Gå til innhold

Jordbær dyppet i sjokolade

Anbefalte innlegg

Gjest smooch
Skrevet

Heisann!

Skal ha noen venninner på besøk senere i dag og vil servere dem jordbær og kanskjelitt annen frukt med sjokolade på.

Egentlig vil jeg ha en bolle med smeltet sjokolade slik at folk kan velge selv om de vil ha det på eller ikke. Problemet er at jeg ikke har tid til å gå til innkjøp av en sånt fondue-sett.

Så lurer derfor på om den er noen anna måte for å unngå at sjokoladen stivner i bolla?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Nei, jeg tror fonduesett er det beste, men det finnes veldig billige typer!

Ellers kan du legge frem jordbær uten sjokoladepå, og jordbær du har dyppet på forhånd.

Endret av Badebuksa
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har gjort er bare å smelte sjokolade i vannbad. :) Setter bare skålen over et (fint) askebeger i glass med høye kanter, så holder sjokoladen seg smeltet. Om du ikke har mulighet for det, er det bare å sette skåla i vannbad igjen om den stivner før dere har fått spist opp. :laugh:

Anonymous poster hash: 05063...b5d
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har gjort er bare å smelte sjokolade i vannbad. :) Setter bare skålen over et (fint) askebeger i glass med høye kanter, så holder sjokoladen seg smeltet. Om du ikke har mulighet for det, er det bare å sette skåla i vannbad igjen om den stivner før dere har fått spist opp. :laugh:

Glemte å si at jeg har et telys i askebegeret.

Skrevet

Du kunne hatt skålen på en kaffevarmer, eller f.eks telys som står nedi noe og ha skålenn over telyset.

Eller laget frukten på forhånd der noe er med sjokolade på og noe uten. Så kan de forsyne seg med det de ville ha. Så deilig, god idè !

Skrevet

Telys blir fort for varmt og vil ødelegge sjokoladen. Jeg har hatt god suksess med å fylle en bolle med mellomvarmt vann og sette sjokoladebollen oppi sånn at den er i kontakt med vannet.

• Liker 1
Skrevet

Telys blir fort for varmt og vil ødelegge sjokoladen. Jeg har hatt god suksess med å fylle en bolle med mellomvarmt vann og sette sjokoladebollen oppi sånn at den er i kontakt med vannet.

Ja, det har du rett i. Det var lurt med en bolle med varmt vann og sette sjokoladebollen oppi.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Men kan du ikke ha noen jordbær allerede dekket med sjokolade og noen jordbær uten? Da kan folk velge, men uansett så regner jeg med at alt blir spist. Jordbær er jo godt uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...