Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Trenger masse tips til hva vi kan gjøre. Jeg skal få med Julemarked ihvertfall,m en hva er must see i Praha? Har aldri vært der, men hører det skal være en fantastisk plass.
Aviale Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Praha er en veldig fin by Den er også veldig lett å se til fots! Must-see vil jeg si er St.Vitus katedralen, den ligger på en høyde i "bakgården" til Nord-Europas største slott. Katedralen er veldig fin, og det er gratis å komme inn bakerst. Man må betale for å komme fram til alteret bare. Man kan også kjøpe billetter for å se inni slottet, men der har jeg ikke vært. Ned fra haugen der slottet er, ligger Karlsbrua. Denne ble bygd på 1400-tallet og er veldig fin, verdt å gå over (det er også den letteste veien til andre siden av byen). Her ligger gamletorget som også er fint, men veldig turistifisert syns jeg. Den astronomiske klokka er hovedattraksjonen her, og gjør noen fancy greier hver time. Alt som skjer, har en betydning, og den er bygd på 1400-tallet. Lurt å lese litt på forhånd for å få noe ut av det. Rett i nærheten ligger også Cafe Kafka, huset der Frans Kafka vokste opp. Jeg kommer ikke på spesielt mye mer, men det er veldig fint bare å gå rundt i gatene og se på bygningene også. Praha syns jeg er en fin weekend-by, man får med seg hovedattraksjonene på en helg og rekker også å slappe av, shoppe og spise god mat. Det er flere handleområder, og Praha er kjent for sine mange krystall-butikker. Pass bare på å gå litt utenfor turisttråkket om du skal kjøpe noe litt dyrt, så sparer du penger. En turistting jeg vil anbefale å kjøpe (om du bruker det, såklart) er neglefil! De selger det overalt, er av glass og veldig god kvalitet. Den ene jeg hadde var god i 4 år God tur, Praha er en veldig fin by!
Gjest Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 Praha er en veldig fin by Den er også veldig lett å se til fots! Must-see vil jeg si er St.Vitus katedralen, den ligger på en høyde i "bakgården" til Nord-Europas største slott. Katedralen er veldig fin, og det er gratis å komme inn bakerst. Man må betale for å komme fram til alteret bare. Man kan også kjøpe billetter for å se inni slottet, men der har jeg ikke vært. Ned fra haugen der slottet er, ligger Karlsbrua. Denne ble bygd på 1400-tallet og er veldig fin, verdt å gå over (det er også den letteste veien til andre siden av byen). Her ligger gamletorget som også er fint, men veldig turistifisert syns jeg. Den astronomiske klokka er hovedattraksjonen her, og gjør noen fancy greier hver time. Alt som skjer, har en betydning, og den er bygd på 1400-tallet. Lurt å lese litt på forhånd for å få noe ut av det. Rett i nærheten ligger også Cafe Kafka, huset der Frans Kafka vokste opp. Jeg kommer ikke på spesielt mye mer, men det er veldig fint bare å gå rundt i gatene og se på bygningene også. Praha syns jeg er en fin weekend-by, man får med seg hovedattraksjonene på en helg og rekker også å slappe av, shoppe og spise god mat. Det er flere handleområder, og Praha er kjent for sine mange krystall-butikker. Pass bare på å gå litt utenfor turisttråkket om du skal kjøpe noe litt dyrt, så sparer du penger. En turistting jeg vil anbefale å kjøpe (om du bruker det, såklart) er neglefil! De selger det overalt, er av glass og veldig god kvalitet. Den ene jeg hadde var god i 4 år God tur, Praha er en veldig fin by! Tusen takk for gode tips
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå