Gå til innhold

vanlig med foreldresamtale i barnehagen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig med foreldresamtale i barnehagen før barnet begynner i barnehagen for aller første gang? Alle i barselgruppa mi skal/har vært, alle ungene begynner i barnehage i august. Jeg og ungen besøkte barnehagen han skal begynne i for et par uker siden og styrer sa ingenting om en samtale, bare at hun skal sende oss et infoskriv i løpet av sommeren. Jeg vil gjerne ha en slik samtale men er ikke så viktig at jeg vil be om det om vi ikke får, så ringer ikke for å spørre. Bare lurer på om det er vanlig :)

Anonymous poster hash: c40d2...675
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Vi hadde en samtale en av dagene vi var til tilvending.

AnonymBruker
Skrevet

Okey, de i barselgruppa har som sagt enten vært eller skal før 1. august. Og noen med alle den andre "nye" foreldrene. Gjøres sikkert forskjellig rundt omkring :)

Anonymous poster hash: c40d2...675
Skrevet

Ja, dette gjøres nok litt forskjellig :) Der jeg jobber før hadde vi samtaler med foreldrene første dagen de var på tilvenning, men nå kaller vi inn foreldrene før sommeren, så vi er ferdig med det til de begynner til høsten. Du får nok samtale når dere begynner etter sommeren :)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Vi hadde en slik samtale før vår begynte i barnehage. Den gikk mye ut på hva vi tillot eller ei i forhold til hvordan de eventuelt kan dele bilder av barnet, om de kunne få ta barnet med på tur utenfor barnehagens område, hvem som kunne hente/levere barnet utenom oss foreldre, hvem som er barnets fastlege, eventuelle allergier, hva barnet eventuelt er redd for, hva barnet liker, hva barnets foreldre jobber som og så videre. Vi fikk infoskrivet i posten før vi hadde denne samtalen så vidt jeg husker.

Endret av Spirrevirrevipp
Skrevet

Vi hadde ikke der, men det er visst vanlig med et felles foreldremøte for alle de nye i august. Vi fikk tilbud om plass så seint, at de allerede hadde hatt møtet. Fikk all informasjonen som er nevnt i innlegget over her skriftlig.

Skrevet

Vi hadde heller aldri foreldresamtale før oppstart i august men ganske tett etter starten. Vi var innom barnehagen før vi søkte på den for å få litt informasjon i forhold til både BHG, avdeling og generell informasjon før vi bestemte oss for hvilken vi skulle søke på men dette var jo på eget initiativ.

Skrevet

Har kun opplevd fellesmøte for alle "nye" foreldre. Da har det vært før sommeren.

Det var litt generell info om hva barnehagen forventet av oss, og avklaring om hvem som MÅTTE begynne 1. august, og hvem som kunne vente noen dager/uker før barnet startet. (For at ikke alle tilvenninger skjer samtidig.)

Det var da alle foreldre med barn som skulle begynne til høsten.

Et annet sted fikk vi denne infoen i posten istedenfor, og det var like greit.

Skrevet

Vi har hatt samtale dag 3 i begge barnehager vi har brukt. info om hvem som kan hente osv har vi levert skriftlig på tilsendt skjema.

samtalen har gått mest på våre forventninger, hva vi ønsker og gruer oss til, barnets rutiner og info om barnehagens opplegg.

AnonymBruker
Skrevet

Min avdelingsleder holder på med oppstartsamtaler med foreldrene til de barna som skal begynne på avdelingen til høsten. Noen barn er begynt, men de fleste er nye. En del er småsøsken.

Anonymous poster hash: 619e9...ca1

Skrevet

Her vi bor er det ikke vanlig med foreldresamtaler før barnet begynner, men et foreldremøte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...