AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Jeg sliter med lavt blodtrykk. Har tatt en del blodprøver i dag og venter jo nå på svar på disse. Har hypotyreose og tar 100 mg levaxin. Glemte helt å spørre legen min om det er noe jeg kan gjøre for å øke blodtrykket mitt..?Anonymous poster hash: 949e0...324
skruf Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Har også lavt blodtrykk. Overtrykket er som oftest på 90 og undertrykket på mellom 50 og 60. Ingen diagnoser eller medisiner, det er bare sånn..(veldig festlig de gangene jeg har vært til lege, som ikke er fastlege, og vedkommende har tatt BT flere ganger og spurt "føler du deg helt bra eller er du litt svimmel??").. Største problemet er at jeg har lett for å svimle, verstingen er å reise meg rett opp fra liggende stilling.. Ingen gore tips egentlig, men anbefaler å reise deg sakte opp fra liggende stilling. Sitt ei stund på sengekanten. Du kan også prøve å spise litt lakris, siden nettopp lakris kan øke BT.
Gjest iGirl Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Lakris i vanvittige mengder kan nok øke blodtrykket noe, men det skal mye til. Kaffe kan hjelpe, men generelt er det lurt å få rørt litt på kroppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå