AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #61 Skrevet 24. juni 2014 Nå virker det ikke på meg som om dama har spesielt godt utviklede sosiale antenner, så akkurat den hadde jeg ikke satsa på. Og det er faktisk stor forskjell på utholdenheten til en 2 og 3 åring hva pushing av sengetid angår. Jeg hadde gjort som flere andre har foreslått til deg. Skriv en melding eller si til vedkommende at de ordner seg skyss selv, får ordne antrekket til dagen på egen hånd og respekterer ønsket dere har om at barn ikke skal delta i bryllupet deres. Hvis de ikke selv evner å se urimeligheten i dette så hadde jeg enkelt og greit sagt at de fikk bli hjemme. Godt mulig vennskapet går fløyten men ærlig talt, vil det egentlig være et tap? Jeg mener man kommer langt med litt raushet, det trenger ikke å bety man godtar alt og tar på seg offer-rollen, men rett og slett forsøker å løse et problem på en mest mulig skånsom måte. Nå kan dette bli et så stort problem at det overskygger den fantastiske tiden før bryllupet. Og det unner jeg ikke ts. La barnet få bli med. Problemet løst. Det er såvidt bruden merker at det er en liten til stede, det er ikke det som er viktigst den dagen. Og skulle det vise seg at denne venninden har som intensjon å "overta" bryllupet med barneskrik og mas (noe jeg betviler), ja så har ts gjort sitt, og kan da med verdens beste samvittighet be venninden forlate lokalet, for det er nok best for den lille, kan hun si.. Anonymous poster hash: 2fc24...f33 1
Saraby Skrevet 24. juni 2014 #62 Skrevet 24. juni 2014 (endret) Jeg mener man kommer langt med litt raushet, det trenger ikke å bety man godtar alt og tar på seg offer-rollen, men rett og slett forsøker å løse et problem på en mest mulig skånsom måte. Nå kan dette bli et så stort problem at det overskygger den fantastiske tiden før bryllupet. Og det unner jeg ikke ts. La barnet få bli med. Problemet løst. Det er såvidt bruden merker at det er en liten til stede, det er ikke det som er viktigst den dagen. Og skulle det vise seg at denne venninden har som intensjon å "overta" bryllupet med barneskrik og mas (noe jeg betviler), ja så har ts gjort sitt, og kan da med verdens beste samvittighet be venninden forlate lokalet, for det er nok best for den lille, kan hun si.. Anonymous poster hash: 2fc24...f33 Hvorfor skal hun føye seg og være "raus" i sitt eget bryllup når det gjelder noe som personen har visst om i god tid? Vil man ikke ha barn der, så er det en grunn til det. Vi selv skal heller ikke ha barn i vårt bryllup nettopp fordi barn og alkohol ikke går sammen. Hvis noen av mine gjester ikke forstår dette så får det være deres problem og ikke noe jeg skal være "raus" over å la gå. Har de oppgitt barnefritt bryllup så ER det barnefritt bryllup. Ikke rart noen stadig prøver å lure med barna hvis man får råd om å være raus og føye seg. Edit: Og nei, problemet er ikke løst dersom barnet blir med likevel, da problemet i første omgang er at en gjest tar med barnet i et barnefritt bryllup. Endret 24. juni 2014 av Saraby 28
Gjest Ciegus Skrevet 24. juni 2014 #63 Skrevet 24. juni 2014 Jeg syns ikke du trenger å fortelle dama noe mer. Du har gitt klar beskjed nå, det er ikke mer å diskutere. Det får være opp til henne om hun vil komme. Ingen vits i å prøve å oppdra henne. 5
Hulderen Skrevet 24. juni 2014 #64 Skrevet 24. juni 2014 Jeg mener man kommer langt med litt raushet, det trenger ikke å bety man godtar alt og tar på seg offer-rollen, men rett og slett forsøker å løse et problem på en mest mulig skånsom måte. Nå kan dette bli et så stort problem at det overskygger den fantastiske tiden før bryllupet. Og det unner jeg ikke ts. La barnet få bli med. Problemet løst. Det er såvidt bruden merker at det er en liten til stede, det er ikke det som er viktigst den dagen. Og skulle det vise seg at denne venninden har som intensjon å "overta" bryllupet med barneskrik og mas (noe jeg betviler), ja så har ts gjort sitt, og kan da med verdens beste samvittighet be venninden forlate lokalet, for det er nok best for den lille, kan hun si.. Anonymous poster hash: 2fc24...f33 Det er aldri lurt å forskjellsbehandle folk. Denne venninnen er neppe den eneste av gjestene som har små barn. Hvordan tror du andre gjester vil reagere, som har ordnet med barnevakt, og så får de se at denne ene får ha med seg 2-3 åring? Tror du ikke de vil lure? Og når de så blir plaget av en sutrete og gråtende smårolling, er det ikke utenkelig at det blir misstemning. Man må rett og slett prøve å få med seg hele bildet. Barnefritt er barnefritt, sånn er det bare. 9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #65 Skrevet 24. juni 2014 Dette kvinnemennesket har oppdratt et barn... Hva er sannsynligheten for at dette barnet kommer til å oppføre seg eksemplarisk under hele bryllupet? Si at du ikke ønsker barn i bryllupet pga at dere har bestilt strippere, at det blir fri flyt av hjemmebrent, og at det gjerne "tar litt av". Anonymous poster hash: 863ac...cc0 4
Johanne88 Skrevet 24. juni 2014 #66 Skrevet 24. juni 2014 Hun må jo fikse barnestol til den så det er ikke noe stort barn det her. Vil ikke ts ha barn i bryllupet sitt så gjelder det barn uansett om de er 2 eller 12. Anonymous poster hash: b0ef8...641 Ja, det er helt sant. Hadde glemt den delen med barnestol. Jeg hadde skjønt det om venninnen hadde sagt at hun virkelig hadde lyst til å komme, men at det var a slutt ingen barnevakter å få tak i. Og i allefall spurt "er det greit at hun er med litt så vi får med oss litt fra bryllupet ditt, så reiser vi heller hjem med henne så snart festen begynner"? Men å bare peise på er for meg helt uforståelig. 1
Gjest Eurodice Skrevet 24. juni 2014 #67 Skrevet 24. juni 2014 Dette kvinnemennesket har oppdratt et barn... Hva er sannsynligheten for at dette barnet kommer til å oppføre seg eksemplarisk under hele bryllupet? Si at du ikke ønsker barn i bryllupet pga at dere har bestilt strippere, at det blir fri flyt av hjemmebrent, og at det gjerne "tar litt av". Anonymous poster hash: 863ac...cc0 Denne treåringen er den yngste av tre. Den eldste er syv år, den mellomste fem, hvis jeg husker riktig.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #68 Skrevet 24. juni 2014 Hvorfor skal hun føye seg og være "raus" i sitt eget bryllup når det gjelder noe som personen har visst om i god tid? Vil man ikke ha barn der, så er det en grunn til det. Vi selv skal heller ikke ha barn i vårt bryllup nettopp fordi barn og alkohol ikke går sammen. Hvis noen av mine gjester ikke forstår dette så får det være deres problem og ikke noe jeg skal være "raus" over å la gå. Har de oppgitt barnefritt bryllup så ER det barnefritt bryllup. Ikke rart noen stadig prøver å lure med barna hvis man får råd om å være raus og føye seg. Edit: Og nei, problemet er ikke løst dersom barnet blir med likevel, da problemet i første omgang er at en gjest tar med barnet i et barnefritt bryllup. Dette er en vanskelig sak for ts, hun hadde vel neppe søkt råd her på KG om ikke. Jeg mener det kanskje er lurest og evaluere det vennskapet etter bryllupet, noe jeg også har rådet til i denne tråden. Jeg forsøker å gi litt motvekt til alle forslagene om å boikotte venninden, noe jeg vet kan være ganske drastisk og vanskelig. Det handler ikke om å være den føyelige og rause ved å innta en slags offerrolle, men å være litt raus av egoistiske grunner, dvs slippe konfrontasjoner i tiden før bryllupet. Jeg synes dere er så raske med å rope; KUTT HENNE UT!! Det er så lett å råde andre til sånt. Men det virker så brutalt. Jeg har rådet ts til å evaluere vennskapet etter bryllupet. Men hun velger nok det hun synes er riktigst for henne. Dette handler ikke om å ha rett eller galt, men finne en løsning som passer best for den det gjelder. Lykke til TS Anonymous poster hash: 2fc24...f33 2
sofie777 Skrevet 24. juni 2014 #69 Skrevet 24. juni 2014 Jeg vet ikke om dette er foreslått, men hva med å ta kontakt med foreldrene til denne venninnen og fortell om situasjonen. Kanskje de er mer fornuftig og kan si: "Barnet er ikke invitert, så vi tar det den helgen". Det er verdt et forsøk i det minste.
Kattugla Skrevet 24. juni 2014 #70 Skrevet 24. juni 2014 (endret) Hehe, dette er det drøyeste jeg noensinne har hørt; bruden skal opptre som sjåfør og personlig assistent for gjestene, for hun har liksom ingenting bedre å gjøre med tiden, dagen før hun gifter seg!! :ler: Ed. Skriveleif Endret 24. juni 2014 av Kattugla 8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #71 Skrevet 25. juni 2014 Denne treåringen er den yngste av tre. Den eldste er syv år, den mellomste fem, hvis jeg husker riktig. Åja. Men da kan vi slappe av folkens, det var ingen reell situasjon! Bare arabella som har litt løpsk fantasi. Arh.. Alltid kjipt når man bommer på den anonym-knappen! Du har alltid morsomme fantasi-poster, da det skal du ha!Anonymous poster hash: a060a...288 2
Gjest Eurodice Skrevet 25. juni 2014 #72 Skrevet 25. juni 2014 Åja. Men da kan vi slappe av folkens, det var ingen reell situasjon! Bare arabella som har litt løpsk fantasi. Arh.. Alltid kjipt når man bommer på den anonym-knappen! Du har alltid morsomme fantasi-poster, da det skal du ha!Anonymous poster hash: a060a...288 Hva mener du med dette innlegget? Jeg mente TS hadde skrevet alderen på alle barna. Jeg tar selvkritikk angående det. Men den yngste er tre år. Har jeg skrevet som AB, mener du? Det har jeg ikke gjort. Morsomme fantasiposter? Jeg er ikke TS, hvis det er det du tror. Skrevet 24 juni 2014 - 13:43 Hun har tre barn, men kun den minste blir med som blir tre i år.Anonymous poster hash: e585c...bd7 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #73 Skrevet 26. juni 2014 Åja. Men da kan vi slappe av folkens, det var ingen reell situasjon! Bare arabella som har litt løpsk fantasi. Arh.. Alltid kjipt når man bommer på den anonym-knappen! Du har alltid morsomme fantasi-poster, da det skal du ha!Anonymous poster hash: a060a...288 Du trodde du skulle være morsom og tøff nå. Bom! Les tråden før du trekker beslutninger. Anonymous poster hash: b0ef8...641 3
Gjest Ciegus Skrevet 26. juni 2014 #74 Skrevet 26. juni 2014 Åja. Men da kan vi slappe av folkens, det var ingen reell situasjon! Bare arabella som har litt løpsk fantasi. Arh.. Alltid kjipt når man bommer på den anonym-knappen! Du har alltid morsomme fantasi-poster, da det skal du ha!Anonymous poster hash: a060a...288 Nå driter du deg ut, synd du ikke glemte AB-knappen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #75 Skrevet 26. juni 2014 Hei, Jeg vet ikke om dette er foreslått, men hva med å ta kontakt med foreldrene til denne venninnen og fortell om situasjonen. Kanskje de er mer fornuftig og kan si: "Barnet er ikke invitert, så vi tar det den helgen". Det er verdt et forsøk i det minste. Hei, Det er blitt foreslått allerede. Etter mye teksting, ringte jeg henne. Men da svarer hun ikke. Jeg har uansett ikke tenkt å gi henne mer oppmerksomhet når hun er slik. Akkurat nå håper vi at hun ikke kommer. Det håper flere av vennene våre. En felles venninne av oss, mente at det ikke stopper henne fra å komme selv om vi trekker tilbake invitasjonen. Vi avventer og håpe på det beste. Vi kommer til å plassere de lengst unna, sammen med strenge gamle tanter som er vant til å håndtere vanskelige "barn". Anonymous poster hash: e585c...bd7 24
Cherrytomat Skrevet 26. juni 2014 #76 Skrevet 26. juni 2014 Huff, at det finnes mennesker uten antenner på denne måten forstår jeg bare ikke :/ Er så glad jeg har kuttet kontakten med alle energislukerene oppigjenom årene Så når vi skal til å lage gjestelister, så er der rett og slett ingen som jeg føler jeg burde invitere men ikke har lyst å ha der - utenom en litt ekkel alkoholisert onkel, men jeg håper han rett og slett bare lar vere å komme siden det er et stykke å reise 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #77 Skrevet 28. juni 2014 Lurer på hvordan dette går. Hvis hun kommer i bryllupet kommer hun nok til og klage hvor vanskelig du er og prøve å få oppmerksomheten og lage sur stemning. Jeg hadde gitt beskjed at hun ikke er velkommen. Anonymous poster hash: c9ada...57f
kokkos Skrevet 28. juni 2014 #78 Skrevet 28. juni 2014 Heia deg, TS!! Så deilig å endelig frigjøre seg fra en sånn dominerende, energislukende person Ikke fir på noe (og for all del, bli hverrtfall ikke med på kjoleshopping, for den mener hun vel fort vekk at du skal betale), og ikke kom med flere unnskyldninger. At dere ikke har noen planer om å hente dem på flyplassen trenger du ikke unnskylde mer enn én gang (og knapt nok det). Om det blir noe mer korrespondanse mellom dere, så luk ut de beklagende, unnskyldene ordene. Dere trenger virkelig ikke gå i detaljer på f.eks. hvorfor ikke barn er invitert eller på alle ting som må ordnes kort tid før bryllupet. Du har sagt nei, og ferdig med det. Kos deg masse i bryllupet ditt!! Det kommer sikkert til å bli en flott dag, og prøv å ikke la den megga ødelegge gleden og forventningene dine i forkant av dagen. 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #79 Skrevet 29. juni 2014 Hvis dere ønsker et barnefritt bryllup så ikke la henne ha med 3-åringen! De kan faktisk ødelegge mye! Vi hadde et barnefritt bryllup, men hadde lagt opp til barnepass for de som ønsket. Hos oss var vielsen en del av festen så vi ønsket i utgabgspunktet at denne også skulle være barnefri så vi kunne gå rett til bords etterpå uten dilling med barnevakter o.l. Vi hadde også en gjest som kranglet på det med barna og det endte med at vi sa ok til å ha med de tre barna under vielsen. Tror du ikke to av de hyla og grein under hele vielsen. Det var faktisk forstyrrende siden det ikke var mulighet til å gå bort for å trøste (var på en båt). Så kjære TS, hold hardt på det du ønsker og ikke la de påvirke. En krangel før bryllupet er mye bedre enn irritasjon i mange år etterpå når du tenker tilbake Anonymous poster hash: fb6da...a13 3
melatonin Skrevet 30. juni 2014 #80 Skrevet 30. juni 2014 Hvis dere ønsker et barnefritt bryllup så ikke la henne ha med 3-åringen! De kan faktisk ødelegge mye! Vi hadde et barnefritt bryllup, men hadde lagt opp til barnepass for de som ønsket. Hos oss var vielsen en del av festen så vi ønsket i utgabgspunktet at denne også skulle være barnefri så vi kunne gå rett til bords etterpå uten dilling med barnevakter o.l. Vi hadde også en gjest som kranglet på det med barna og det endte med at vi sa ok til å ha med de tre barna under vielsen. Tror du ikke to av de hyla og grein under hele vielsen. Det var faktisk forstyrrende siden det ikke var mulighet til å gå bort for å trøste (var på en båt). Så kjære TS, hold hardt på det du ønsker og ikke la de påvirke. En krangel før bryllupet er mye bedre enn irritasjon i mange år etterpå når du tenker tilbake Anonymous poster hash: fb6da...a13 åå jeg hadde blitt så sint var jeg i dine sko!! Hadde i mott stille sinn vurdert å kippe dem overbord Nå er ikke jeg en barneperson heller da. Er ikke bare det med barna som hun venninnen til TS skulle skamme seg over heller da. tenk å være så egoistisk! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå