Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger bør man beregne til mat og drikke på en 1- eller 2-ukers sydentur? "Syden" kan jo være så mangt, men nå tenker jeg hovedsakelig på turiststeder som feks Mallorca, Kanariøyene, Kreta, Rhodos...

Jeg er en sånn person som ikke får så mye glede av å spise mat uansett hvor god/komplisert/fin den er, og kan altså gjerne leve nøkternt, men jeg må jo spise for å overleve ;) Om ernæringsinnholdet ikke blir top notch så betyr det heller ikke så mye, jeg overlever nok et par uker med burger, pizza, pasta og tørre rundstykker :fnise:

Er en student som ikke fikk så mye sommerjobb som jeg håpet på, så ønsker å holde kostnadene lave.

Anonymous poster hash: 7aa77...301
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

7aa77...301

Jeg brukte 10-15000kr i Kreta i fjor når jeg var der i 2 uker. Men da har jeg regnet med alt jeg brukte fra jeg reiste fra Norge med tax free til jeg var hjemme i leiligheten min etter ferien. Spiste ute nesten alle måltider drakk ikke alkohol men masse vann. Betalte for solsenget hver dag og en utflukt, pluss at jeg kjøpte meg litt småtteri som såper og noen billige kjoler. Men jeg har lest at andre fint har klart seg for 5000kr på to uker. Så det er så forskjellig hvor mye man er villig til og bruke på en sånn ferie :) bor du i leilighet der så kan du jo lage de fleste måltider inne feks :) og koster ikke noe og ligge ved bassenget :)

Anonymous poster hash: 2e021...0c9

AnonymBruker
Skrevet

Dette varierer litt fra sted til sted, men jeg har fått inntrykk av at det er det du gjør det til. Hvis du ikke har noe i mot å spise pizza og burgere i to uker så kan du få det ordentlig billig. Kutter du ut alkohol i tillegg kan du komme ned i 3000kr, det var omtrent det min venninne som er avholds brukte på to uker på Kos. Bor du i en leilighet kan du tilberede maten selv og handle inn på supermarked, da får du det ekstremt billig.

Anonymous poster hash: 21633...06a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar begge to! Jeg regner med at shoppingmulighetene ikke er særlig store dit jeg drar, og jeg har vært i "turistsyden" mange ganger før (men aldri vært den som hadde kontroll på lommeboka..), så jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe noe annet enn mat og drikke. Ikke utflukter heller; målet er soling, bading, lesing, høre på musikk og slappe av :)

Det frister ikke så mye å lage mat på hotellrommet, men det kan jo være et alternativ. Når det gjelder alkohol så har jeg inntrykk av at øl ikke koster særlig mye mer enn brus, som igjen ikke er så mye dyrere enn vann? Det varierer sikkert også fra sted til sted. Noen fylletur blir det ikke uansett, men en øl eller to hver dag kan jeg faktisk kose meg med når jeg er på ferietur.

Anonymous poster hash: 7aa77...301
Skrevet

Så sant du ikke spiser biff hver kveld er mat billig. Man får en pastarett til 7-8 euro. Du klarer deg fint med 400-500 kr dagen. Man kan kjøpe baguetter å spise på rommet til frokost hvis du skal bo i leilighet, trenger ikke spise alt ute. Kjøper du lokal øl og vin er dette også billig.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det finnes "all inklusive" tilbud vil det gi en pekepinn.

Vi reiste en familie på 4 og brukte ca det samme som det ville kostet for all inklusive på mat, bussbilletter og småshopping (dvs at vi brukte vesentlig mindre på at enn all inclusive ville kostet. Da spiste vi stort sett take ute til middag, men laget oss frokost selv. Lunch ble litt chips og is fra strandkiosken.

Anonymous poster hash: 187ad...1a3

Skrevet

jeg var en uke på Gran Canaria nå og brukte litt over 2000 kr. dette er inkludert mat/drikke og shopping. alt er mye billigere i utlandet :) kjøpte baguette/rundstykke og pålegg på butikken (spleisa med hun jeg reiste med) og spiste det til frokost/brunsj. vi spiste middag 2-3 ganger på hotellet, men var også på finere restauranter. drakk ikke alkohol til måltidene, men ble noen drinker på kvelden. shoppa på butikker som Zara og Mango.

AnonymBruker
Skrevet

2000 for alt det inklusiv shopping? Hva spiste du til middag ? Pom frittes?

Anonymous poster hash: 19dcf...367
  • Liker 2
Skrevet

Gran Canaria er ikke spesielt billig heller, etter hva jeg har hørt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på Kreta i fjor og var i utgangspunktet blakk når jeg reiste ned. Åt ganske ålreit de fleste dager, og åt et par skikkelig bra middager resten. Brukte kanskje totalt 3000 kroner, iallfall ikke så mye mer. :)

Anonymous poster hash: c6c10...66c
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om kostnader på 1 måned på ferie i Filippinene? Fly og hotell er dekket, men ikke mat og utflukter.

Anonymous poster hash: f9e68...969
Skrevet

Jeg var på Gran Canaria i en uke og brukte vel ca 4-5000 kr. Da lagde vi 3 middager samt alt av frokost og lunsj i leiligheten. Var mye unødvendige utgifter da, som at jeg hadde glemt badetøy og håndkle :P Kunne nok brukt 3000 om jeg hadde vært litt smartere med pengebruken min.

Skrevet (endret)

2000 for alt det inklusiv shopping? Hva spiste du til middag ? Pom frittes?

Anonymous poster hash: 19dcf...367

haha, nei! spiste pizza hele tre ganger og ellers diverse kylling- og kjøttretter - men ikke biff og sånt :) og shoppa ikke mye

Endret av fresia
Skrevet

Hva tenker dere om kostnader på 1 måned på ferie i Filippinene? Fly og hotell er dekket, men ikke mat og utflukter.

Anonymous poster hash: f9e68...969

20k, men da var det dog noen utflukter dekket av brudeparet. Litt shopping, lokal mat og lokale resturanter.

AnonymBruker
Skrevet

I Rhodos brukte jeg ca 4000 kr i uken. Det holder til mat hverdag (nesten alle måltider på restaurant), alkohol og et par drinker på barene et par kvelder, 1 dagsleie med scooter, 1 dagsleie av solseng på stranden (er en basseng-person :P), og 2 klesplagg fra Zara ;-) + et par småting som minigolf, bademadrass, og noen få suvenirer..

Anonymous poster hash: 23eaa...384
Skrevet

Jeg brukte i overkant av 2000 på en uke i Hellas. Vi hadde leilighet, så spiste frokost og lunsj der, utenom to ganger vi spiste lunsj ute. Spiste akkurat det jeg hadde lyst på på resturant, det gikk hovedsakelig i greske spesialiteter. Vi betalte mellom 30 og 40 euro per middag for to. Tok også en øl eller to til maten. Shoppet for bare 15 euro, det var svært lite shoppingmuligheter på øya vi var på. Solsengene kostet tre euro.

Vil tro at du klarer deg for 5000 om du har frokost inkludert/spiser frokost og lunsj på hotellet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...