Gå til innhold

Går NAVING i arv?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Generelt sett er det jo sånn at sosial status til en viss grad går i arv, slik at barn av trygdemottakere oftere ender opp med selv å bli trygdemottakere. Det kan jo være mange grunner til det, en ting kan jo være fysisk arv, f.eks. at man har arvet en sykdom som gjør at man har behov for hjelp fra det offentlige. Men det kan også være snakk om holdninger, uten at det så lett lar seg måle.

Anonymous poster hash: e1023...dbb
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Vevila
Skrevet

Jeg har en mor som er uføretrygdet og går selv på aap, men regner med å bli frisk nok til arbeid etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt går naving i arv. Det er jo det flesteparten av sigøynerne livnærer seg på, og de lærer opp fremtidige generasjoner til å videreføre denne livsstilen.

En etnisk norsk naver (altså arbeidssky dovenslask, ikke en syk person) viderefører selvsagt også holdningene sine til barna sine.

– Vi har snakket med personer i rom-miljøet som har fortalt at i Norge er det slik man gjør det. Det er sånn man får inntekt

http://www.nettavisen.no/nyheter/2912720.html

Anonymous poster hash: 9bd05...12f
Gjest Eurodice
Skrevet

Hehe, regner med at du prøver å insinuere at jeg er med på slikt selv? Jeg har verken en sønn eller en bedrift der jeg kunne ansatt noen til dette, så nei. Men ja, jeg har hørt historier fra folk som ikke juger.

Dog denne taktikken ble gjort av innvandrere.

Jeg mente ikke å insinuere at du drev med dette selv :). Jeg var interessert i å vite om du kjente til noen personlig som opererte på denne måten. Det er jo forkastelig.

Gjest Blomst83
Skrevet

En del sykdommer er arvelige, både psykiske og fysiske. Det kan også være en grunn til arvelig naving.

Anonymous poster hash: e9c9a...798

Men hvis man får hjelp av NAV pga sykdom så er det ikke naving.

Gjest Eurodice
Skrevet

Men hvis man får hjelp av NAV pga sykdom så er det ikke naving.

Hvordan kan man se på noen om de får inntekt fra NAV på ærlig eller uærlig måte? Å være syk/ufør er ikke ensbetydende med å være sengeliggende eller lam. De fleste har vel behov for impulser utenfra, vil jeg mene.

AnonymBruker
Skrevet

I mitt tilfelle har det gått i arv. Verken jeg eller foreldrene mine bryr oss en døyt om folk som moraliserer over våre personlige valg om å velge fritid over forbruk. Det er miljøbevissthet i praksis. Jeg synes vi er noe dårligere mennesker enn dem som forurenser ved å reise på ferie til Thailand f.eks.

Anonymous poster hash: b3d03...f50
Gjest Blomst83
Skrevet

Hvordan kan man se på noen om de får inntekt fra NAV på ærlig eller uærlig måte? Å være syk/ufør er ikke ensbetydende med å være sengeliggende eller lam. De fleste har vel behov for impulser utenfra, vil jeg mene.

Det vet jeg,men når vedkommende i innlegget jeg siterte nevnte både sykdom og naving i samme setting påpekte jeg at naving blir brukt om de som ikke vil jobbe,og ikke om de som er syke.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du delte din historie Lucid - men det jeg da lurer på er når du ble introdusert med NAV som et alternativ? Jeg hadde nemlig ingen rundt meg på NAV, og forå være ærlig så ante jeg ikke engang hva det var før jeg var ganske så mye eldre. Jeg er bare interessert i å vite om denne muligheten vises for barna? Hva tenker og føler de? Tenker de egentlig aldri over det overhodet? Jeg vet ikke - har hatt en svært hardtarbeidende far hele livet så har aldri fundert på disse tingene før jeg ble voksen :-)

TS

Anonymous poster hash: 66b3e...449

Det er jo en selvfølge at hun blir introdusert for det når hun har en kronisk sykdom. Det sier jo seg selv. Jeg er kun 18 år og har ikke hatt noe behov for NAV i det hele tatt, men jeg vet fortsatt svært mye om det. Du virker bare veldig ignorant.

Anonymous poster hash: 9a5a8...6e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I mitt tilfelle har det gått i arv. Verken jeg eller foreldrene mine bryr oss en døyt om folk som moraliserer over våre personlige valg om å velge fritid over forbruk. Det er miljøbevissthet i praksis. Jeg synes vi er noe dårligere mennesker enn dem som forurenser ved å reise på ferie til Thailand f.eks.

Anonymous poster hash: b3d03...f50

Jeg blir så lei meg over slike personer som deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt går naving i arv. Det er jo det flesteparten av sigøynerne livnærer seg på, og de lærer opp fremtidige generasjoner til å videreføre denne livsstilen.

En etnisk norsk naver (altså arbeidssky dovenslask, ikke en syk person) viderefører selvsagt også holdningene sine til barna sine.

http://www.nettavisen.no/nyheter/2912720.html

Anonymous poster hash: 9bd05...12f

Sukk... Dette er jo forkastelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...