Maria.91 Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Hei! Nå skal man atter en gang på tur med sin fantastiske venninnegjeng, og spørsmålet som stiller seg da er såklart: Hvor skal vi dra? Dilemmaet er jo at de fleste reisemål er rettet mot en av to turistgrupper, nemlig fjortisfyllerne på 16-19 år og barnefamiliene. Vi, derimot, er en gjeng på 6 jenter i alderen 23-27 år. Ønsker helst ikke å reise til storby. Må være varmt, helst direktefly men billig fly med grei overgang fungerer jo også. Vi er ikke særlig kresne egentlig, ønsker bare ikke å havne midt i et sted som svermer med en av de ovennevnte "gruppene"... Også er vi jo studenter, så budsjett må være litt i fokus. Har tidligere reist til Ibiza og vært storfornøyde med det. Vurderte Mykonos i år, men fly ble enten veldig vanskelig med superlange overganger, eller veldig dyrt. Noen som har noen forslag her? Blir veldig takknemlig for alle idéer og håper kanskje tråden kan være til hjelp for andre som også sitter i samme situasjon! - Maria <3
Maria.91 Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2014 Prøver en siste gang! ...Help, anyone?
umwar Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Dra til Mykonos? Vært der selv, en fantastisk øy!!! Var der med noen venner, og det var kjempe stemning. Det er en flytur til Athen/Santorini ( ofte billig), og en båttur derfra. Enklere blir det ikke. Spytt 15 euro ekstra i båtbillett, og dere får hurtigbåt. Sovested er lett å få tak i, ofte kan en prute en del Evt øyhopp litt! Enkelt og en utrolig morsom tur! 1
Lille Cathrine Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Hvilke interesser har dere? Strandliv? Uteliv? Shopping? Spa behandlinger? Matopplevelser? Utflukter? Båtturer? Jeg har selv bott på Tenerife, gran canaria, Kypros, Alanya, Bodrum. Har i tillegg reist mye utover dette da jeg har arbeidet i reisebransjen i flere år jeg har mange tips på lur, men det er lettere å komme med tips når man vet litt om interessene deres
Maria.91 Skrevet 28. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2014 Hvilke interesser har dere? Strandliv? Uteliv? Shopping? Spa behandlinger? Matopplevelser? Utflukter? Båtturer? Jeg har selv bott på Tenerife, gran canaria, Kypros, Alanya, Bodrum. Har i tillegg reist mye utover dette da jeg har arbeidet i reisebransjen i flere år jeg har mange tips på lur, men det er lettere å komme med tips når man vet litt om interessene deres Strandliv og uteliv hovedsaklig, men klager heller ikke hvis det er tilgang på litt spabehandlinger og fin shopping Litt av poenget er jo også at utelivet helst skal være litt fint, vi liker veldig godt å pynte oss litt, danse og ta noen drinker. Kjipt hvis det er fullt av fjortiser på rølpetur à la Ayia Napa og Magaluf...
Pusle Skrevet 28. juni 2014 #7 Skrevet 28. juni 2014 Hei! Nå skal man atter en gang på tur med sin fantastiske venninnegjeng, og spørsmålet som stiller seg da er såklart: Hvor skal vi dra? Dilemmaet er jo at de fleste reisemål er rettet mot en av to turistgrupper, nemlig fjortisfyllerne på 16-19 år og barnefamiliene. Vi, derimot, er en gjeng på 6 jenter i alderen 23-27 år. Ønsker helst ikke å reise til storby. Må være varmt, helst direktefly men billig fly med grei overgang fungerer jo også. Vi er ikke særlig kresne egentlig, ønsker bare ikke å havne midt i et sted som svermer med en av de ovennevnte "gruppene"... Også er vi jo studenter, så budsjett må være litt i fokus. Har tidligere reist til Ibiza og vært storfornøyde med det. Vurderte Mykonos i år, men fly ble enten veldig vanskelig med superlange overganger, eller veldig dyrt. Noen som har noen forslag her? Blir veldig takknemlig for alle idéer og håper kanskje tråden kan være til hjelp for andre som også sitter i samme situasjon! - Maria <3 Hei! Hva med Las Palmas ? Der er det mer lokalt, bedre mat, mer å velge i, mer spanjoler og generelt mer sjarmerende enn resten av Gran Canaria! Jeg ser på byen som en slags mini-utgave av Barcelona. Stranden er lang og fin, og ligger så og si i sentrum. God shopping, samt bare en kort taxitur til Las Arenas, kjøpesenter som har det meste av de kjente kjedebutikkene. Fins masse av fine steder med god tapas og mulighet for å ta en drink langs strandpromenaden. 1
Pusle Skrevet 28. juni 2014 #8 Skrevet 28. juni 2014 Kroatia er også flott. Var i Zadar i fjor, og der var det veldig rimelig mtp mat, hotell, uteliv osv. Mindre turister der enn mange andre steder, og ingen typisk fjortisfylla-plass. Minuset er jo et det som regel er rullestein-strender i Kroatia, litt kjipt om man er ute etter sandstrender. Ellers har jeg vært i Rethymnon på Kreta to ganger med venninner, en litt mindre by, men likevel stor nok til at det er liv og røre der. Skiller seg også litt ut fra fjortisfylla-stempelet i mine øyne ihvertfall . Skal sies at det er 6-7 år siden jeg var der sist, når jeg var på deres alder :-) Jeg har vært på mange slike jenteturer som du beskriver, og det er jo så gøy! Dere får nok en fantastisk tur uansett :-) 1
Lille Cathrine Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Jeg trur jeg ville gått for Alanya. Kanskje valgt et hotell med rundt 4 stjerner og som ikke er et typisk barnehotell. Da slipper man unna rølpete ungdommer ( fordi de velger ofte 2-3 stjerner) og man slipper en drøss med småbarn. Alanya har blandt de beste og lengste strendene og byr på et heldundrende uteliv om man er interesserti det. Alanya har dessuten mange barer og lounger dersom man bare vil ta noen drinker på byen. Det finnes utallige restauranter med alt fra lokal sjømat, til sushi, kebab, kinesisk, mexicansk osv. Det finnes også gode shoppingmuligheter i sentrum, hvor man finner alt fra dyre merkevarer til billige "fake" vesker. Vil man få med seg litt kultur, skal man ikke lengere enn opp i fjellsiden, der alanyas borg ligger. Her får man dessuten en fantastisk utsikt utover hele alanya (og de beste ferie bildene) Når det kommer til spa, har tyrkerne noe som heter "hamam" (tyrkisk bad). Det er proppfullt av disse i alanya, og det er absolutt verdt et besøk. Billig er det også. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #10 Skrevet 30. juni 2014 Alanya er vel kanskje litt for harry? Føler at disse jentene er på jakt etter noe litt "finere". Jeg tenkte umiddelbart (bortsett fra strandstrender), på Hvar i Kroatia. Anonymous poster hash: 63e7e...8d9 3
Maria.91 Skrevet 3. juli 2014 Forfatter #11 Skrevet 3. juli 2014 Har vært i Tyrkia en gang før, selv om spaet var FANTASTISK kan jeg ikke si det samme om utelivet. Men igjen, ett besøk er ikke representativt for hele landet. Hvar var også en lur idé, dette ser absolutt aktuelt ut! Tar absolutt med meg forslagene deres videre til jentene, tusen hjertelig takk
Gjest Steamboat Skrevet 3. juli 2014 #12 Skrevet 3. juli 2014 (endret) Lagrer denne. Si ifra om du fant et bra sted. Greit å treffe folk over 18. Endret 3. juli 2014 av Steamboat 1
Maria.91 Skrevet 3. juli 2014 Forfatter #13 Skrevet 3. juli 2014 Lagrer denne. Si ifra om du fant et bra sted Hvis du liker et AKTIVT uteliv kan jeg absolutt anbefale Ibiza hvis du ikke har vært der før! I fjor bodde jeg på Santa Maria hotell i San Antonio. Hotellet hadde en fantastisk takterrasse med herlig bar og mye trivelige folk. Skulle jeg gjort det om igjen ville jeg kanskje delt oppholdet mellom San Antonio og Ibiza By, mye kult der også, på tross av litt slappere uteliv. På Ibiza er folk ca rundt min aldersgruppe, omtrent 20-30-ish, det er veldig digg å slippe å ta hensyn til småbarn, og å ikke feste med småbarnsmødre som har fått barnevakt for kvelden... Du finner både store fantastiske ekstravagante utesteder hvor du kan kjøpe deg inn på VIP med bottle service, i tillegg har du utesteder i "mellomsjiktet" nærmere San Antonio (eksempelvis Itaca for de som gidder å google litt), og så har du en typisk "Strip" med VELDIG billig drikke, mye rølp og glatt tilgang på kokain etc for de som liker sånt.. (sistnevnte holdt vi oss unna )
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #14 Skrevet 3. juli 2014 Hva med Kreta? Anonymous poster hash: c489b...2ec
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #15 Skrevet 3. juli 2014 Palma, Rhodos by, Marbella. Anonymous poster hash: 7c22e...b90
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #16 Skrevet 3. juli 2014 Barcelona må jo være midt i blinken for dere?? Anonymous poster hash: 7c4e4...ed2
Gjest Steamboat Skrevet 3. juli 2014 #17 Skrevet 3. juli 2014 Hvis du liker et AKTIVT uteliv kan jeg absolutt anbefale Ibiza hvis du ikke har vært der før! I fjor bodde jeg på Santa Maria hotell i San Antonio. Hotellet hadde en fantastisk takterrasse med herlig bar og mye trivelige folk. Skulle jeg gjort det om igjen ville jeg kanskje delt oppholdet mellom San Antonio og Ibiza By, mye kult der også, på tross av litt slappere uteliv. På Ibiza er folk ca rundt min aldersgruppe, omtrent 20-30-ish, det er veldig digg å slippe å ta hensyn til småbarn, og å ikke feste med småbarnsmødre som har fått barnevakt for kvelden... Du finner både store fantastiske ekstravagante utesteder hvor du kan kjøpe deg inn på VIP med bottle service, i tillegg har du utesteder i "mellomsjiktet" nærmere San Antonio (eksempelvis Itaca for de som gidder å google litt), og så har du en typisk "Strip" med VELDIG billig drikke, mye rølp og glatt tilgang på kokain etc for de som liker sånt.. (sistnevnte holdt vi oss unna ) Takk, men var det folk over 20 på de billige stedene også? Synes egentlig det er fortsatt kult med sånn "drikk så mye sprit du vil" for x euro, har bare ikke lyst til å gjøre det med 18-åringer.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #18 Skrevet 3. juli 2014 Var en uke på Karpathos (en øy mellom Rhodos og Kreta), kan tenke meg at dere hadde trivdes der. Ikke for mye av verken partyungdom, barnefamilier og pensjonister. Litt liv, men ikke flatfyll. Prisene er også veldig greie. Anonymous poster hash: 27133...6bc 1
stine43 Skrevet 4. juli 2014 #19 Skrevet 4. juli 2014 Hvis det er litt fint og fjongt uteliv dere er ute etter så er det vel lite som slår den franske riviera? Moro på byen i Cannes, Nice og St Tropez, men billig er det jo ikke. S
Maria.91 Skrevet 4. juli 2014 Forfatter #20 Skrevet 4. juli 2014 Takk, men var det folk over 20 på de billige stedene også? Synes egentlig det er fortsatt kult med sånn "drikk så mye sprit du vil" for x euro, har bare ikke lyst til å gjøre det med 18-åringer. Jepp, det var de! Tror det generelt er et veldig egnet feriested for de fleste rundt vår (antar du tilhører samme..?) aldersgruppe, nesten uavhengig av hva man vil ha ut av ferien sin og hvordan man liker å feste
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå