Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med juicepresser kontra saftsentrifuge? Vil hovedsakelig juice grønnsaker og ikke frukt. Syns sentrifuge er for hardt og gir mye skum, men vil en presser klare jobben med gulrot o.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anyone?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en saftsentrifuge nå kjøpt billig, og jeg kunne aldri tenkt meg en presser. sentrifugen får ut så mye mer.

Anonymous poster hash: 4ea72...04d
Skrevet

Jeg har en saftsentrifuge nå kjøpt billig, og jeg kunne aldri tenkt meg en presser. sentrifugen får ut så mye mer.

Hm, får den virkelig ut mer altså? Jeg følte liksom at sentrifuga ble veldig hardt, og irriterte meg så voldsomt over skummet og at safta delte seg sånn. Har du prøvd presser?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en presser, den får ut veldig mye og det er ikke mye fuktighet igjen i pulpen når jeg presser gulrøtter. Men erfaring med sentrifuge har jeg ikke.

Gulrøtter klarer den helt fint, jeg lar bare ikke bitene bli altfor store når jeg skjærer opp. Presseren min tar mandler også uten problemer, men da har de selvsagt ligget i bløt natten over.

Anonymous poster hash: 34072...5b0
Skrevet

Jeg har en presser, den får ut veldig mye og det er ikke mye fuktighet igjen i pulpen når jeg presser gulrøtter. Men erfaring med sentrifuge har jeg ikke.

Gulrøtter klarer den helt fint, jeg lar bare ikke bitene bli altfor store når jeg skjærer opp. Presseren min tar mandler også uten problemer, men da har de selvsagt ligget i bløt natten over.

Er det den fra wilfa du har? Det jeg pleier å juice er spinat, agurk, sitrus, gulrot, selleri, ingefær, rødbeter. Så det funker bra med presser? Spørs om ikke jeg skal prøve det. Hører det er lettere mtp rengjøring og plassering også

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har en Hurom. Er meget fornøyd :) Den juicer rødbeter som en drøm.

Skrevet

Nei, jeg har en Hurom. Er meget fornøyd :) Den juicer rødbeter som en drøm.

Hurom, det må jeg Google. Tusen takk :)

Skrevet

Sjekket Hurom, har ikke tenkt å bruke 4000 kr på en juicer :)

AnonymBruker
Skrevet

Hm, får den virkelig ut mer altså? Jeg følte liksom at sentrifuga ble veldig hardt, og irriterte meg så voldsomt over skummet og at safta delte seg sånn. Har du prøvd presser?

Ja, har prøvd presser for noen år tilbake. Pulpen som er igjen er ganske så tørr i min sentrifuge, og den kostet ikke mer enn 400 kr på Jula i sin tid. Om skum og saft deler seg syns jeg kommer ann på hva jeg juicer, eple og lime er fæl til å dele seg, mens rene citrusjuicer (ev med gulrot) deler seg som regel ikke. Føler jeg får ut mye mer med sentrifugen enn med juicern jeg hadde.

Ang rengjøring så plasserer jeg en pose oppi der hvor pulpen havner, da blir rengjøringa mye lettere. De andre delene skyller jeg i varmt vann, og tar i oppvasksmaskina innimellom. Det å kunne plassere inn en pose til pulpen ville vært et must for meg i dag, uansett om jeg hadde sentrifuge eller juicer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...