Gå til innhold

Starte på Isotretinoin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Jeg er en jente på 18 år som har sliter med kviser i ansikt og på rygg. Det begynte vel i 13-årsalderen, og etter flere år med prøving og feiling av utallige kremer både på resept og uten resept hadde jeg fått nok. Jeg begynte på p-pillen Diane, og huden min ble kjempefin veldig fort. Jeg gikk på denne helt til nå i vinter, og nå har kvisene kommet tilbake igjen. Jeg begynte på Diane for andre gang i midten av april, men kan egentlig ikke se veldig store forbedringer. Jeg har hatt kviser konstant de siste månedene, og nå er jeg rimelig lei. Jeg har kanskje ikke sånn VELDIG alvorlig akne, men jeg har gjerne 10 ganske store kviser om gangen i ansiktet som ødelegger veldig. Ryggen er derimot helt krise, og det er veldig kjedelig, spesielt nå om sommeren.

Jeg har bestilt time hos privat hudlege (mest fordi jeg finner min fastlege og hennes vikarer helt ubrukelige på dette område), og jeg har så lyst å få begynne på denne såkalte hestekuren. Jeg har lest i timevis og timevis om denne kuren de siste månedene, så jeg føler jeg er noenlunde forberedt på hva som venter meg hvis jeg begynner på den. Det jeg lurer på er hvor vanskelig det egentlig er å få denne kuren? Det eneste jeg har gått på er jo kremer (veldig mange riktignok...) og Diane. Er det slik at jeg må gå på flere antibiotikakurer før jeg begynner på kuren? Ut i fra det jeg har lest så hjelper antibiotika kun mens man går på det, men så kommer kvisene tilbake igjen etter endt "kur." Er det noen der ute som har blitt kurert av antibiotika egentlig?

Dette ble kanskje et litt vel langt innlegg, men håper noen tar seg tid til å svare:)


Anonymous poster hash: c76ef...e9d



Anonymous poster hash: c76ef...e9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...