Gå til innhold

Krise! Haster- Takk for maten tale!!!!!


truls

Anbefalte innlegg

Hei, skal i bryllup på lørdag og brudgommen ringte meg akkurat. Han som skulle holde takk for maten tale trakk seg!

Er ingen stor tale skriver, og har kikket litt på nettet men der er det ikke mye å finne!

Kan noen hjelpe meg med noen gode poeng, ting som skal være med, bra historier, eller rett og slett har en god tale liggende?

Tar i mot all hjelp!

desperat hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har noen tips til vårt nye medlem?

Jeg har desverre aldri vært i et bryllup, og kan nok ikke hjelpe stort. Men jeg kan forsøke å hjelpe deg med få de andre jentenes oppmerksomhet. :wink:

:velkommen: til oss forresten! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk på vegne av alle gjestene for å bli invitert til en fantastisk dag, takke foreldrene for å ha produsert så fine barn. Takk kokken og servitørene for god mat,og hvis du er frekk, så sier du noe om at heretter blir det nok mer kamelbiff for de nygifte. ;)

Søk på nettet etter sitater om mat og drikke. Du trenger ikke bruke veldig lang tid, 2-3 min er mer enn nok.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Hei, skal i bryllup på lørdag og brudgommen ringte meg akkurat. Han som skulle holde takk for maten tale trakk seg!

Er ingen stor tale skriver, og har kikket litt på nettet men der er det ikke mye å finne!

Kan noen hjelpe meg med noen gode poeng, ting som skal være med, bra historier, eller rett og slett har en god tale liggende?

Tar i mot all hjelp!

desperat hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En takk for maten-tale skal ikke være lang, Gjerne litt morsom og med snert. Men husk for all del å takke for maten, etter å ha vært morsom. Har vært i flere selskap hvor takk for maten-taleren har vært kjempeflink til å holde tale, men faktisk glemte å takke for maten :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 9 måneder senere...
Hei, skal i bryllup på lørdag og brudgommen ringte meg akkurat. Han som skulle holde takk for maten tale trakk seg!

Er ingen stor tale skriver, og har kikket litt på nettet men der er det ikke mye å finne!

Kan noen hjelpe meg med noen gode poeng, ting som skal være med, bra historier, eller rett og slett har en god tale liggende?

Tar i mot all hjelp!

desperat hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg holdt takk for maten-tale i et bryllup for noen uker siden. Jeg lånte en bok på biblioteket som heter "takk for maten" av Steinar Bø. Der står det mye mer enn du får bruk for, men det står litt om forskjellige råvarer, drikke osv, samt noen mer eller mindre morsomme historier du kan bruke, samt noen forslag til taler. Jeg brukte den mest som inspirasjon for hvordan talen burde bygges opp.

Skryt uhemmet av maten, kokkene, servitørene. Noen ganger er det vanlig å ta fram servitører og kokker, slik at gjestene kan applaudere innsatsen. Talen skal være nokså kort og gjerne morsom/ironisk. Slutt med en morsom historie, gjerne som omhandler noe av det dere har spist. Skål en siste gang for brudeparet :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg holdt takk for maten-tale i et bryllup for noen uker siden. Jeg lånte en bok på biblioteket som heter "takk for maten" av Steinar Bø. Der står det mye mer enn du får bruk for, men det står litt om forskjellige råvarer, drikke osv, samt noen mer eller mindre morsomme historier du kan bruke, samt noen forslag til taler. Jeg brukte den mest som inspirasjon for hvordan talen burde bygges opp.

Skryt uhemmet av maten, kokkene, servitørene. Noen ganger er det vanlig å ta fram servitører og kokker, slik at gjestene kan applaudere innsatsen. Talen skal være nokså kort og gjerne morsom/ironisk. Slutt med en morsom historie, gjerne som omhandler noe av det dere har spist. Skål en siste gang for brudeparet :)

Lykke til!

Dette tipset hadde vært supert, om ikke trådstarters sitt bryllup var i 2004 :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, oppdaga det jeg og - etter jeg hadde svara, men i og med noen hadde dytta innlegget til i dag, kan det jo hende noen lurte på det samme på nytt??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...