jeg spiste i går:Frokost: 2 havre knekkebrød uten pålegg (122 kcal)Lunsj: 4 havre knekkebrød uten pålegg (245 kcal)Mellommåltid: Blåbær, 225 gram (115 kcal)Middag: Omelett med 3 egg og skinke (444 kcal)Mellommåltid: Blåbær, 225 gram (115 kcal)Kveldsmat: Cottage cheese, halvt beger (144 kcal).Nattmat: En banan (163 kcal). Til sammen: 1367 kcal.Noen råd? Istedenfor å spise blåbær spis heller en boks med tunfisk i vann. Det er 110 kcal pr. 100 gram tunfisk i vann og det er langt mer mettende enn blåbær. Dropp knekkebrødet til fordel for noe annet, eller bytt knekkebrød til f.eks Wasa Fiber Balance som har færre kalorier men er veldig mettende pga. høy andel fiber (24%) http://www.wasa.no/produkter/knekkebrod/fiber-balance/
Pringle Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Tulleru? Altfor lite mat, og ikke minst altfor magert og ensidig. Hvor mye veier du og hvor høy er du? Hvor aktiv er du? Når du ikke har mye "å gå på" må du ta tiden til hjelp eller finne deg i å være sulten. Med lavt kaloriinntak (og 1300 er ganske lavt) må du være ekstra påpasselig med at det du spiser gir deg det du trenger. Ha pålegg på knekkebrødet. Spis mindre frukt/bær om gangen og heller flere typer, og aldri alene (alltid med fett/proteinkilde). Spis grønnsaker - få kalorier, mye næring og fyller opp. Men ha noe fett/protein til for å ta opp næringen. Kanskje er sju måltider om dagen litt mye. Samle heller opp til større måltider. Dette må du finne ut selv, hva som passer for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 1300 kcal er veldig lite. Og maten du spiser er av typen som metter lite. Masse karbohydrater, lite protein, og veldig ensidig og kjedelig. Ha pålegg på knekkebrødene dine. Proteinrikt, mager pålegg, som kylling/kalkunskiver, mager hvitost, tunfiskrøre, egg, gjerne garnityr som agurk, paprika og tomtat. Fyll på med masse grønnsaker. Bytt ut de stusselige knekkebødene dine til lunsj med en stor salat. Masse grønnsaker, det gir fiber som metter, samt få kalorier. Ha i protein fra f.eks. bønner, linser, kylling/fisk, egg, cottage cheese osv. Jeg ville også spist færre, men større måltider. Jeg blir halvgal av sult når jeg må spise masse små måltider i stedet for store. Nå spiser jeg 3 måltider om dagen, og det hjelper veldig på. Med masse småspising får man jo aldri spist seg mett. Anonymous poster hash: 522c2...4b5 4
Ingrid89 Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 25. juni 2014 TS her. Tusen takk for svar alle sammen! Mener dere at jeg bør spise mer enn 1300 kcal?
Wiggins Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 TS her. Tusen takk for svar alle sammen! Mener dere at jeg bør spise mer enn 1300 kcal? De fleste her har sagt at "du spiser for lite mat" eller at "dette er veldig lite". JA, det betyr at du bør spise mer enn du gjør nå, det er jeg hjertens enig med de andre om. Skal du gå varig ned i vekt på en sunn og varig måte må du gå inn for en livsstil som du kan opprettholde over tid. Så lite mat kan ingen leve på over tid. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Med den dagsmenyen der er det ikke rart du er sulten! Jeg hadde stryki med om jeg skulle spist sånn over tid. Anonymous poster hash: 64be5...a35
Pimp Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 Du bør få i deg mer sunn fet - avocado, nøtter f.eks. Bra for hjernen. Og er i grunn enig med de andre - dette er altfor lite matt. Prøv heller å trene. 1
globalagogo Skrevet 25. juni 2014 #13 Skrevet 25. juni 2014 Hva er vitsen i disse knekkebrødene dine på morgenen uten pålegg??? 4
Gjest SoccerPlayer Skrevet 25. juni 2014 #14 Skrevet 25. juni 2014 Du skal jo ikke sulte. Du skal spise normal sunn mat. Spise lite og ofte. Ikke til du er overmett, men til du er passe mett. Går ned i vekt så lenge du trener og ikke stopper. 3-4 dager i uken eller mer er passe trening. Er også lov med feit og god mat av og til, men aldri spis deg overmett. Skal jo ikke slutte å leve selv om man skal ned i vekt.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #15 Skrevet 26. juni 2014 Ikke bare spiser du for lite mat og "feil" mat, du spiser også for ofte i forhold hvor lite og hva du spiser. Ingenting godt kommer ut av å spise som et ekorn fordelt på 7 små måltider. Fiks noe skikkelig fyldig mat og gå ned til 2-3(4) måltider. Anonymous poster hash: 9b168...8d8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #16 Skrevet 26. juni 2014 Prøv denne og trykk på "kalorikalkulator". http://www.kostplanlegger.no/pages/kalkulatorer/ Jeg får opp at jeg skal spise mindre kalorier enn deg for å gå ned i vekt, så jeg tror ikke det er så lite som folk her sier. Anonymous poster hash: cbbd3...031 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #17 Skrevet 26. juni 2014 Prøv denne og trykk på "kalorikalkulator". http://www.kostplanlegger.no/pages/kalkulatorer/ Jeg får opp at jeg skal spise mindre kalorier enn deg for å gå ned i vekt, så jeg tror ikke det er så lite som folk her sier. Anonymous poster hash: cbbd3...031 Nei, er 1300 kcal så lite egentlig? Ikke at jeg ville gått noe særlig under det, men det er da ganske vanlig at de anbefaler det i diverse slankekurer, blader o.l. ? Anonymous poster hash: ad5e3...9cc
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #18 Skrevet 26. juni 2014 Nei, er 1300 kcal så lite egentlig? Ikke at jeg ville gått noe særlig under det, men det er da ganske vanlig at de anbefaler det i diverse slankekurer, blader o.l. ? Anonymous poster hash: ad5e3...9cc Jeg er enig med deg 1300 kcal høres helt greit ut. på meg kommer det opp at jeg kan spise 1500 for å opprettholde vekten min,og jeg er normalvektig. 200 kalorier i forskjell er ikke så mye. Dette er eneste måten man går ned i vekt på folkens. Hvis kalori inntaket er mindre enn det man forbrenner. Anonymous poster hash: cbbd3...031 2
Gjest Jørild Skrevet 26. juni 2014 #19 Skrevet 26. juni 2014 Man må fylle de 1300 kcal med fornuftig mat, ikke tull. Du må ha inn proteiner, sunt fett og MYE grønnsaker. Det er tåpelig å tro at man kan spise knekkebrød og blåbær, og samtidig mett og sunn. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #20 Skrevet 26. juni 2014 Jeg er enig med deg 1300 kcal høres helt greit ut. på meg kommer det opp at jeg kan spise 1500 for å opprettholde vekten min,og jeg er normalvektig. 200 kalorier i forskjell er ikke så mye. Dette er eneste måten man går ned i vekt på folkens. Hvis kalori inntaket er mindre enn det man forbrenner. Anonymous poster hash: cbbd3...031 Unnskyld meg, men hvis dette er hva som kommer opp på deg for å vedlikeholde vekten, så er du tilnærmet sengeliggende i hverdagen. (Eller veldig lav og tynn - jeg snakker da om størrelse 10 år på barneavdelingen) Anonymous poster hash: 57f9c...09d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå