Solstrålemamma Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Noen som vet om Adhd barn tenker mer svart/hvitt enn andre barn? Eller gjelder det kun asberger? På forhånd takk for svar!
Polly Ester Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Det kan vel gjelde barn som ikke har en diagnose også det vel? Jeg har ei jente med ADHD og hun er svart/hvit, men har også en sønn uten noen diagnose som også er det. Eldste har hatt diagnosen Asperger fram til han ble voksen, men nå har han valgt og utredes på nytt og da fikk han ADHD-diagnose. Han har aldri vært svart/hvit.
Solstrålemamma Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2014 Jeg har lest at det ikke er uvanlig å ha begge diagnoser. Takk for innspill! Ønsker fler svar.
Gjest Christina146 Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Det kan vel gjelde barn som ikke har en diagnose også det vel? Jeg har ei jente med ADHD og hun er svart/hvit, men har også en sønn uten noen diagnose som også er det. Eldste har hatt diagnosen Asperger fram til han ble voksen, men nå har han valgt og utredes på nytt og da fikk han ADHD-diagnose. Han har aldri vært svart/hvit. Kjæresten min ble også diagnotisert med mild aspergers fra han var liten. Nå har han fått ny utredning, og fått diagnosen add. Jeg trodde ikke det var mulig å "vokse av seg" asperges? Min takler veldig dårlig å bare bli "fratatt" en diagnose, og bli stemplet med en ny. Nesten slik jeg tror at han har gått inn i en offerolle på grunn av diagnosen tidligere, og har ingenting å skjule seg bak. Hvordan takler din det? Var ikke meningen å stjele tråden her, men bare interessant at jeg finner en med samme situasjon.
Polly Ester Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Dette med ny utredning er noe sønnen min har gjort selv, jeg visste ikke om det engang før han sa det etter han hadde fått timen der han skulle på utredning. Han sier at han nå skal i videre møter og diskutere medisinering. Tror mer jeg hadde mer problemer med overgangen enn han, for han har alltid vært veldig typisk for AS-diagnosen. Men jeg ser også at etter at lillesøsteren hans fikk diagnosen ADHD og jeg har lært litt mer om det, at det kanskje kan flyte litt over i hverandre. AS og ADHD vokser man ikke av seg, men man kan lære seg forskjellige teknikker som gjør at de fungerer bedre etter hvert som de blir eldre, tror jeg. Trene opp det sosiale f.eks. Eller lære seg og bremse når de skjønner at de messer om ting som er en lidenskap for dem, men ikke fullt så interresant for andre.
Gjest Christina146 Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Dette med ny utredning er noe sønnen min har gjort selv, jeg visste ikke om det engang før han sa det etter han hadde fått timen der han skulle på utredning. Han sier at han nå skal i videre møter og diskutere medisinering. Tror mer jeg hadde mer problemer med overgangen enn han, for han har alltid vært veldig typisk for AS-diagnosen. Men jeg ser også at etter at lillesøsteren hans fikk diagnosen ADHD og jeg har lært litt mer om det, at det kanskje kan flyte litt over i hverandre. AS og ADHD vokser man ikke av seg, men man kan lære seg forskjellige teknikker som gjør at de fungerer bedre etter hvert som de blir eldre, tror jeg. Trene opp det sosiale f.eks. Eller lære seg og bremse når de skjønner at de messer om ting som er en lidenskap for dem, men ikke fullt så interresant for andre. Ja, han skal også diskutere medisiner. Jeg tror også disse sykdommene overlapper hverandre litt, selv om aspergers er vel kanskje litt mer på det sosiale. Takk for godt svar!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Kjæresten min ble også diagnotisert med mild aspergers fra han var liten. Nå har han fått ny utredning, og fått diagnosen add.Jeg trodde ikke det var mulig å "vokse av seg" asperges? Min takler veldig dårlig å bare bli "fratatt" en diagnose, og bli stemplet med en ny. Nesten slik jeg tror at han har gått inn i en offerolle på grunn av diagnosen tidligere, og har ingenting å skjule seg bak. Hvordan takler din det? Var ikke meningen å stjele tråden her, men bare interessant at jeg finner en med samme situasjon. Det er ikke mulig. Det er derimot mulig å være feildiagnostisert. Anonymous poster hash: 10da9...456 1
Gjest Riskjeks Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Alle barn tenker sort-hvitt når de er små. Det er jo nettopp det som er en viktig del av det å bli voksen; man får evnen til å kunne se ting fra flere sider og være mer reflektert. Når man er ung, har man enkle svar på vanskelige spørsmål, når man er gammel, har man vanskelige svar på enkle spørsmål, er det vel noe som heter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå