Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å finne prevensjon som passer for meg. Jeg gikk på mercilon p-piller i ca to år, men sluttet for omtrent 1,5 år siden pga nedsatt sexlyst. Jeg gikk en stund uten p-piller og fikk renere hud og mer sexlyst. Så begynte jeg på nuvaring, p-ring. Denne gikk jeg bare på i 3-4 mnd fordi jeg fikk store humørsvigninger og lite sexlyst. Deretter gikk jeg på cerazette, p-piller, i ca 5 mnd og disse sluttet jeg nylig på pga veldig uren hud.

Den prevensjonen jeg har mest lyst å prøve er kobberspiral, som er helt uten hormoner. Men legen min nekter å gi meg dette siden jeg ikke har hatt barn.

Er det noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt ppiller i snart 3 år nå, og er veldig fornøyd. Jeg bruker Loette, og de har veldig lite hormoner i seg slik at en ikke skal oppleve så mange bivirkninger. Jeg har ikke merket noe, og flere av mine venninner bruker det også. Loette inneholder østrogen og levonorgestrel, og studier har vist at den kombinasjonen gir minst risiko for blodpropp. Så det er jo veldig positivt! Vet at en kan få gratis ppiller frem til en viss alder, men jeg må betale for disse. Vet ikke om det kanskje er fordi det er så lite hormoner i eller hva. Betaler ca 120 kr for en pakke som varer i 3 mnd, så det er jo ikke noe dyrt. Håper du finner noe som passer for deg :)

Anonymous poster hash: 9722a...afe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...