Gå til innhold

Sosial angst eller noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ringe et par arbeidsplasser for å høre om de trenger ekstrahjelp, men jeg utsetter det hver dag fordi jeg er så nervøs. Det er som om noe sperrer alt ute, og jeg bare klarer ikke ringe... Er ikke redd for noe egentlig, men sitter her med høy puls, osv.

Hva må jeg gjøre for å klare å ringe dem? Er det noen slags form for sosial angst jeg har?



Anonymous poster hash: 86618...2dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dette høres helt normalt ut for meg. Det er veldig, veldig normalt å kvie seg for å ringe rundt slik. Mild telefonskrekk i kombinasjon med at det alltid er skummelt å ringe når man søker etter jobb.



Anonymous poster hash: ed0ff...54a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial angst er mye verre enn å være litt redd for å ta en viktig telefon. Du er nok bare nervøs.

Øv deg litt på "telefonstemme" med noen du stoler på, så går det nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei... Må man bare rive av plasteret fort? Bare ringe? Jeg sier så mye feil når jeg er nervøs haha... Huff..

ts



Anonymous poster hash: 86618...2dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig å være nervøs! Men det går fort over når du hører stemmen i andre enden. :)
Bare pass på at du prater rolig slik at du får til å puste.
Noter åpnings-setningene slik at du vet hva du skal si når det svarer. Da går det nok bra. ;)



Anonymous poster hash: e7f9e...737
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier øve på forhånd, samt skrive ned hva jeg vil si. Høres kanskje teit ut, men det hjelper veldig. Jeg blir mindre nervøs når jeg har jukselapp å se på så jeg slipper være så redd for å glemme ting. Samt at når jeg har skrevet ned hva jeg bil begynne med å si roter jeg ikke med ordene, og så går det lettere når jeg først har kommet godt i gang med noen feilfrie setninger.



Anonymous poster hash: ed0ff...54a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe et par arbeidsplasser for å høre om de trenger ekstrahjelp, men jeg utsetter det hver dag fordi jeg er så nervøs. Det er som om noe sperrer alt ute, og jeg bare klarer ikke ringe... Er ikke redd for noe egentlig, men sitter her med høy puls, osv.

Hva må jeg gjøre for å klare å ringe dem? Er det noen slags form for sosial angst jeg har?

Anonymous poster hash: 86618...2dd

Tror du virkelig at jobber kommer i fanget? Du bør virkelig slutte å klage å ringe rundt! Det er eneste måten å gjøre det på hvis du ønsker å ha deg jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Dersom du synes det virker uoverkommelig å ringe kan du jo møte opp personlig, så har de et ansikt å forholde seg til i tillegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også telefoner. Liker bedre å prate med folk ansikt til ansikt.

Men ja, bare slå nummeret og ring!! Hjelper å "øve" seg litt og. Jo fler ganger man prater i telefonen jo enklere blir det senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat som du er på jobb og skal ringe for noen andre!

Kanskje TS kan late som hun er presidenten i USA også? Kred til deg for tidenes møkka forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øv litt på forhånd, skriv gjerne ned ca. hva du skal si også om du er redd for at du skal formulere deg dårlig :)



Anonymous poster hash: 98841...b44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...