Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #1 Skrevet 21. juni 2004 Jeg var på intervju for kort tid tilbake i en statlig organisasjon. Måtte ta fly. Er det noen som vet om jeg kan sende reiseregning til stedet?
Arkana Skrevet 21. juni 2004 #2 Skrevet 21. juni 2004 Sannsynligvis kan du det, det burde vel egentlig vært oppklart på forhånd. Jeg ville ringt og hørt for sikkerhetsskyld.
Gjest TomKrus Skrevet 21. juni 2004 #3 Skrevet 21. juni 2004 Vanligvis pleier de å opplyse om slikt, men da det er snakk om en jobb i staten regner jeg med de dekker utgiftene. Iallfall gjorde den statsetaten jeg søkte jobb i. Hvis de ikke dekker utgiftene er det ikke umulig at aetat kan hjelp til.
Melissa Gioberti Skrevet 21. juni 2004 #4 Skrevet 21. juni 2004 Det er en uskreven regel at arbeidsgiver dekker kostnadene.
Tusenfryd Skrevet 22. juni 2004 #5 Skrevet 22. juni 2004 Det er en uskreven regel at arbeidsgiver dekker kostnadene. Er det? Jeg ville aldri ha turt å spørre en gang, jeg...
Gjest Purple Skrevet 22. juni 2004 #6 Skrevet 22. juni 2004 Jeg var nettopp på jobbintervju, og da dekket de reisekostnadene. Men de opplyste om det på forhånd. Jeg hadde nok ikke turt å spørre om det hvis de ikke hadde sagt noe... (Dette var forresten i det private næringslivet da)
Nala Skrevet 22. juni 2004 #7 Skrevet 22. juni 2004 Min arbeidsgiver dekket reisekostnadene da jeg var på intervju. Jeg jobber i det private. Tror det er veldig vanlig at arbeidsgiver tar den utgiften, ellers blir det jo håpløst for kandidater på andre steder i landet å komme til intervju.
Grooo Skrevet 22. juni 2004 #8 Skrevet 22. juni 2004 Har en venninne her fra Oslo som har vært land og strand rundt på jobbintervjuer det siste året, fått dekket alle flybiletter og overnattinger av de potensielle arbeidsgiverene. Til slutt fikk hun heldigvis napp i Harstad, begynte virkelig å bli lei av å reise rundt og alltid bli innstilt som nr to eller tre... Jeg har selv aldri spurt om å få dekket reiseutgifter da jeg kun har søkt på stillinger som har vært under en times kjøring unna.
Bertha Skrevet 26. juni 2004 #9 Skrevet 26. juni 2004 Det er ikke alle arbeidsgivere som dekker reisekostnaer uten videre. Her er det forskjellig rutine fra firma til firma - og mellom avdelinger i samme selskap, for den saks skyld. Det lureste er å ringe først for å forhøre seg, slik at du har anledning til å velge en billigere reisemåte enn fly dersom du må dekke utgiften selv.
Gjest Anonymous Skrevet 27. juni 2004 #10 Skrevet 27. juni 2004 Iallefall krav på fradragi saktten om ikke evt. arb.giver dekker det.
Tjorven Skrevet 29. juni 2004 #11 Skrevet 29. juni 2004 Slike ting bør avtales på forhånd, og da er det "ofte" at arbeidsgiveren dekker det. I ettertid er det kanskje værre å få det "godkjent".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå