Gå til innhold

Kveldsjobbing, tid sammen og bhg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på to år som har vært hjemme med oss. Pappaen og jeg har delt på å jobbe og ta oss av henne i det året som har vært.

For å få dette til å gå rundt skaffet jeg meg kveldsjobb fra 15-22. Dette har fungert bra det året som har vært..og det er em virkelig super jobb også.

Men så tenkte vi at vesla må få begynne i bhg for egen del til høsten, selv om vi har mulighet til å fortsette i samme tralten, men det ville kanskje blitt litt stusselig for henne- og i de åpne barnehagene er det ikke så mange eldre barn på hennes alder.

Men hvor mye burde hun være der? Jeg jobber fortsatt kveld og vil gjerne se barnet mitt utenom i helgene.

Når er det aller viktigst at hun er der? Ifht pedagogisk opplegg etc.

Vi har hørt at mange barn knytter bånd og blir lekekamerater for dagen heeelt tidlig på dagen...

Anonymous poster hash: 8b65c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke mulighet til å gå over til å jobbe dagtid, da?

Det sies ungene bør være der i kjernetiden, som regel mellom 09-14. Om dere ikke ønsker fulltid kan hun gå 2-3 dager i uken, om dere får til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også kvelden, og ungene går i bhg.

Hos oss anbefaler de at ungene er der til kl 10 for det er ca da de begynner med pedagogisk opplegg.

Noen ganger hvis de skal på tur/teater e.l får vi beskjed om lever senest 9.30.

Ungene her er tidlig oppe, så jeg får faktisk like mye tid med dem på morgenen, som jeg fikk med dem på kvelden når jeg jobbet dagen. Så jeg synes det er helt greit:)

Også slipper de jo alt som heter morgenstress, og pappan henter 15.30 så de slipper jo de kjempe lange dagene mange har...



Anonymous poster hash: 058b9...014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Så da kan vi se for oss å levere evnt i 10 tiden da. Hvis vi står opp tidlig får vi jo godt med tid.

Jeg kunne selvsagt byttet jobb..men så har jeg egoistisk nok lyst til å beholde den fordi den gir muligheter til å bygge videre til andre attraktive jobber på sikt.

Og så er den også en veldig fin jobb.

Anonymous poster hash: 8b65c...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du kveld fem dager i uken??
Jeg jobber minst en kveld i uka - noen ganger tre.

For det første, syns jeg det er utrolig deilig med helt-alene-tid på formiddagen før jeg skal på kveldsvakt. Jeg får gjort akkuratt hva jeg vil, jeg kan rydde og vaske uten at hun løper i beina på meg, jeg kan dra å trene, eller bare sove. Helt fantastisk!

Men jeg har ofte to kvelder på rad, og da har jeg ofte datra vår hjemme fra bhg en av dagene. Hadde jeg ikke hatt det, hadde jeg ikke fått sett henne på nesten to døgn de gangene jeg har to kveldsvakter. Da har vi ''overlapping'' i tre-tiden, når han kommer hjem fra jobb og jeg drar på jobb. Er det en mulighet?

Evt. kan du levere henne senere, så får dere morgenen sammen.

Håper dere finner ut av det! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...