Gå til innhold

Jobbintervju - dekning av reisekostnader

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var på intervju for kort tid tilbake i en statlig organisasjon. Måtte ta fly. Er det noen som vet om jeg kan sende reiseregning til stedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis kan du det, det burde vel egentlig vært oppklart på forhånd. Jeg ville ringt og hørt for sikkerhetsskyld.

Gjest TomKrus
Skrevet

Vanligvis pleier de å opplyse om slikt, men da det er snakk om en jobb i staten regner jeg med de dekker utgiftene. Iallfall gjorde den statsetaten jeg søkte jobb i. Hvis de ikke dekker utgiftene er det ikke umulig at aetat kan hjelp til.

Skrevet

Det er en uskreven regel at arbeidsgiver dekker kostnadene.

Skrevet
Det er en uskreven regel at arbeidsgiver dekker kostnadene.

Er det?

Jeg ville aldri ha turt å spørre en gang, jeg...

Gjest Purple
Skrevet

Jeg var nettopp på jobbintervju, og da dekket de reisekostnadene. Men de opplyste om det på forhånd. Jeg hadde nok ikke turt å spørre om det hvis de ikke hadde sagt noe... (Dette var forresten i det private næringslivet da)

Skrevet

Min arbeidsgiver dekket reisekostnadene da jeg var på intervju. Jeg jobber i det private. Tror det er veldig vanlig at arbeidsgiver tar den utgiften, ellers blir det jo håpløst for kandidater på andre steder i landet å komme til intervju.

Skrevet

Har en venninne her fra Oslo som har vært land og strand rundt på jobbintervjuer det siste året, fått dekket alle flybiletter og overnattinger av de potensielle arbeidsgiverene. Til slutt fikk hun heldigvis napp i Harstad, begynte virkelig å bli lei av å reise rundt og alltid bli innstilt som nr to eller tre...

Jeg har selv aldri spurt om å få dekket reiseutgifter da jeg kun har søkt på stillinger som har vært under en times kjøring unna.

Skrevet

Det er ikke alle arbeidsgivere som dekker reisekostnaer uten videre. Her er det forskjellig rutine fra firma til firma - og mellom avdelinger i samme selskap, for den saks skyld.

Det lureste er å ringe først for å forhøre seg, slik at du har anledning til å velge en billigere reisemåte enn fly dersom du må dekke utgiften selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Iallefall krav på fradragi saktten om ikke evt. arb.giver dekker det.

Skrevet

Slike ting bør avtales på forhånd, og da er det "ofte" at arbeidsgiveren dekker det. I ettertid er det kanskje værre å få det "godkjent".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...