Gå til innhold

Dra på ferie med depresjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Planen var at jeg og mamma skulle til polen senere i sommer, men jeg vil fortelle henne at jeg ikke vil ta sjansen på og dra pga depresjon.

Hun prøver å fortelle meg at jeg må tenke positivt osv, men jeg kan ikke bestemme når det kommer og jeg kan heller ikke bestemme om jeg skal være suicidal eller ikke. Hun skjønner det ikke.. Jeg vil heller ikke at hun skal tenke tilbake på det som den ferien der jeg bare lå under dyna og var sur. Og hva om jeg trenger akuttpsykiatrisk hjelp der?

Hva syns dere jeg burde gjøre? Er ganske stor sjanse for at jeg ikke er i topp form da.

Anonymous poster hash: 7150c...f81
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i flere år arbeidet som guide i utlandet, og jeg må si at jeg vil fraråde utenlandsreise på det sterkeste dersom du har depresjon.

Mange reiser på ferie for å få bukt på depresjonen, men ofte blir ikke ferien slik man forestiller seg og man kan forværre situasjonen.

Det er mange nye inntrykk man skal "fordøye" og det kan ofte bli ekstra hardt å være borte hjemmefra når man lider av depresjon.

Jeg har vært borti mange mennesker med psykiske lidelser som har reist på ferie for å "glemme hverdagen".

Mange ganger har dette ført til en psykisk knekk, innleggelse på sykehus, avbrutt ferie mm.

Dersom man har det ekstra vondt en dag og bestemmer seg for å besøke lege, kan de ofte henvise deg videre til et sykehus. Havner man på et sykehus, kan de faktisk tvangsinnlegge deg, da regelverket er litt annerledes i land utenfor norden.

Husk også at reiseforsikringen ofte ikke dekker utgifter grunnet sykdommer man allerede vet om før man reiser. Så skal man ha lege, må man ofte betale dette selv, og det kan bli meget dyrt!

Anonymous poster hash: e532a...727

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...